Jouw synth van het jaar in 2025?

Drumsynth vh jaar de ds 4 m

Meeste plays vh jaar track met de arp axxe

Duurste nog niet aangesloten synth vh jaar roland vp330

Duurste herstelling synth vh jaar yamaha cs30

Brons(tigste) synth de waldorf xt

Ik kan zo nog even doorgaan maar t wordt enkel ongemakkelijker
Tsja, een man moet een hobby. Wees blij dat je geen duiven hebt.

Ik dacht dit jaar een wat anders te kiezen dan mijn standaard keuze (Arp Quadra) maar toen ik van morgen op de teen van mijn vriendin trapte viel die keuze af.
Het wordt dus geen tb303 Devilfish aangezien ze vrijwel het zelfde klinken, pfffff wat een geschreeuw.
Dan blijft er maar 1 keuze over, de Waldorf Quantum Shadow

JE-8086, raar, maar waar.

Serieus, Hydra boven de Gemini?
Hydra is dan ook de laatste aanwinst, mr idd in 2025 meer gebruikt dan Gemini.

Ik heb mn drumbrute ook meer gebruikt dan mn tr808... vraag me niey waarom ?

ASM Hydrasynth: vorig jaar heb ik zelfde antwoord geven, maar ondertussen heb ik de Deluxe versie aangeschaft

• Duimpje
Duimpjes: Vic
De E-mu E5000 Ultra, die ik vorige maand op de kop tikte, blijkt een vroeg kerstgeschenk te zijn.
Na vervangen van de harde schijf, upgraden naar v4.70 en toevoegenvan een ZuluSCSI, heb ik nu een sampler waar ik nog lang mee zoet ben :mega:

Ik heb dit jaar maar 1 hardware synth gekocht en dat is de gr mega, maar ik brak mn arm vlak na aanschaf en heb er eigenlijk nog niet veel mee gedaan.
Ook kocht ik dit jaar een laptopje om ook buiten de studio lekker muziek te maken. Dat bevalt me beter dan gedacht en zit regelmatig aan de keuken tafel met enkel de laptop en de push3 of onder uitgezakt op de bank met alleen de laptop zelfs.
Alles bij elkaar kan ik niet anders dan een softsynth nomineren (want ik ik heb al mn hardware synths een beetje verwaarloosd zeker in het laatste half jaar).
Het is een close call tussen Diva en Serum2 voor mij. Diva gebruikte ik echter al langer (maar heb dit jaar wel veel meer geleerd over deze synth), maar ik ga dus toch voor serum2.

Mooie update van t origineel en een aanwinst voor de luie laptop op schoot sessies gebleken.

PS.
Ik vind het wel leuk om te lezen dat de waldorf quantum in de smaak valt. Op hardware gebied zou dit ook by far mn top choice zijn, en ook de recentste update die een van de (voor mij) meest vervelende issues fixte (dat de fx knoppen niet klopten in de mod matrix) was een groot feest. Dit is eigenlijk het enige stukje hardware dat ik afgelopen tijd echt veel uren aangezeten heb. Goede smaak mensen! Goed bezig :)

Laatst gewijzigd:
Er is inderdaad te weinig aandacht voor software in deze draad. Mijn softsynth van het jaar is Omnisphere 3. Het was al een powerhouse natuurlijk, maar Omni 3 overtrof toch wel mijn verwachtingen. De enorme uitbreiding van een al epische sound library, de nieuwe fx (en standalone fx optie!), de vele fijne updates en upgrades in de synth engine, de betere browser. Echt een superfijne synth.

Laatst gewijzigd:
Back