Bombario // Winter's Omen

Doet me denken aan de MSX en C64 games maar dan in hd. Erg goed gedaan!

Nieuwe stijlen aan het proberen?
The ’80 new style run is begonnen! 8):okdan:

Niet echt nieuwe stijl. Wat ik altijd doe, maar nu met een breakbeat eronder ☺️ Beetje trancy en altijd met de focus op een mooie melodie en akkoordprogressie (dat is althans het doel). Dank voor het luisteren!

Laatst gewijzigd:
Veel sfeer in de track, goed gedaan! De mix kan nog wel wat werk gebruiken denk ik. Aantal elementen lijken te veel naar 1 kant te zijn gezet waardoor het wat los van de rest komt te staan en niet een geheel vormt. Hopelijk heb je er iets aan.

Mooie track. Ik vroeg me af, die melodielijn die vanaf 1:20 dominant wordt, die klinkt heel goed, maar is toch een beetje steeds van hetzelfde. Als je die nou eens naar het eind toe steeds geleidelijk een toontje hoger zou doen, zou dat niet naar een mooie climax lopen? Of de lage tonen in die lijn hetzelfde houden, maar de hoogste toon steeds nog wat hoger?

Verder is over de hele track de drum-intensiteit een beetje hetzelfde, behoudens de breaks af en toe. Misschien kun je dat ook wat meer opbouwen. Bedaard inzetten, en naar het einde toe de drums steeds meer invullen en heftiger laten klinken. Dan komt er ook wat meer ontwikkeling in. Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als wat eclectic al schreef.

Los hiervan: echt een goede track. Een beetje een kruising tussen Nils Frahm en Jarre.

Verder is over de hele track de drum-intensiteit een beetje hetzelfde...

Topreactie en je hebt helemaal gelijk. Ik probeer mijn tracks altijd zo snel mogelijk te maken. Arrangement neerplempen, basismix maken en de details komen later wel. Maar tegen die tijd heb ik er vaak geen zin meer in. Dus scherp opgemerkt en daar valt winst te behalen. Ik neem het mee naar een volgend nummer 👌

Nog even een update. Ik heb hem naar een label gestuurd en ze zijn heel positief, maar ze vinden hem te agressief voor hun portfolio. Dat iemand dat ooit nog over een van mijn nummers zou zeggen 😄 Mocht iemand een geschikt label kennen, laat het me weten via een DM. Dan ben ik je eeuwig dankbaar!

Lekker Rutger.
Ik snap de opmerking wel van je label. Het is behoorlijk anders dan 'wat je normaal gesproken maakt' (voor zover ik dat ken natuurlijk)
Maar ik houd er wel van. Afwisselen.
Het enige puntje zou wat mij betreft zijn dat het er net tussenin hangt qua combinatie. De string (pad) is wat 'mellow' en de rest vrij rauw.
Ergens had dat wel wat beter samen mogen komen (dat die string ook meer gaat oversturen ofzo)

Heel mooi gemaakt Rutger, erg verzorgd! Ik herken er ook wel wat Jarre in. Die Age of Love achtige vocal werkt erg lekker in het begin, waar komt die uit?

Persoonlijk mag het qua sound van mij nog wel wat rauwer/industriëler, een soort melodieuze Prodigy-stijl. Nu vind ik het nog een tikkie braaf terwijl er heel veel energie in zit. Het mag knetteren.

Qua beeld en titel: Op één of andere manier vind ik het helemaal geen winter vibe hebben qua sound. Eerder een obscure downtown Tokio cyberpunk vibe. Een Need for Speed soundtrack terwijl je in de nacht door een stad scheurt. Dit is in niet iets dat ik bij een sneeuwlandschap verwacht in ieder geval. =)

En misschien beginnen met iets van een stad/straatgeluiden sample om alvast een sfeertje neer te zetten voordat de beats beginnen?

Laatst gewijzigd:
Back