Was vroeger alles beter?

Ik vond dance, voor EDM een term werd, veel beter.
Waar is de tijd dat ik pop en house koos voor n playlist, nu denk ik 'doe maar E B M ipv E D M' en pop lijkt wel kindermuziek. Zou de jeugd van vandaag daar over 30 jaar nog op uitgaan, op zo'n was het nu 2020 2030 of 2040 fuif?? Het leek vandaag in de auto (playlist vd 20 jarige dochter) wel een een B klasse Britney Spears gevolgd door een B klasse Bieber. Gelukkig had ik een 'skip' knop op t stuur.

Ik heb er 2, de oudste heeft een behoorlijk goede en eclectische muzieksmaak, de ander luistert exclusief naar Volcaloid, van die blije Japanse voice synth shit. Dat is ongeveer nog erger dan AI muziek.

1788472080876.png

Ja het zou beter zijn als men de telefoon in het kluisje laat. Dan sta je daar met jezelf, het publiek en de muziek. Stel je voor *D
Ik ga niet de hele tijd een kluisje meeslepen op een concert hoor. Naar het park, ok, maar verder... Ik laat hem in mijn broekzak en heb gemerkt dat kluisjes zwaar (en) overrated zijn.

Als er geen vervangende verslaving voor in de plaats komt is dat natuurlijk winst maar tijdens de Covid zijn jongeren thuis drugs gaan gebruien en toen de café's weer open gingen waren ze al verslaafd aan de nieuwe drugs en hadden ze geen behoefte meer aan zuipen tijdens het uitgaan. Alcohol heeft nog een sociaal aspect doordat je het samen in een bar of club bezigt. Andere harddrugs vaak meer in besloten kring of zelfs alleen. Je krijgt er geen vrolijker volk door.
Ik weet niet, als ik knokpartijen zie zijn het eigenlijk altijd dronken lui of drank gecombineerd met bv coke. Ik heb nog nooit iemand op de MDMA of wiet zomaar agressief zien worden. Andere drugs als Coke en speed zullen ook niet altijd het beste in de mens naar boven halen, maar laten we wel wezen. Als relatief ongevaarlijke drugs verboden zijn, gaan criminelen gewoon andere drugs bedenken, die dan vaak schadelijker en verslavender zijn. Ik zie deze gevaarlijke drugs, zoals crack, meth etc. als een regelrecht gevolg van het falende drugsbeleid.
Alcohol staat in de top 3 van meest verslavende, maatschappijontwrichtende drugs, en daar gaan de meeste mensen ook prima mee om. Dat is met andere drugs net zo, tenzij die drugs zo verslavend zijn dat de meeste mensen er kansloos tegen zijn. Daarom is goede voorlichting en kwaliteitscontrole zo belangrijk. Maar dat kan dus alleen maar als het legaal is. Ik heb mijn MDMA en paddo ervaringen zonder enige twijfel als vele malen socialer ervaren dan welke drank-/kroegsessie dan ook. En direct over verslaving beginnen is een beetje vreemd, aangezien de meeste illegale drugs nog altijd veel minder verslavend zijn ( of helemaal niet zelfs) dan alcohol. Behalve dan inderdaad veel van de drugs die dankzij het drugsbeleid op de markt zijn gekomen.

Laatst gewijzigd:
Ik weet niet, als ik knokpartijen zie zijn het eigenlijk altijd dronken lui of drank gecombineerd met bv coke. Ik heb nog nooit iemand op de MDMA of wiet zomaar agressief zien worden.

Hier in het Utrechtse stadion is de beruchte Bunnik side die gebruikte in de jaren 80 en 90 massaal Rohypnol voordat ze op de vuist gingen (ze noemde het Rooie Knol). Als ik voor mezelf spreek: ik drink al 40 jaar alcohol waarvan de eerste 20 jaar excessiever maar ik ben nog nooit agressief geweest.

Ik wil alcoholgebruik niet goed praten maar er is denk ik wel een reden voor dat het legaal is.
In de USA hebben ze in de jaren 30 al eens geprobeerd om het illegaal te maken tijdens de drooglegging.
Daar zijn ze snel weer op terug te komen want het volk pikte het gewoonweg niet.

Ook speelde de toenemende problemen door de groeiende onderwereld toen een rol.
Dat zie je nu ook weer gebeuren met coke en synthetische harddrugs.
Dus wie weet als het te maatschappij onwrichtend wordt is dat op den duur wellicht ook legaal.
Kan je gewoon tijdens een bedrijfsuitje een snuifje coke nemen wat dan voor iedereen op tafel staat 😄

Laatst gewijzigd:
Even terug naar de Volcaloid van @Nap :

huh.jpg

Dit soort dingen zijn populair? Laatst oordoppen ("IEM" moet je eigenlijk zeggen) gekocht en het kwam in dit doosje. Het ontgaat me een beetje wat dat ermee te maken heeft.

huh-earbuds.jpg

Maar ja, ik ben ook inmiddels op weg naar :beard: dat zal er ook wel mee te maken hebben. :D

Japanse manga/animecultuur is populair ja. Dat was overigens 30 jaar geleden ook al, maar toen was het nog niche/nerdy en niet zo hip als nu. Hatsune Miku is een populaire vocaloid 'artiest' die zelfs als hologram de wereld rondgaat, binnenkort staat ze in de ZiggoDome AFAS ook (al lang stijf uitverkocht). Die dame van jouw oordoppen is volgens mij niet Hatsune Miku overigens.

Zelfs de gemiddelde provinciale groeikern heeft tegenwoordig wel iets van een manga/comicstore of op zijn minst een hoekje bij de lokale kantoorboekhandel annex tabakkiosk. Deze zou in Deventer zitten bijvoorbeeld.

1788538831302.png

Zelfs de gemiddelde provinciale groeikern heeft tegenwoordig wel iets van een manga/comicstore of op zijn minst een hoekje bij de lokale kantoorboekhandel annex tabakkiosk.

Hier in Tweede Achterste Dwarsgat echt niet. Voor dingen uit het Verre Oosten moeten we het doen met de afhaalchinees.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Even terug naar de Volcaloid van @Nap :

Bekijk bijlage 3876170

Dit soort dingen zijn populair? Laatst oordoppen ("IEM" moet je eigenlijk zeggen) gekocht en het kwam in dit doosje. Het ontgaat me een beetje wat dat ermee te maken heeft.

Bekijk bijlage 3876171

Maar ja, ik ben ook inmiddels op weg naar :beard: dat zal er ook wel mee te maken hebben. :D
Ik ben toe aan een andere motorhelm en ik vond er een te koop met zulke graphics. Nu heb ik heel veel zin die te kopen, mijn vrouw vond de huidige helm lelijk en ging bijleggen bij een nieuwe. Toch heb ik zo n idee dat het niet in goeie aarde gaat vallen 😂

Ik hou wel van de esthetiek maar heb verder niet zoveel met die strips. Al is daar ook van alles van romantische tienerverhalen tot dark horror mutanten shit. Manga styling in games, vooral JRPG, vind ik vaak wel tof. En in die mangawinkels hebben ze vaak ook hele vette figurines.

1788547171808.png

Ik ga niet de hele tijd een kluisje meeslepen op een concert hoor. Naar het park, ok, maar verder... Ik laat hem in mijn broekzak en heb gemerkt dat kluisjes zwaar (en) overrated zijn.
Ik bedoel het kluisje voor je jas. Probleem is dat je hem dan niet meer open kunt maken met een modern kluisje 😆

Back