Goede (rugzak) draagtas voor 61 keys keyboard

BastardPower

Stamgast
Hey,

ik zou graag mijn eigen keyboard of synth meenemen naar de muziekles via de fiets.
Het gaat dan om een Roland Go:Keys 5, of een Roland Gaia SH-01.
Zou graag een Nord Electro 6D 61 of Yamaha YC-61 kopen in de toekomst.

Belangrijk is ook wel dat ik het op de fiets op mijn rug moet kunnen vervoeren!
Kunnen jullie een tas aanraden, of zaken waarop te letten?

Voor de Roland is er volgende draagtas: CB-V61. 119€ in het algemeen, 115€ bij Gear4Music.
Bij Gear4Music zag ik ook volgende tassen:
- tas van 46€. Goede haken voor draagriemen (dus ook te vervangen door betere riemen), maar lijkt niet zo stevig. Geen gewicht vermeld.
- tas van 93€. Riemen lijken vastgenaaid te zijn ipv haken. Lijkt steviger, maar ook zwaarder (4kg), heeft ook zwenkwielen.

Na heel wat zoeken kwam ik ook de Namba Gear GoBoard 61 tegen. Dit lijkt een zeer stevige tas, met goede vakken. Ik vind nergens een gewicht terug.
Normaal rond 180€, maar nu bij FritsEvents voor slechts 88€.
Op de laatste foto op de Namba Gear site zie je een vrouw met de zak op de rug en er staat ook "Backpack conversion straps".
FritsEvents heeft me net ook bevestigd dat deze er bij zouden zijn.
Echter op de weinige foto's zie ik deze nergens, en ook niet bij deze video review:

Dus: tips? advies?

Laatst gewijzigd:
Als het prijsverschil inderdaad echt zo groot is en de Namba lijkt je wel wat, zou het gewoon proberen. Blijkt dat de straps er toch niet bijzitten, of het valt sowieso tegen, retourneren kan toch?

Wanneer je hem ook op je rug wil meenemen zijn goede schouderbanden geen luxe. Meeste softpacks hebben vrij beroerde en slecht te verstellen schouderbanden. Ik zou daar op letten en of de boel een beetje waterdicht is (of een losse rugzakregenhoes gebruiken).

Ondertussen heeft de support van NambaGear bevestigd dat er riemen zijn en een foto ervan doorgestuurd:

When not in use, there is a zippered pocket on the back that the straps can be slipped into.
Yes, all of our GoBoard bags come with these backpack straps.
The bag weighs just under 6 lbs.

Lijkt mij er geen reden meer te zijn om deze bag niet te kopen. Goede prijs, goed product en goed bedrijf, lijkt me.

Attachments

• NambaGear GoBoard61.jpg
    NambaGear GoBoard61.jpg
    113,1 KB · Bekeken: 53
Frustrerend, tas is snel aangekomen, maar geen draagriemen voor op de rug. Noppes, niets.
Is het namaak, is het een oudere versie?
Ik heb Fritz-Events en de support van Namba Gear gecontacteerd. Ben benieuwd. Voor de rest mooie tas, zeer licht, maar toch stevig met veel foam.

Roland Go:Keys 5 weegt 4,9kg, YC-61 7,1kg en Nord Electro 6D 8,1 kg.
De Roland heb ik nu in de tas, dat valt goed mee, maar ja: niet op de rug.

Gewoon deze, zit ook een regenhoes bij voor rondom de tas. Is wel wat aan de prijs, maar je wilt ook dat je gear beschermd blijft.

Gator Cases G-PG-61SLIM Pro-Go
Tja, als ik die zo bekijk, is die ongeveer hetzelfde als die ik gekocht heb, maar dan zeker met draagriemen en de regenhoes. Voor de rest goed te vergelijken, ook qua gewicht.
Maar dus wel dubbel zo duur (op dit moment)

Korg heeft ook tassen voor de Kross met draagriemen. Ik heb er zo eentje en die bevalt goed. Mijn ervaring is dat lichtere keyboards, zoals die Roland GO, niet van die extreem dikke tassen nodig hebben. (Als je ergens tegenaan stoot, is de impact een stuk lager door het lagere gewicht.)

Ik heb mijn Electro 73 in een draagtas van Nord zitten, helemaal top! Waarschijnlijk is er ook wel eentje voor 61 keys, maar waarschijnlijk niet de goedkoopste optie

Back