Patchbay

Status
Please reply by conversation.

NorthernLightX

Prutser
Ik "moet" over een paar weken mijn studio afbreken vanwege een kleine verbouwing, en wil bij het her-opbouwen wat extra aandacht besteden aan de bekabeling en de routering daarvan. Bij het uitdenken van het bekabelingsplan ben ik tot de conclusie gekomen dat het erg wenselijk zou zijn om via patchbay(s) te gaan werken.

Dus, wie heeft wat liggen waar hij/zij vanaf wil?
- Ik heb nog geen basis, dus kan met zowel 6,3mm jacks als met TT/Bantam uit de voeten.
- Ik kan prima solderen dus een paneel waarbij de kabels op de achterkant op strips gesoldeerd moeten worden is geen probleem.
- Ik wil wel de integriteit van het signaal behouden, dus een beetje kwaliteit is gewenst. Dus geen Behringer of goedkope Neutrik / Rean brol.
- Gebalanceerd signaal moet behouden blijven.
- Instelbare normalling is een pré

TT/Bantam is lekker compact dus dat is aantrekkelijk, echter zijn die oplossingen nieuw niet te betalen.

Samson S-Patch Plus lees ik goede verhalen over, maar is nieuw lastig te krijgen nu. Black Lion lijkt mij wat overpriced voor wat je ervoor krijgt.

Dank voor de tip, maar ik had gehoopt om iets minder uit te geven dan €150 per patchbay.

Zelfbouw?

Ik heb deze echt met moeite kunnen slijten en voor een fractie verkocht uiteindelijk..

Misschien moet je eens pro audio bedrijven mailen... Lobbes of Helios..Die hebben misschien zoiets nog liggen..

Zelfbouw?

Ik heb deze echt met moeite kunnen slijten en voor een fractie verkocht uiteindelijk..
Zelfbouw is een optie, maar in mijn beleving kan dat qua kosten toch nog behoorlijk uit de klauwen lopen. Meestal kies ik alleen voor DIY als dat opties biedt die nieuw niet te krijgen zijn of als het verdedigbaar een stuk goedkoper is.

Ik heb jouw advertentie destijds gezien maar had toen nog niet besloten dat ik die kant op wilde... Timing dus net verkeerd helaas. Maar wellicht dat andere forumleden juist van outboard naar ITB aan het bewegen zijn en iets dergelijks over hebben.

Ik houd ook marktplaats in de gaten. Daar zie ik een paar Behringer units staan, die blijkbaar toch een minder slechte reputatie hebben dan ik dacht. Het is tenslotte ook weinig meer dan wat passieve connecties.

Maar een TT/Bantam oplossing heeft stiekem wel de voorkeur, vanuit oogpunt van ruimte en kwaliteit.

De samson is steeds moeilijker te vinden… er komt mss een dag dat ie nt meer te vinden is… en die neutrik, heb ik eentje, is enkel goed als je amper herpatched… de behringer had ik en hop buiten want gedoe mee… als ik nog n keer een goedkope samson tegen kom plooi ik vast weer. Heb er al n boel… never change a winning team

Dus geen Behringer of goedkope Neutrik / Rean brol.

Ik heb een of andere Neutrik (krijgertje) uit de oudheid maar die is prima hoor. Had ooit 2 Behringers maar die hadden soms wel last van signal bleed tussen kanalen. Op de Neutrik niet meegemaakt (of gedoe met rotte connectors / kraak / ruis etc.)

Ik heb een of andere Neutrik (krijgertje) uit de oudheid maar die is prima hoor. Had ooit 2 Behringers maar die hadden soms wel last van signal bleed tussen kanalen. Op de Neutrik niet meegemaakt (of gedoe met rotte connectors / kraak / ruis etc.)
Ik denk dat "uit de oudheid" hier een positieve eigenschap is; Neutrik maakte voor de overname door Rean namelijk kwalitatief prima spullen. Tegenwoordig horen ze bij de prijsvechters, met overenkomstige kwaliteit aanpassingen. Helaas.

hier S patch plus voor 100 inclusief verzending per stuk
. Nog 2 stuks
Dank voor het aanbod. Geen slechte deal, maar ik hoop stiekem nog voor rond dat bedrag een TT/Bantam oplossing te vinden. Ik kijk het nog even aan, als ik me bedenk stuur ik je een PB.

Gearsluts / space
GroupDIY
Recenties onder de producten op de site van Thomann

Status
Please reply by conversation.
Back