Welke gear kom je tegenwoordig weinig nog tegen, te koop?

Oude toestellen die vroegah al onbetaalbaar waren zie je nog steeds nauwelijks.

Moog model 10/12/15 en de grotere 35/55 systemen.

Roland system 700.

EMU modular

Arp 2500

Ob EVS/FVS.

Logisch ook. Want waarom zou je het wegdoen.

De E-mu Drum ROM en Ensoniq Project ROM zijn nergens te vinden.
Dagelijks kijk ik verschillende websites na.
Laatst stond er toch eentje op Reverb (voor veel geld), maar toen ik een bod wou doen, was die al weg.:stupid

Nu is zo'n beetje alle vintage gear wel langs gekomen.
Je zou beter kunnen vragen: welke gear zie je tegenwoordig nog veelvuldig aangeboden?

Kwam de eerste 10 jaren van deze eeuw heel regelmatig bij Music House in Utrecht. Daar zag je toen wel eens wat leuke dingen. Een Prophet 10 die van Hans Bouwens (George Baker) was geweest, een Jupiter-8, een Vermona synth, Polyvox, zelfs een Fairlight (eerste model). Beneden in de kelder stond een compleet System 700. Tijdens een workshop daar nog eens een beetje mee mogen spelen zelfs.
Een Prophet 10 (de oude dus hè), Roland System 700 en een Fairlight heb ik daarna hoogst zelden te koop gezien in ieder geval.

Zie ook weining Rhodes Piano's voor 350 euro meer.
Volgens een liefhebber / handelaar en kenner, waar ik ooit een Pianet/Clavinet Duo van kocht, kreeg het door de retro sound van Jamiroqai weer wat glans.. maar het was natuurlijk altijd al de signaturesound in heel veel Disco en Soul.

Ik heb in 2014 voor een Rhodes 1100€ betaald. De Wurli niet zo gek veel later voor iets meer. Maar het zijn ook behoorlijk heftige objecten. Een Rhodes zit al op dik 50kg. Die til je niet ff in je eentje..
Tijdje terug ben ik nog iemand tegengekomen met een optreden. Ze had nog een Originele Fender Rhodes uit 77. Ik ben na wat gesprekken bij haar geweest om em te tunen en inspeceteren. Stond in haar keuken.. Ze had ook veel saxofoons ook en daarom kregen we contact. Ze wilde eigenlijk van de Rhodes af, ook omdat ie onderhoud nodig had. Dat is het ook wel een beetje met deze dingen. Er was al een servicemonteur langsgeweest en wilde haar wel van de Rhodes afhelpen voor een prijsje.. gelukkig was ze daar niet op in gegaan.. De Rhodes is nu bij een liefhebber toetsenist geëindigd en toured over de wereld, geen idee wat ze ervoor heeft gekregen maar ze was op de hoogte na mijn inmenging.. :D
Ze had ook nog een babyvleugel en normale piano.. de Babyvleugel heeft ze later aan een liefhebber weggegeven. Dat zijn helemaal onbemiddelbare objecten. Ik mocht em ook hebben van haar maar heb bedankt..

Deze persoon wilde ook beslist niet op MP adverteren en niet omdat ze digibeet was ofzo.. Maar dat soort mensen heb je ook en verkleind het aanbod. Aan de andere kant wel vrij uitzonderlijk als een dame op leeftijd nog een verzameling toetsinstrumenten en saxofoons heeft.

Laatst gewijzigd:
Dit is ook vrij zeldzaam.. al kom ik dit dan wel weer op ebay.kleinanzeigen tegen. De Rhodes staat er slechts één van te koop. 88key versie. De 73 key versie zie/zag je het vaakst.

Laatst gewijzigd:
Kwam de eerste 10 jaren van deze eeuw heel regelmatig bij Music House in Utrecht. Daar zag je toen wel eens wat leuke dingen. Een Prophet 10 die van Hans Bouwens (George Baker) was geweest, een Jupiter-8, een Vermona synth, Polyvox, zelfs een Fairlight (eerste model). Beneden in de kelder stond een compleet System 700. Tijdens een workshop daar nog eens een beetje mee mogen spelen zelfs.
Een Prophet 10 (de oude dus hè), Roland System 700 en een Fairlight heb ik daarna hoogst zelden te koop gezien in ieder geval.
Hans Bouwens had enige jaren terug zijn Jupiter 8 op Marktplaats te koop gezet. Daar was zelfs een draadje op SF voor aangemaakt. :D

Ja de Rhodes of de epiano kreeg dacht ik mid jaren 90 weer animo.
Er is een korte periode geweest dat je ze echt voor weinig kon krijgen.
Ik niet al te lang geleden net naast een 200a wurlitzer gegrepen voor een droom prijs.
Dacht 800euro..tja

Ja de Rhodes of de epiano kreeg dacht ik mid jaren 90 weer animo.
Er is een korte periode geweest dat je ze echt voor weinig kon krijgen.
Ik niet al te lang geleden net naast een 200a wurlitzer gegrepen voor een droom prijs.
Dacht 800euro..tja
800 voor een Wurli is echt heel weinig ja. Maar dit is wel een verklaring voor de topictitel in een notendop. Dat soort aanbod staat nooit langer dan een dag / paar uur en zie je dus als aanbod niet omdat je altijd te laat bent.. :D
Ik had voor sommige apparaten die ik zoek/zocht ooit wat steekwoorden als zoektermen in MP ingegeven. Heel vaak krijg ik een melding maar na een dag is het alweer verdwenen. Je moet echt elk berichtje wat je krijgt checken.. en dat doen er meerderen waarschijnlijk.

Wat bij een EP ook meespeelt is de bespeelbaarheid. Het tunen van een Rhodes is veel eenvoudiger. Voicing is ook een dingetje.. Het is betrekkelijk eenvoudige mechanica maar als je het als muzikant niet kan oplossen ben je overgeleverd aan servicekosten.

Laatst gewijzigd:
Nou, dat heb ik zelfs niet meegemaakt. 900 was toch wel het laagste voor een opknappert.
Een MS10 wil ook wel.
Teisco’s zie je ook maar weinig.
Ik heb er een verkocht voor 850 zo’n 15 jaar geleden

Back