Muziek van vroeger wordt tegenwoordig ook nog gemaakt gelukkig..
Vond die JVT me Katja Schuurman van een jaar of 20 terug véél beter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Muziek van vroeger wordt tegenwoordig ook nog gemaakt gelukkig..
Dat is oa ook alweer vroeger.. maar lekker ja. Wel het typische B. Bron 'soundje'Vond die JVT me Katja Schuurman van een jaar of 20 terug véél beter
Yup en alle hardware zo kopenNet zoals wij toen we gingen uitzoeken waar al die samples vandaan kwamen?![]()
1e rij, of aan de bar, maakt dat nog uit?! En concertgebouw moet je gewoon je muil houden, Paradiso zuip Je je klem, ga je blèren… ik wel. DusVind ik niet. Als een artiest zijn best doet en jij staat op de eerste rij te brallen over je nieuwe dakkapel ben je wat mij betreft een l*l. Ik trek dat echt niet. En ik snap het ook niet, want waarom zou je een concertkaartje kopen om vervolgens over niks te wauwelen?Ga dan lekker in de foyer staan.
Ja, alles was beter vroeger. Blij dat ik tiener was in de 90ies en niet nu.
Als iedereen hier als een generatiecliché klinkt, dan kan je toch alleen maar meedoen! (ik hoor jouw post in m'n hoofd met de stem van een van mijn grootouders)Ik denk dat geen enkele generatie die opgroeit in relatieve vrede en welvaart al te hard mag klagen eigenlijk.
Qua muziek en tv sws.Ja, alles was beter vroeger. Blij dat ik tiener was in de 90ies en niet nu.
Qua muziek en tv sws.

Mee eens. Doordat je alles kunt bekijken, kan ik niet eens kiezen welke film/serie wil gaan kijken op een bepaald moment.Ik verzuip vaak door de overdaad. Er staat zoveel op Spotify en streamers als Netflix dat ik helemaal niets kies, of steeds wissel omdat iets anders misschien wel mooier is. Daarom houd ik ook nog steeds van fysieke dragers. Ik haal ook nog ouderwetsche DVD's uit de bieb. Gewoon één film, aanzetten en dan zonder constante afleiding en FOMO ondergaan.
Vroeger waren de eerste versies van mijn brouwsels veel meer powerfull dan de laatste versie van t zelfde project. Jammer genoeg merk ik dat pas de laatste jaren en weet ik niet waarom.
Jemig Pim, wat mooi beschrevenVroeger kwam ik ‘s morgens mijn studio in en moest ik de multitrackrecorder demagnetiseren, koppen reinigen, synths opwarmen ( niet dat dat écht hielp, ze bleven zweven) en gitaren en drumkit stemmen.
Het opstarten van de console, amps, randapparatuur en recorders moest sequence-gewijs want anders knalden de zekeringen eruit.
Op zoek naar de oorzaak van een 60Hz brom, randaarde met gaffa afplakken als ik het gevonden had (hoe dom kon ik zijn?!) en wachten tot de klant kwam.
Dan in de sessie elk kwartier de synths stemmen, elk uur koppen reinigen en hopen dat het SMPTE spoor het zou houden.
Ik mis het niet. Dit is de Gouden Eeuw voor recording. Er is een “klein” minpuntje tov vroeger: er is geen muziekindustrie meer.
Netto maakt dat niets uit: vroeger speelde je door de hoge onkosten nét quitte en nu kost alles geen drol maar genereer je geen inkomsten.
Oh ja, vroeger werd niet op elke scheet een compressor gegooid. Nu heeft alles het 3D landschap van een pannenkoek en weet bijna niemand meer waarom Rumours van Fleedwood Mac zo fucking goed klonk. Iets met vakmanschap of zo…
This about says it all wat mij betreft 
Eerder, ik wil,de zaak helderder, luider, verstaanbaarder. En weg is de kick, die is nu een kiezel ipv een blok. Polijsten met earcandy enz en als je dan terugluistert naar de 1e demo denk je, dat was dynamiet en nu heb je een plastiek zak iemand in de kamer naast je kapot traptDe eerste versie is ongetemde emotie die je wil overbrengen.
Daarna ga je je stuk rationeel beredeneren en blijft er een compromis over tussen gevoel en ratio.
Zo iets?