Synthforum Meeting 29 maart: de poster

ishi

Administrator
Staff member

1769969801829-033bd844-4195-46dd-af4a-3acac2762fcf_1.jpg

Laatst gewijzigd:
Willen we nog synths vergelijken? Vorige keer was de bedoeling dat de originele ARP2600's naast de TTSH, Korg en Behringer zouden worden gezet. Ze stonden opgesteld maar het programma was uiteindelijk overvol.

Nieuwe ideeën voor een shoot-out?

ik zou graag eens een Rossum-Electro SP1200, EMU SP1200, EMU SP12 (turbo) en een MKSREC1 vergelijken
(helaas krijg ik mijn %MKSREC pas na de meeting :D )

Nice, zin in! Zijn niet-leden ook welkom? Mn vriendin wil ook wel mee, maar is geen lid. Of even lid worden?
Ze is een begenadigd kickdrumspeler dus kan eventueel een Eurocrack-bassdrumdemo geven (Tk09, ModbaseII, TT BD909). ;)

it giet oan. Na 20 Jaar lid ga ik ook eens meedoen. @stoter , ff biertje doen, live?

Zulke vette klappen maken vind ik super! Zou ik ook willen kunnen...
Ja, plus dat ik het ook heel mooi gejammed vindt qua performance.

Ik heb paar jaar geleden een online masterclass van hem gevolgd waar in hij vertelde de Boss GE-10 (graphic equalizer) graag te gebruiken voor oversturing van de 909-kick.
Daarnaast zei hij: "I do not distort my kicks too much, it's more in the reverbs. The reverb makes the kick sound big."

En uit een interview (vertaald):
"Ik creëerde de effecten met behulp van een externe microfoonvoorversterker, de lijnversterking van mijn mengpaneel, twee equalizers – één extern en één van mijn mengpaneel – een compressor, een gate, een delay en een reverb. Een perfecte wisselwerking tussen deze componenten, oftewel hoe ze met elkaar interacteerden, was cruciaal. Tijdens de opname gebruikte ik alleen de versterking van de microfoonvoorversterker en de lijnversterking van mijn mengpaneel."

Bron: Track-Check: Marc Acardipane feat. Pilldriver - Pitch-Hiker (Original Mix) [Remastered 2020]

We nemen anders wel even een lekkere kicksetup mee naar de meeting *D

Hier een video met volgende routing:
- Dijkstar RiDrum TK-09 (kick) [ontworpen door forumlid]
- Roland M-24e mixer (gaindist)
- Ashly GQX 3102 (31-band eq) [insert] > beide channels serieel geschakeld voor extremere eq-settings
- OTO Bam (fx-send)

Alles nog een keer extra hard de RME soundcard ingebeukt hehe

Attachments

• DSF Kickz 3e.mp4
    17,4 MB
Back