ASM Leviasynth

De nieuwe synth van de mensen achter hydrasynth. Even kort overzicht, valt veel meer over te zeggen.

* 16 stemmen, 8 oscillatoren per stem
* Per stem 1 digitale filter (18 types waar je ook doorheen kan morphen) 1 analoge lpf filter.
* Beschikbaar als desktop (16 pads met poly AT) of als keyboard versie (61 toetsen PAT en 4 oktaaf ribbon controller)
* Honderden golfvormen per oscillator
* Touch screen met kleur
* Als ik het goed begrijp is het een FM synth met 144 mogelijke algorythmes (presets) waar je doorheen kan scannen zoals je bij een wavetable synth doet met osc golfvormen.
* 5 envelopes per stem
* 5 lfos per stem
* modmatrix
* multi fx
* sequencer met 3 lagen
* Deze prijzen komen van Synth Anatomy

ASM Leviasynth 3299euro
desktop version 2399euro

Attachments

• ASM-Leviasynth-filters-.jpg
    ASM-Leviasynth-filters-.jpg
    148,3 KB · Bekeken: 8.209
  • ASM-Leviasynth-Synthesizer.jpg
    ASM-Leviasynth-Synthesizer.jpg
    121,9 KB · Bekeken: 1.025
Eerste model 3th wave niet, weet niet of dit later aangepast is want dat was wel een opmerking destijds..

Lekker belangrijk tenzij je enorme afstanden wilt overbruggen of in een magnetische storm woont

Lekker belangrijk tenzij je enorme afstanden wilt overbruggen of in een magnetische storm woont
... of (vanwege ruimtegebrek) heel veel audiokabels bundelt. Lijkt me qua elektronisch geen moeite om verbindingen balanced te maken zodat de gebruiker kan kiezen of hij TS/TRS-kabels gebruikt. Zelfs Ulli doet dat (soms). Maar dat is voor anderen blijkbaar te veel moeite.

Laatst gewijzigd:
Ik snap die fabrikanten wel: Met ongebalanceerde outputs en lange kabels krijgt je synth gratis een extra lowpass filter en meer karakter.

... of (vanwege ruimtegebrek) heel veel audiokabels bundelt. Is qua elektronisch geen moeite om verbindingen TS/TRS te maken, kan de gebruiker zelf bepalen wat ie doet. Zelfs Ulli doet dat (soms). Maar dat is voor anderen blijkbaar te veel moeite.
Gebalanceerde audio is electronisch wel wat anders dan een "verbinding". Of begrijp ik je verkeerd? Een kabel TS->TRS maakt nog geen gebalanceerde audio.

Nou ja, in feite is een balanced output ook zowel TS als TRS, maar had het eerst wat klunzig opgeschreven: bedoelde dat als de uitgangen gebalanceerd zijn, de gebruiker zelf kan bepalen of hij TS of TRS-kabel gebruikt. Nu maakt die fabrikant die keuze feitelijk voor je. Kan me niet voorstellen dat daar voor een €2000+ synth nu de echte kosten inzitten, net als bij enkele of dubbel output.

Nou ja, in feite is een balanced output zowel TS als TRS, maar had het eerst wat klunzig opgeschreven: bedoelde dat als de uitgangen gebalanceerd zijn, de gebruiker zelf kan bepalen of hij TS of TRS-kabel gebruikt. Nu maakt die fabrikant die keuze feitelijk voor je. Kan me niet voorstellen dat daar voor een €2000+ synth nu de echte kosten inzitten, net als bij enkele of dubbel output.
Aaah check, ja, helemaal mee eens! Even terug on-topic: gelukkig heeft de Leviasynth wel balanced outs, al zijn het er maar twee.

Wat zou er gebeuren als je ze opsplitst in ring tip, dan heb je toch 4 outputs :D Dat kun je dan toch weer in je modular prikken.

Lijkt me qua elektronisch geen moeite om verbindingen balanced te maken zodat de gebruiker kan kiezen of hij TS/TRS-kabels gebruikt.
Dat lijkt me inderdaad ook niet. Kosten zullen ook verwaarloosbaar zijn lijkt me.

Uit de handleiding:
1781156504192.png

Ja bij 8m of meer of zo....
8 meter zit je toch best snel aan in een studio hoor. Van de ene hoek van de kamer naar een patchbay in een andere hoek kan zo 6-7 meter zijn. Dan koop je een (multi)kabel van 10m ofzo. En dan moet je nog van de patchbay naar je audio interface, vaak toch ook weer 1-2 meter kabel.

Ik vraag me overigens wel af of die zogenaamde 'balanced outputs' van sommige synths wel écht balanced zijn (dus met bv extra opamp om het signaal als spiegelbeeld over twee aders te sturen) of impedantie-gebalanceerd (een trucje waarbij je met minimale extra onderdelen flinke ruisonderdrukking bereikt maar waarbij de koude ader niet actief aangestuurd wordt). De audio-keten in een (analoge) synth is meestal unbalanced by design (ground-referenced) en in de praktijk is het meestal geen enkel probleem totdat je grotere afstanden wilt overbruggen.

En bij een optreden helemaal, daarnaast is het gewoon fijn dat alles beetje compatible is met de mixer etc etc. Optredens zijn als spannend genoeg en dan wil je niet met hum's of impedantie shizzle te maken krijgen. Tech Riders bestaan niet voor niks.

@Phontaq sommige outs met trs kunnen idd ook soms gewoon Headphone outs zijn. Verder ben ik het heus wel eens met @Nap met lekker belangrijk soms maar dat is idd voor in de home studio prima en dan heb je ook geen stress om het op te lossen mocht er iets niet goed gaan.

En bij een optreden helemaal, daarnaast is het gewoon fijn dat alles beetje compatible is met de mixer etc etc. Optredens zijn als spannend genoeg en dan wil je niet met hum's of impedantie shizzle te maken krijgen. Tech Riders bestaan niet voor niks.

@Phontaq sommige outs met trs kunnen idd ook soms gewoon Headphone outs zijn. Verder ben ik het heus wel eens met @Nap met lekker belangrijk soms maar dat is idd voor in de home studio prima en dan heb je ook geen stress om het op te lossen mocht er iets niet goed gaan.
Bij een live show met een groot podium kun je natuurlijk altijd een DI box inzetten voor je unbalanced synth, maar dan heb je nog meer kabels en kastjes.

Het lijkt me vooral een theoretische exercitie eerlijk gezegd, tenzij je inmiddels op AFAS of Ziggo niveau zit. In dat geval zal een DI boxje het verschil ook niet maken op de tourlogistiek.

Wat zou er gebeuren als je ze opsplitst in ring tip, dan heb je toch 4 outputs :D Dat kun je dan toch weer in je modular prikken.
Of zoals ik laatst deed, klagen over het plotse kutgeluid, puzzelen hoe dat komt en er uiteindelijk achterkomen dat de kabel voor het linkerkanaal in de sustain is geprikt.

Of zoals ik laatst deed, klagen over het plotse kutgeluid, puzzelen hoe dat komt en er uiteindelijk achterkomen dat de kabel voor het linkerkanaal in de sustain is geprikt.
Hahah extra sustain dat is echt iets waar de ouwe gitaar rocker blij van word.

Ja ik zag m. Ik heb maar wijselijk geen demo s gaan kijken erna 🤭

Back