Absynth 6 is uit!

Toppie maar wat is dat toch tegenwoordig? Waar staan de specs en vnl de system requirements? Moet ik dat nu echt via Google of Chatgpt proberen te achterhalen? En als je op BUY NOW klikt, kom je op een algemene shop met SUPERDEALS voor rommel waar ik geen interesse in heb. Fuck off met die zever

Ik heb het idee dat dit een 'soft launch' is want ik moest de pagina zelf via Google vinden. Ze zullen wel groter uitpakken als de BF deal periode voorbij is.

Toppie maar wat is dat toch tegenwoordig? Waar staan de specs en vnl de system requirements? Moet ik dat nu echt via Google of Chatgpt proberen te achterhalen? En als je op BUY NOW klikt, kom je op een algemene shop met SUPERDEALS voor rommel waar ik geen interesse in heb. Fuck off met die zever
de officiële launch moet nog gebeuren. daarom werken de links nog niet.

Leuk dat ze 'm opnieuw leven inblazen, indertijd was Absynth samen met Alchemy een vst die wat buiten de gebaande paden ging, goed voor bijv van die cinematic en ambiënt sounds bijv maar ik vraag me wel af wat tegenwoordig nog de meerwaarde is?
Zelf heb ik Pigments al naast nog een hele rits aan andere softsynths dus Absynth moet echt met wat bijzonders komen om nog een goede aanvulling te kunnen zijn.

Nee hoor werkt bij mij nog steeds.

@Paardenstaart

Daar zijn ook de specs te vinden.

Product includes​

• Installer file downloads

System requirements​

macOS 14, 15, 26 (latest update)

Windows 10 or 11 (latest Service Pack)

Intel Core i5 or equivalent CPU, or Apple Silicon

4 GB RAM (6 GB recommended)

Runs in 64-bit VST3, AU, and AAX hosts

An Internet connection and a graphics card that supports OpenGL 2.1 or higher,
or DirectX 9 or 11, are required to download and activate this product.
Once installed and activated, the product can be used offline.
Please see the Native Access system requirements.

Compatibility and integration

• Seamless hardware integration with Kontrol keyboards and Maschine via Komplete Kontrol and Maschine software
  • Full MPE and polyphonic aftertouch support
  • MTS-ESP support for real-time microtuning and alternate tunings
  • Supports ASIO, Core Audio, and WASAPI
Supported interfaces

Windows (64-bit only): VST3, AAX
Mac OS X (64-bit only): VST3, AU, AAX

En hier is de handleiding.

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Leuk dat ze 'm opnieuw leven inblazen, indertijd was Absynth samen met Alchemy een vst die wat buiten de gebaande paden ging, goed voor bijv van die cinematic en ambiënt sounds bijv maar ik vraag me wel af wat tegenwoordig nog de meerwaarde is?
Zelf heb ik Pigments al naast nog een hele rits aan andere softsynths dus Absynth moet echt met wat bijzonders komen om nog een goede aanvulling te kunnen zijn.

Het is even afwachten hoe het exact in elkaar zit maar ik gebruik Absynth 5 nog wel af en toe. Eerlijk omdat er ook een miljoen goede presets voor zijn maar ook omdat ik juist het een lo-fi randje vind hebben, die ik dan als basis voor verdere processing gebruik.

Toendertijd was idd absynth voor de cinematic sounds wel uniek, maar tegenwoordig heb je natuurlijk ook de gigantische kontakt libraries daarvoor (als je dat zoekt).

€99 is niet heel slecht, maar bij NI is het wel vaak zo dat het instrument in de volgende versie van Komplete zit die je vervolgens tijdens een sale óók voor €99 kunt upgraden naar de laatste versie, en dan krijg je er een hele bak meer bij. Dus het loont vaak wel de moeite even te wachten. Bij gierende GAS of een diepgekoesterde liefde voor Absynth gewoon meteen kopen natuurlijk.

Ik heb Komplete Ultimate en er is niet een synth van NI die ik meteen zou kopen. Ik ben wel blij met Kontakt en de vele meegeleverde libraries. Maar de synths gebruik ik eigenlijk bijna nooit meer. Heel soms FM8 nog, maar dan vooral uit sentimentele overwegingen. Daar zijn ook (veel) betere concurrenten voor.

Volgens mij is Absynth best wel een eigen niche ergens toch? Ik vind het iig wel een gaaf beestje. Of ik hem nu haal of met een upgrade weet ik nog niet, tijd zal het leren..

Ik heb hem! En al aardig mee kunnen spelen.

Allereerst blijkt het dus dat het in feite exact dezelfde engine is als versie 5. Alle patches uit versie 4 en 5 zijn compatible.

Het is dus met name meer een GUI update met wat toevoegingen.

Zo zijn er nu macro knoppen, het nadeel hiervan vind ik dat het niet direct zichtbaar is wat is toegewezen, hiervoor moet je naar een ander tabblad gaan.
Daarnaast is er een 'mutate' knop, die onlangs ook in Omnisphere is toegevoegd, maar die blijkt dus in V5 al zat. Als je dus net niet tevreden bent over een patch kun je de dobbelsteen gooien en kijken wat eruit komt.

Elke pagina heeft verder ook een total random knop, hier kunnen dus wel de extreme variaties uit komen.

FX zijn ook hetzelfde, met een toevoeging van een multitap, ze klinken wel 'beter' op een of andere manier, meer lush en dieper, deze zijn ook als aparte plugin te gebruiken.

Zelf vind ik Absynth echt nog meerwaarde bieden naast Pigments of Serum. Kwa vergelijking komt het in hedendaagse synths meer in de buurt van de minifreak denk ik.

Hmm, dat klinkt eigenlijk als een vrij teleurstellende upgrade dan. Al die randomize shit interesseert me niet dus dan zou het alleen een GUI update en marginaal betere fx zijn. Daar ga ik de beurs niet voor trekken.

Even met de demo gespeeld. De GUI nodigt veel meer uit tot zelf patchen dan 5. Ik vind de granular parameters maar zuinig. Die zijn niet op het niveau van Pigments, Current en Serum.
MPE is natuurlijk wel een grote plus voor mij. GAS zegt upgraden, maar nuchter gezien kan ik zat met wat ik al heb.

Laatst gewijzigd:
nee dank u...

NI is No More here

De kudde loopt weer achter de herder.Absynth is subliem.

Back