Beste Spotify alternatief?

one_b

Ouwe rot
Na het bevlogen relaas van mijn zusje over wat Spotify allemaal doet en niet doet heb ik vrij resoluut mijn Spotify opgezegd.
Wat nu? Tidal? Deezer?
Heeft iemand tips?

Ik heb ooit Tidal gehad en dat was qua aanbod en geluidskwaliteit wel goed maar ik vond de app en recommendations een stuk minder goed dan die van Spotify. Maar dat is alweer een paar jaar geleden. Apple Music ben ik nooit fan van geweest. Anderen niet geprobeerd. Bij de meeste kun je een maand gratis proberen, daar heb je waarschijnlijk meer aan dan dat iedereen hier zijn eigen favoriet (en dus wat anders) gaat noemen.

vermits ik YT premium heb probeer ik en mijn vrouw nu samen YT music. Maar al die playlists op spotify ben k 'kwijt'
YT Music heeft n web pagina en geen 'app' op de computer, lijkt... ff doorbijten en kijken of ik er aan kan wennen.
Spotify is pokke rot en slaat ook alleen maar op, heb mijn muziek er ook afgehaald, ze mogen creperen in de hel.

Deezer.

Heb overigens niets meer tegen Spotify dan tegen welke andere muziekdienst. Dat artiesten genaaid worden is vooral de schuld van de auteursrechtenindustrie en dat eigenaren beleggen in zaken die mij niet bevallen moeten ze echt zelf weten, daar verander ik niks aan door er niet naar te luisteren. Bovendien: wat doen (de eigenaren van) Deezer, Apple, YT Music etc. dan zoveel beter?

deezer support geen ambient muziek dus valt wat mij betreft al meteen door de mand

(de muziek is gewoon ingespeeld met noten op een muziekale schaal)

1766602230387.png

Is dat een upload van je eigen muziek? Ik luister super veel ambient en electronische muziek op Deezer. Ook vage drone shit zonder structuur of melodie ofzo. Ben benieuwd waar Deezer dan de grens trekt. Is het pure white noise ofzo?

Ik ben van Apple Music (zelfde aanbod, betere app dan spotify) overgestapt op YouTube Premium en vooralsnog geen spijt. Met een gezinsabonnement is het wel fijn dat je allemaal muziek hebt én reclamevrije Youtube. Ook worden sommige albums niet aangeboden via het normale muziekaanbod, maar zijn ze wel te vinden omdat iemand ze heeft geüpload naar Youtube. App is ietsjes minder prettig dan die van Apple music, maar niet veel. Qua betaling voor artiesten maak ik me geen illusies, maar die Spotify ceo is wel de allergrootste eikel die er rondloopt vind ik.

Is dat een upload van je eigen muziek? Ik luister super veel ambient en electronische muziek op Deezer. Ook vage drone shit zonder structuur of melodie ofzo. Ben benieuwd waar Deezer dan de grens trekt. Is het pure white noise ofzo?
dat is van mijn eigen muziek ja, de grens is alles met een tag als ambient, new age, cinematic ect. ze kijken verder helemaal niet naar de muziek zelfs muziek die ik op gitaar speel bv. classieke muziek is op apple music geblocked en volgens mij op deezer ook

voorbeeld dit bv

vermits ik YT premium heb probeer ik en mijn vrouw nu samen YT music. Maar al die playlists op spotify ben k 'kwijt'
YT Music heeft n web pagina en geen 'app' op de computer, lijkt... ff doorbijten en kijken of ik er aan kan wennen.
Spotify is pokke rot en slaat ook alleen maar op, heb mijn muziek er ook afgehaald, ze mogen creperen in de hel.
Ik gebruik zelf macOS en gebruik Brave (gebaseerd op Chrome) als browser en daarmee kun je van sommige websites een "app" maken en dus ook voor Youtube en Youtube Music. Zelfs voor Synthforum! Het is in feite gewoon een uitgeklede browser, maar dan alleen strikt voor bijvoorbeeld YT Music. Zal met Chrome ook zo werken verwacht ik, maar ik weet niet of dit ook onder Windows hetzelfde werkt als onder macOS.

Laatst gewijzigd:
Ik heb Deezer en YT Music gehad, maar allebei ellende met Carplay, deze apps onthouden niet wat je afspeelt en dat is gewoon ruk, als ik een album op zet wil ik hem gewoon af luisteren, ook als ik uit de auto stap en er weer in zit. Spotify is daarom wel echt een stuk beter vind ik, goeie desktop app ook met videoclips en nu ook lossless geluid sinds kort.

Het is altijd een beetje jammer als de beste optie ook degene is met de vervelendste namaak. Aan de andere kant leveren deugpunten ook niets meer op vandaag de dag, dus ik voel buitengewoon weinig motivatie om te switchen naar een inferieur alternatief.

Ik vond Apple Music beter dan Spotify vanwege de betere app. En YouTube premium weer wat beter - slechtere app maar meer aanbod door uploads.

Dat hij in defence investeert boeit me niet, maar AI playlist bagger is wel een probleem. Ook Wannabee DJ’s die playlists bouwen en hun eigen bagger daartussen prakken. Toch blijf ik bij Spotify om CarPlay en omdat het het enige platform is wat in sync loopt met Beatport. I don’t give a shit about R&B, country en folk rock :D

Ben al jaren happy met Tidal. Gekozen vanwege lossless.
Eerder waren de aanraders nog niet zo goed. Nu wel vind ik.
Jammer dat sommige albums alleen in remasters erop staan die teveel afwijken van de versie die ik ken / van houd.
Ik heb gelukkig geen last van AI bagger met Tidal.

Maar het beste alternatief is misschien wel downloaden of kopen en dan hosten via Plexamp of SD kaart / Digital Audio Player.

Dank dank allen, ik zit in de proefperiodes van Tidal en Deezer (mss het slimste; niet amerikaans en ik heb odido), YT ga ik misschien ook nog testen. Het gaat me vooral om nieuw spul en zoeken naar dingen die ik nog niet ken/gemist heb. Ik zit niet uren te luisteren naar dingen die ik op vinyl of op CD heb of op mijn server heb staan, dat maakt het wel een beetje anders.
Ik heb vinyl, cd's, een paar goeie internet radios en een handvol YT playlists.
Meer moet dat niet zijn 👍
welke internet radios? (of is dat te OffT?)

Ik heb YouTube Premium en daarbij YT Music. De app van Music vind ik prut en totaal onoverzichtelijk, maar ik kan alles vinden wat ik zoek. Dus het aanbod is prima.

Ik heb Quobuz nog niet gehoord hier. Dat is Frans en gaat tot 24 bit. Hier krijg je 2 maanden gratis abo:

Back