Presonus Studio One is niet meer

one_b

Ouwe rot
beetje clickbait ok maar Presonus Studio One heet nu Fender Studio Pro lijkt, en is gelijk de upgrade naar 8, lijkt. (In mijn my.presonus.com zie ik nog niets)

Beetje clickbait? Damn! 😊 Ik gebruik nog steeds een oude versie en die werkt prima. Vaak kun je via Knobcloud upgraden naar de een na laatste versie voor 100 dollar. Dan heb je ook geen abo nodig.

Die aboservice snap ik van hun kant wel. Als je een jaar werkt aan updates en hij verkoopt slecht, hang je meteen. Nu weet je precies wat er binnen komt.

Dat geleur met die naam snap ik niet. Ze heetten ook een tijdje Plus en dat hebben ze toen weer teruggedraaid.

Op zich wel een goede zet van Fender om ze in te lijven, indertijd toen ik begon met versie 3 had Studio One nog ene beetje de reputatie de tegenhanger van Ableton en Fruity Loops te zijn en meer gericht op de songwriter ipv de electronic musician dus qua reputatie passen ze goed bij elkaar.
Maar tegenwoordig zijn al die daws veel meer naar elkaar toegegroeid.

was te verwachten, eerst android app Fender Studio, nu de complete Daw hopelijk gaan ze niet teveel zich puur op gitaren/amps gaan zich concentreren. De nieuwe look ziet er wel wat gelikter uit nu.
video met de nieuwe functies:

Laatst gewijzigd:
Hopelijk gaan ze niet teveel zich puur op gitaren/amps gaan zich concentreren.

Lijkt me wel. Ze hebben wat geprobeerd met Patterns en de launcher, maar voor dance ga je toch eerder naar FL Studio en Live lijkt me. Die heb ik ook beiden lang gebruikt en Studio One bevalt me beter. Prima DAW, ook voor dance.

grappig, ze hebben naast een "moderne" cliplauncher nu ook een "hippe" "channel overview" een lightversie van Bitwigs device panel. Super handig.

Ik vind Fender Studio Pro ook wat beter klinken.
Als ze maar geen Gibsonnetje gaan pullen, zoals toen met Sonar.

Leuk, zo'n Ableton achtige device panel. Zouden ze bij Cubase ook moeten doen.

Als dat verder ontwikkeld wordt, dan vind ik het enorm interessant.

Ik heb ooit gekozen voor Studio One, omdat ze geen subscriptions hebben. Begonnen met Studio One 1 eb later Studio One 6 gekocht.
Vrijwel na de aanschaf gingen ze over naar een ander licentie systeem. Was niet van plan om steeds te updaten eigenlijk. Soms ook weinig nuttige extra's tussen de versies.

Ik heb ooit gekozen voor Studio One, omdat ze geen subscriptions hebben. Begonnen met Studio One 1 eb later Studio One 6 gekocht.
Vrijwel na de aanschaf gingen ze over naar een ander licentie systeem. Was niet van plan om steeds te updaten eigenlijk. Soms ook weinig nuttige extra's tussen de versies.

Als ik het goed begrepen heb kan je dus "Fender" Studio 8 upgrade kopen voor 99€, dan is deze versie van jou voor altijd inclusief 1 jaar gratis updates? anders moet men de + versie nemen voor 179€ per jaar inclusief alle optionele online plugins. Denk dat ik voor de gewone upgrade ga van 99€ ( ze zijn inderdaad niet ver van een abbo service)

Als ik het goed begrepen heb kan je dus "Fender" Studio 8 upgrade kopen voor 99€, dan is deze versie van jou voor altijd inclusief 1 jaar gratis updates? anders moet men de + versie nemen voor 179€ per jaar inclusief alle optionele online plugins. Denk dat ik voor de gewone upgrade ga van 99€ ( ze zijn inderdaad niet ver van een abbo service)
Ja, maar het is wel weer opnieuw €99. Ze hebben ieder jaar een nieuwe versie en dan ben je stiekem inderdaad voor een abbo aan het betalen als je steeds de nieuwe features wil.

Overigens is dit bij veel DAWS zo en dan valt die €99 wel mee

tis toch
19,99 p/m, voor +, stopt als je niet betaalt
179 p/j voor een jaar + met een perpetual license op het eind.
en
199 een perpetual license met een jaar upgrades wanneer jij dat wil? ( tijdens sale vaak behoorlijke kortingen; of dat bij Fender ook zo zal zijn moet blijken )
Dat is een abbo systeem en een gewoon upgrade systeem, toch?
De plus heeft allerlei online onzin (imho), ik ben trouwens van 5 naar 7 (en nu dus gratis naar 8 ) gegaan voor 55 euro tijdens Black Friday, onbedoeld maar kon het niet laten gaan :D .

Vanuit branding oogpunt is het een stap vooruit voor Studio One (bekende naam in met name gitaarwereld) en een stap terug voor Fender (verwatering, link met b-keuze product) in mijn beleving.

Vind ik niet. Presonus/StudioOne heeft zich ontwikkeld tot serieuze speler in het veld. Fender is toch een merk met veel te dure gitaren voor ouwe lullen en matige goedkope lijnen voor logo-gevoelige types.

Vanuit branding oogpunt is het een stap vooruit voor Studio One (bekende naam in met name gitaarwereld) en een stap terug voor Fender (verwatering, link met b-keuze product) in mijn beleving.
Dat dacht men ook over Cakewalks overname door Gibson

Maar we zullen zien hoe de toekomst uitpakt voor hen.

Vind ik niet. Presonus/StudioOne heeft zich ontwikkeld tot serieuze speler in het veld. Fender is toch een merk met veel te dure gitaren voor ouwe lullen en matige goedkope lijnen voor logo-gevoelige types.
Dat zal allemaal wel, maar als jij een willekeurige voorbijganger vraagt om een gitaarmerk te noemen zal dat 45% Fender en 45% Gibson zijn, met de overige 10% verdeeld over 'weet niet' en wat andere merken als Ibanez of Gretsch ofzo. Als het gaat om DAWs zal het waarschijnlijk Cubase of Logic (misschien Ableton?) zijn. Studio One zal misschien ergens in de hoek Bitwig of FL Studio naar boven komen, en daar vind ik zo'n grote naam als Fender een mismatch dat negatief afstraalt op Fender als premium merk. Daarnaast is er geen enkele historische link tussen Fender en software. Dus vandaar deze observatie, staat verder los van kwaliteit etc. Maar er is vast over nagedacht.

Back