Beste Spotify alternatief?

Ik heb YouTube Premium en daarbij YT Music. De app van Music vind ik prut en totaal onoverzichtelijk, maar ik kan alles vinden wat ik zoek. Dus het aanbod is prima.

Ik heb Quobuz nog niet gehoord hier. Dat is Frans en gaat tot 24 bit. Hier krijg je 2 maanden gratis abo:

Dat had ik ook inderdaad. YT premium is heel fijn maar die YT music app is echt een ramp, ik heb premium maar opgezegd want de prijsverhoging die ze doorvoerde vond ik ook schandalig. Quobuz nooit van gehoord

Dat is ook voor audiofielen 😅 Boven de 16 bit hoor ik het verschil niet meer.
Wat ik bij Quobuz interessant vind, is de mogelijkheid om albums ook te kopen en te downloaden. Apple Music heb ik op proef gehad, maar daar vond ik geen mogelijkheid om albums te kopen. Dus zodra ik stopte met betalen, hield de muziek op. Letterlijk. Het model van Quobuz vind ik dan interessanter. Al waren de prijzen die voor een album werden gevraagd wel erg hoog. Lees: de fysieke cd is doorgaans dezelfde prijs of goedkoper.

Ik ben sinds ik erachter ben gekomen wat een enge vent die Daniel Ek (Spotify CEO)* is overgestapt naar Tidal. De app is niet zo sterk als Spotify, maar de geluidskwaliteit is zeer goed imo!

* Oorlogs-AI investeerder, artiesten vervangen door AI, royalties kapotknijpen terwijl hij zelf mega miljardair is geworden door al die artiesten etc etc

Hier familie (6x) account voor lossless Tidal, voor 17 euro.
Met optie tot extra DJ pakket indien nodig.

Erg tevreden mee, ook de recommendations zijn prima.
Alleen de user interface kan nog steeds beter.

Dilemma's....spotify vind ik echt handig in gebruik, maar ik mis best veel dat ik op yt music wel kan vinden. Vreemd genoeg geef ik aan synths (te) veel uit, maar ben ik een krent als het om streaming gaat

Wat ik nog steeds niet begrijp van Spotify is de optie, dat wanneer je een album luistert, tussendoor wat andere tracks opzet, Spotify’s niet onthoud waar je in het album bent gebleven. Echt een gemiste kans en lijkt me toch geen rocket science om zoiets in te bouwen. Nee, in plaats daarvan hebben ze wel een chat programma er in gebouwd. Of de video (rechtsboven) die in een kleine loop speelt wanneer ik op m’n laptop luister. Erg irritant… Zo zijn er nog wel een paar dingen. Het gene wat me tegenhoudt is m’n playlists overzetten. Dat zijn er nogal wat.

Wat ik nog steeds niet begrijp van Spotify is de optie, dat wanneer je een album luistert, tussendoor wat andere tracks opzet, Spotify’s niet onthoud waar je in het album bent gebleven.
volgens mij werkt dat wel als je tijdens het afspelen van het album 'insert in queue' gebruikt voor andere tracks, waarna hij terugkeert naar het album.

Dilemma's....spotify vind ik echt handig in gebruik, maar ik mis best veel dat ik op yt music wel kan vinden. Vreemd genoeg geef ik aan synths (te) veel uit, maar ben ik een krent als het om streaming gaat
YT is het enige abbo wat ik heb naast KPN en zorgpremie :P

De tieners in huis wouden nu toch echt een muziekapp op hun gsm zonder het gemor over ethiek van hun ouders. Ik ben ook voor het gezinsabonnement gegaan van Tidal. Benieuwd.

volgens mij werkt dat wel als je tijdens het afspelen van het album 'insert in queue' gebruikt voor andere tracks, waarna hij terugkeert naar het album.
Is niet helemaal het zelfde. Meer omslachtig eigenlijk. Ik luister regelmatig radioshows en soms eat albums. Wanneer ik een dag of misschien een paar dagen iets anders tussendoor luister, dan zou ik het liefst gewoon willen terugkeren naar waar ik was zonder allemaal rekening te houden met rare omleidingen. Maar bedankt voor het meedenken

Ik heb Quobuz nog niet gehoord hier. Dat is Frans en gaat tot 24 bit.

Ik weet uit ervaring dat die 24bit ook nep kan zijn.. gewoon ge-upscaled van 16bit. Ik had namelijk een release waarbij ik alleen een 16bit master had aangeleverd maar die stond gewoon doodleuk te koop bij Quobuz als 24bit voor het dubbele bedrag als de 16bit variant. Nadat ik er melding van had gemaakt bij het betreffende label waren ineens al mijn releases bij Quobuz alleen nog in 16bit verkrijgbaar ongeacht of ik ook een 24bit master had aangeleverd of niet.

Even een andere richting Ik heb sinds kort de RadioNed app. Dat is een radio app met veel zenders die super goed geïntegreerd met CarPlay (de betaalde versie, maar is maar 5 euro per jaar). Uiteraard is dit wat anders dan demand, maar ik merk dat ik de laatste tijd op spotify eigenlijk geen idee heb wat ik wil draaien en vind de radio stations en algoritmes voor nieuwe muziek eigenlijk niet zo goed. Is eigenlijk best leuk om gewoon radio te luisteren en deze DAB app zorgt voor keus genoeg.

Back