one_b
Ouwe rot
beetje clickbait ok maar Presonus Studio One heet nu Fender Studio Pro lijkt, en is gelijk de upgrade naar 8, lijkt. (In mijn my.presonus.com zie ik nog niets)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Er zijn meerdere keuzes, ik heb bijvoorbeeld een perpetual license, niks nie abo nieLijkt me een prima DAW, jammer dat ze een abo service hebben als verdienmodel.
Ah. ik dacht dat ze proberen te pushen om een abo af te sluiten..Er zijn meerdere keuzes, ik heb bijvoorbeeld een perpetual license, niks nie abo nie
Hopelijk gaan ze niet teveel zich puur op gitaren/amps gaan zich concentreren.
Je kon vorig jaar nog de Atom met de met Studio one software aan spotprijsje kopen, nu is duidelijk waarom.
Ik heb ooit gekozen voor Studio One, omdat ze geen subscriptions hebben. Begonnen met Studio One 1 eb later Studio One 6 gekocht.
Vrijwel na de aanschaf gingen ze over naar een ander licentie systeem. Was niet van plan om steeds te updaten eigenlijk. Soms ook weinig nuttige extra's tussen de versies.
Ja, maar het is wel weer opnieuw €99. Ze hebben ieder jaar een nieuwe versie en dan ben je stiekem inderdaad voor een abbo aan het betalen als je steeds de nieuwe features wil.Als ik het goed begrepen heb kan je dus "Fender" Studio 8 upgrade kopen voor 99€, dan is deze versie van jou voor altijd inclusief 1 jaar gratis updates? anders moet men de + versie nemen voor 179€ per jaar inclusief alle optionele online plugins. Denk dat ik voor de gewone upgrade ga van 99€ ( ze zijn inderdaad niet ver van een abbo service)
.Dat dacht men ook over Cakewalks overname door GibsonVanuit branding oogpunt is het een stap vooruit voor Studio One (bekende naam in met name gitaarwereld) en een stap terug voor Fender (verwatering, link met b-keuze product) in mijn beleving.
Dat zal allemaal wel, maar als jij een willekeurige voorbijganger vraagt om een gitaarmerk te noemen zal dat 45% Fender en 45% Gibson zijn, met de overige 10% verdeeld over 'weet niet' en wat andere merken als Ibanez of Gretsch ofzo. Als het gaat om DAWs zal het waarschijnlijk Cubase of Logic (misschien Ableton?) zijn. Studio One zal misschien ergens in de hoek Bitwig of FL Studio naar boven komen, en daar vind ik zo'n grote naam als Fender een mismatch dat negatief afstraalt op Fender als premium merk. Daarnaast is er geen enkele historische link tussen Fender en software. Dus vandaar deze observatie, staat verder los van kwaliteit etc. Maar er is vast over nagedacht.Vind ik niet. Presonus/StudioOne heeft zich ontwikkeld tot serieuze speler in het veld. Fender is toch een merk met veel te dure gitaren voor ouwe lullen en matige goedkope lijnen voor logo-gevoelige types.