Vinden van/samenwerken met vocalisten

mmaarten

Nieuwkomer
Mijn tracks beginnen op een niveau te komen waarbij ik graag zou uitbreiden naar het gebruik van originele vocals door het samenwerken met vocalisten.
Je raakt trouwens maar "so far" door gevonden vocals of geript/sampled van andere songs (zeker aangezien ik ze zo nooit kan releasen).

Heeft er dus iemand tips of ervaring met het vinden van deze soort samenwerkingen?
Waar/hoe vind je ze?
Hoe gaat het in zijn werk? (Stuur je ze songs zonder vocals waar zij dan hun ding op doen, spreek je samen af (ik heb geen opname aperatuur voor vocals),...)?

En bonus vraag:
Wat zijn de gangbare afspraken voor rechten en hoe regel je dit?

weet niet hoe het zit bij andere platformen maar bij landr kun je bij het releasen van een song dingen als co-owner of featured artist aangeven dan worden dingen als royalties automatisch gedaan
verder lijkt het me er maar net van afhangen hoe je samen wil werken/wat je onderling overeen komt

je zou bijvoorbeeld eens op youtube kunnen zoeken naar een vocalist die je leuk vind (en nog niet zo groot is dan heb je waarschijnlijk meer kans) en dan gewoon een berichtje schrijven met een van je tracks als voorbeeld

Op facebook is zeker n groep waar muzikanten elkaar zoeken. Er komt regelmatig iemand voorbij die zingt.

Op Facebook zijn veel groepen. Zou ik gewoon zoeken in groepen bandleden gezocht. Er is ook wel een vocalisten groep zie ik wel vaker zulke advertenties langskomen. Marktplaats heeft ook een categorie muziek maken en bandleden en er zijn meerdere websites muzikanten gezocht. Zijn 2 wat grotere website bij.

Ik wil je wel helpen.
Kost niets.
Alleen duurt het nog even voordat mijn studio weer klaar is na verhuizing.
Kijk op soundcloud of je het wat vind.
Ik zing in velen genres.

Groeten van andreos.

Je kunt ook eens kijken op fiverr.com, daar heb ik heel prettige ervaringen mee. Het is een website waar je allerlei freelancers kunt vinden - zeker ook muzikanten, en zeker ook erg goede muzikanten.

Back