Lekker wachtmuziekje

Lekker hoor.
Ik ben wel benieuwd waar die kraakjes vandaan komen. Of het afgekapte samples zijn, of toch iets wat overstuurd is.
Rond 0:26 bijvoorbeeld.
Nouuu

&

De organ komt van vinyl dus daar zit wel wat vinyl ruis/kraakjes bij, maar dat is niet wat jij bedoelt denk ik.

Ik sample al jaren, dus tru zero points en envelope gebruik icm met afgekapte samples daar weet ik wel raaad mee.

Ik heb zegmaar 10 van dit soort filmpjes, heb t weleens naar ze sestuurd, maar ze geven gewoon geen antwoord. Vet raar ook. Nu is mijn use case scenario met dit ding anders dan hijo bedoeld is(nuja, dat is te betwisten) maar zelfs voor mensen die sytnths multisamplen om dit te gebruiken als een rompler lijkt het me niet gewenst een minimoog bass te hebben die fucking clickt als 2 noten elkaar opvolgen -___-'

Lekker hoor.
Ik ben wel benieuwd waar die kraakjes vandaan komen. Of het afgekapte samples zijn, of toch iets wat overstuurd is.
Overigens ben ik nu een beetje aan het kutten met Izotope elements rx om te kijken of ik het weg kan krijgen :)
Heb ook al een keer dmv stem splitting ai de bassline gemute en daarna m toegevoegd in ableton met een lowpassfiltertje

oja, zelfs als ik de bass heel zacht zet gebeurt het nog. het is iets met de resonance en die cut off, very strange.
maar ook als er dus 2 samples over elkaar gesequenced zijn terwijl hij in mono staat kandie dus ook klikken zoals je in de andere video zag.

ik hoop dat kliks ooit net zo cool worden als tape hiss en vintyl tgekraak, dan zit ik wel goed met mn jams!

Lekker hoor.
Is gewoon crack vrees ik. Als dat er eenmaal in zit krijg je er nooit meer uit 🤪

Ik vind t in elk geval knap hoe je deze sounds en tracks uit dit priegelding haalt, ik zou je he le maal megeggel worden ;)

Zijn dit losse ingespeelde noten, of is het een langere loop?
En zitten de klikjes dan aan het begin of eind van een noot?
losse noten.

en of t aan t begin zit of eind weet ik neit haha,. t is enkel als ze elkaar overlappen.
in die youtube cvideos laat ik t zien 2x

Is gewoon crack vrees ik. Als dat er eenmaal in zit krijg je er nooit meer uit 🤪

Ik vind t in elk geval knap hoe je deze sounds en tracks uit dit priegelding haalt, ik zou je he le maal megeggel worden ;)
haha, het ergste is nog, er is alleen undo voor je laatste recording

maar was t maar krack dan viel er tenmisnte nog wat te roken haha

losse noten.

en of t aan t begin zit of eind weet ik neit haha,. t is enkel als ze elkaar overlappen.
in die youtube cvideos laat ik t zien 2x
Dan is het inderdaad lastig. Heeft de Digitakt 2 ook.
Gebeurt zodra de vorige noot nog niet klaar is en de volgende hem afkapt.
Het is (door 1010) op te lossen, maar Elektron heeft het dus ook niet voor elkaar.
Je merkt het met name bij redelijk zuivere waveforms, zoals een bas.
Als die nog niet op 0 zit en de volgende noot kapt hem af, dan hoor je die klik.
Vandaar dat het ook niet altijd gebeurt, want soms zul je dichter bij de 0 zitten

Je kunt er zelf ook wat aan doen, door de lengte van elke noot te programmeren zodat de release stage klaar is voordat de volgende noot begint.
Ik weet niet of je dat per noot kunt op de Tangerine, maar op de Digtakt wel.
Of je moet de noten zo kort maken, dat ze net niet overlappen. (alle noten). Maar dan kun je dus niet sommige noten langer en andere korter laten zijn.

Dan is het inderdaad lastig. Heeft de Digitakt 2 ook.
Gebeurt zodra de vorige noot nog niet klaar is en de volgende hem afkapt.
Het is (door 1010) op te lossen, maar Elektron heeft het dus ook niet voor elkaar.
Je merkt het met name bij redelijk zuivere waveforms, zoals een bas.
Als die nog niet op 0 zit en de volgende noot kapt hem af, dan hoor je die klik.
Vandaar dat het ook niet altijd gebeurt, want soms zul je dichter bij de 0 zitten

Je kunt er zelf ook wat aan doen, door de lengte van elke noot te programmeren zodat de release stage klaar is voordat de volgende noot begint.
Ik weet niet of je dat per noot kunt op de Tangerine, maar op de Digtakt wel.
Of je moet de noten zo kort maken, dat ze net niet overlappen. (alle noten). Maar dan kun je dus niet sommige noten langer en andere korter laten zijn.
Nee de tangerine kan dat allemaal niet helaas. Ik heb weleens idd de noten korter gemaakt, maar dan is wel de dynamiek van de bas soms weg. helaas pindasaus.
Echt dom dat ze dat niet fixen sjonge jonge... zelfs elektron??

Nee de tangerine kan dat allemaal niet helaas. Ik heb weleens idd de noten korter gemaakt, maar dan is wel de dynamiek van de bas soms weg. helaas pindasaus.
Echt dom dat ze dat niet fixen sjonge jonge... zelfs elektron??
Ze zouden een mini fade moeten implementeren, maar das blijkbaar best lastig. Ik hoor het zelfs wel eens bij m’n Subsequent, als de nieuwe noot de vorige afkapt. Embrace the clicks zeggen ze dan online 🤣

Back