scsi kaart

bouncemasters

Ouwe rot
heb van de week een scsi kaart gekocht voor me pc.

geinstalleerd. sampler ingesteld. etc.

nu krijg ik een bronconflict in windows.

kaart krijg is dus niet goed geinstalleerd.

heeft iemand enig idee hoe ik de kaart werkend kan krijgen

Geeft de kaart zelf een bronconflict, of is dit zo sinds de sampler eraan staat.
De computer krijgt namelijk een signaal door dat er aan de scsi kaart een apparaat staat aangesloten, maar dit is natuurlijk een onbekend apparaat voor windows.

Bij mijn yamaha moest ik acht keer het riedeltje doorlopen, onbekende apparaten doorklikken, geen drivers installeren.
Uiteindelijk werkt het gewoon.

Is dit niet het probleem, dan moet je toch even wat duidelijker zijn wat betreft de melding die je krijgt van windows.

Suc7

oke....

Optie 1: haal de scsi kaart eruit en zet em in een ander slot (als die nog over is). Misschien dat dat helpt.
Optie 2: Staat de terminate van je sampler aan?
Optie 3: Het kan van alles zijn, dus lees SURVIVING SCSI HELL eens. Staan veel handige tips in.

Optie 4: Andere scsi kaart??

Suc7

ff een quote van iemand die mij geprobeerd heeft te helpen met m'n scsi kaart :

Wat je ook zou kunnen doen is even kijken of je kaart geen conflict heeft met een andere IRQ. Dan zou je de overige kaarten ook even om moeten wisselen. Kaartendans dus.

Als je alle kaarten deïnstalleerd (onder system), vervolgens alle kaarten eruit gooit (m.u.v. beeldschermkaart) dan herstart. Dan weer uitschakelen en eerst de SCSI kaart erin, herstart. Dan Audio... herstart etc... dan zou je het probleem ook op kunnen lossen. Verder ook alle overbodige USB poorten op non-actief zetten in System. Dat zorgt ook weer voor vrije resources.

Als je START -> UITVOREN (RUN) doet en dan MSINFO32 intikt en dan ENTER, dan krijg je na een tijdje SYSTEM INFORMATION te zien. Onder Hardware resources kun je dan je IRQ’s zien en kijken wat er nu samen of apart een IRQ heeft.

oke

heb nu toch eindelijk maar XP geinsintalleerd.

er zijn wat problemen verholpen

de adeptec kaart is goed installeerd.

hij wou me sampler 8x installeren :dubbel:

me scsi kaart ziet me sampler en andersom

alleen de software wil niet meewerken.

ik kan geen samples heen en weer sturen??? iemand nog suggesties... vergeet ik iets??

ff kijken hoor:

Welk programma gebruik je voor het zenden van samples?

Zelf gebruik ik soundforge en dat werkt perfect. Ik moet echter wel een optie uit zetten in mijn sampler, ff netten welke dit ook al weer is:
Kan het dus niet vinden.

Het gaat iig over een midibuffer of iets dergelijk die je uit moet zetten. Misschien dat iemand dit kan aanvullen, het is een beetje lastig uitleggen wanneer je niet voor het apparaat zit.

Btw: dat windhoos 8 keer je sampler wilt installeren, komt om dat je dan waarschijnlijk 8 partities op je harde schijf hebt. (of komt het doordat je sampler 8 scsi id accepteerd?! )

Je hebt een EMU sampler toch (kan ik niet zien als ik een bericht aan het typen ben :D)

Mocht het nog niet lukken dan kan je deze tekst ff doorlezen, dan moet het zeker weten lukken:
http://www.tweakheadz.com/scsi_transfer_pc_to_emu_sampler.htm
(deze uitleg is ook van toepassing op mijn yammie en is dus niet specifiek voor emu samplers!!)

Suc7

heb precies de instructies gevolgd.

maar krijg t gewoon niet voor elkaar in wavelab. kan me sampler niet configureren.

Ik zou zeggen, probeer het eens met soundforge, misschien dat wavelab precies jouw sampler niet accepteert.

google ook eens om te kijken of anderen hetzelfde probleem hebben?

Heb je al gekeken bij de yahoo group voor je sampler?

Het moet iig geval gewoon kunnen en lukken.

Gewoon blijven proberen!!

oke ff update

heb ff in de bios van me adaptec kaart een id scan gedaan:

als volgt

op 5: emu sampler esi 4000

op 7: AHA - 2940 Au (adaptec kaart zelf)

de scsi instellingen op de sampler

Esi-4k (local) id 5
avoid host in id 7

wat doe ik fout>?>

Back