ASM Leviasynth

De nieuwe synth van de mensen achter hydrasynth. Even kort overzicht, valt veel meer over te zeggen.

* 16 stemmen, 8 oscillatoren per stem
* Per stem 1 digitale filter (18 types waar je ook doorheen kan morphen) 1 analoge lpf filter.
* Beschikbaar als desktop (16 pads met poly AT) of als keyboard versie (61 toetsen PAT en 4 oktaaf ribbon controller)
* Honderden golfvormen per oscillator
* Touch screen met kleur
* Als ik het goed begrijp is het een FM synth met 144 mogelijke algorythmes (presets) waar je doorheen kan scannen zoals je bij een wavetable synth doet met osc golfvormen.
* 5 envelopes per stem
* 5 lfos per stem
* modmatrix
* multi fx
* sequencer met 3 lagen
* Deze prijzen komen van Synth Anatomy

ASM Leviasynth 3299euro
desktop version 2399euro

Attachments

• ASM-Leviasynth-filters-.jpg
    ASM-Leviasynth-filters-.jpg
    148,3 KB · Bekeken: 8.202
  • ASM-Leviasynth-Synthesizer.jpg
    ASM-Leviasynth-Synthesizer.jpg
    121,9 KB · Bekeken: 1.025
Alles wat ik verwacht van een moderne synth. Top.
Klinkt levendig met mooi digitaal hoekje zonder te ontsporen.

Nu blijf ik nog bij mn hydrasynth omdat door omstandigheden mijn spaarpot helemaal leeg is. Hopelijk in de toekomst.....

Moet zeggen dat ik toch wel gecharmeerd ben, maar die prijs in euros is toch wel buiten proporties vergeleken met de prijs is USD… voorlopig komt hij hier niet iig (ook mede omdat ik net de TR-1000 binnen heb)

Moet zeggen dat ik toch wel gecharmeerd ben, maar die prijs in euros is toch wel buiten proporties vergeleken met de prijs is USD… voorlopig komt hij hier niet iig (ook mede omdat ik net de TR-1000 binnen heb)
Prijs in USD is zonder belasting. Btw hoogte is afhankelijk van de staat.

• Duimpje
Duimpjes: Pim
Wel ja, onze geliefde roverheden en de onmisbare prachtige EU maken deze mooie bak onnodig duur. Niet ASM.

Dat even daargelaten denk ik dat de synthgemeenschap gezegend is met deze bak. Dit is vernieuwend en een stap vooruit.
In de toekomst zal er hier wel 1 komen. De hydrasynth zal dan wel niets meer toe te voegen hebben en de deur uitgaan.

Nou, lees net dit bericht van mij paar maanden terug, maar moet er nu alweer van terugkomen :p heb besloten mijn Polybrute 12 te verkopen/ruilen voor dit ding. Ben na het zien van wat meer filmpjes wel erg onder de indruk en mis in de Polybrute juist die digitale klanken.

Ik verkoop niks meer voor een ander instrument en zeker mijn PolyBrute 12 niet! Maar de Leviasynth staat op de rol voor aankoop deze zomer. Als ik de handleiding goed begrijp,
1776921496989.png

kun je daar zelfs vectorsynthese mee doen.

Alles wat ik verwacht van een moderne synth. Top.
Klinkt levendig met mooi digitaal hoekje zonder te ontsporen.

Nu blijf ik nog bij mn hydrasynth omdat door omstandigheden mijn spaarpot helemaal leeg is. Hopelijk in de toekomst.....
Ik weet waar jouw spaarpot het naartoe is in België.Vadertje staat?Onze verzorgende overheid.🤨

Vraagje: is het mogelijk om per oscillator de routing te bepalen, bijv osc 1 naar de digitale filter en osc 2 bypasst de digitale filter en gaat gelijk naar de analog filter?
Volgens mij niet, maar zou wel super zijn en zou lijkt mij toch mogelijk moeten zijn qua technologie die erin zit?

De Hydrasynth kan het dacht ik ook?

Ik weet waar jouw spaarpot het naartoe is in België.Vadertje staat?Onze verzorgende overheid.🤨

Denk eens aan alle zielepoten die nu in de knel komen omdat ze hun bolide niet meer kostengunstig kunnen voltanken door Trumps strapatsen in de Golf. Die worden toch maar mooi door die 'roverheid' uit de brand geholpen. Allemaal bekostigd met die btw die we over onze (Levia)synths betalen, of de opslag die ze hier op het bier gooien om al die arme automobilisten te sponsoren.

hein.jpeg

Wij hebben weer voor 200 miljoen euro aan hellfire raketten besteld las ik. Daar betaal ik met alle plezier belasting voor. Hebben we tenminste iets om de Belgen tegen te houden.

Ik wilde deze zo graag geweldig vinden, maar tot op heden lukt het me niet als ik hem hoor.
Dat had ik aanvankelijk ook bij de Hydrasynth, maar daar kwam gaandeweg verandering naarmate er meer van te horen viel.
Ik vind de Leviasynth er geweldig uitzien en als de interface net zo werkt als bij de Hydrasynth werkt hij ook heerlijk, maar ja....de klank doet het hem (nog) niet voor mij.

Ik wilde deze zo graag geweldig vinden, maar tot op heden lukt het me niet als ik hem hoor.
Dat had ik aanvankelijk ook bij de Hydrasynth, maar daar kwam gaandeweg verandering naarmate er meer van te horen viel.
Ik vind de Leviasynth er geweldig uitzien en als de interface net zo werkt als bij de Hydrasynth werkt hij ook heerlijk, maar ja....de klank doet het hem (nog) niet voor mij.
Ja het aanbod van filmpjes en sounds is nog beperkt maar ik hoor nu al wel dingen die mij beter bevallen dan de Hydrasynth. Die analoge filter klinkt wel erg goed en heb het idee dat bijv die PW Mod ook beter klinkt dan de PW mutator van Hydrasynth.

Vind hem er ook een stuk mooier uitzien dan de Hydrasynth, ook al is dat van ondergeschikt belang voor mij, maar is toch mooi meegenomen :)

Back