Ik gebruik een draadloos setje van Sennheiser. Via UHF. Geen vertraging maar beperkt spectrum (max 15khz), ruis en vooral veel dropouts.. als ik in een wat drukkere stad sta is het nog slechter. Kan amper weglopen van mijn rack.
Voor mijn instrumenten heb ik sinds kort Sennheiser EM-DX. Met 2.1 ms latency het laagste wat te koop is geloof ik. Shure zit op minimaal 2.9ms. Het was altijd 4ms.. opzich niet heel veel maar ook alle mixers zijn digitaal en zitten toch rond de 3ms. Of een gitaar fx processor bv.. Dat telt allemaal op.
Als je topkwaliteit geluid met draadloos wil, moet je toch voor digitaal gaan. Ze hebben van dat digitale Sennheiser setje ook een in-ear versie met dezelfde 2.1ms latency. En dan misschien een analoog submixertje. Of gewoon rechtstreeks inpluggen als je geen keytar gebruikt..

Je moet naast je synths ook de rest kunnen horen ook want je zit echt op een eiland. En ook wel prettig voor de interactie met de rest van de leden..
Oh.. en nog irritanter.. Als je een microfoon gebruikt om te zingen hoor je de lage tonen van je eigen stem veel harder met in-ears; Het zogenoemde occlusie effect.
ACS heeft een soort optie om dit probleem kleiner te maken. En je hoort daardoor ook wat geluid om je heen, of als iemand tegen je praat. 'Ambient filter' noemen ze dat geloof ik. Je betaalt dus extra voor een een extra poortje wat je gehoorgang ontsluit eigenlijk.
Ik was bijna voor gietsels gegaan van ACS (met tig drivers

) maar na wat negatieve ervaringen van mensen die klaagden over de levensduur van gietsels ben ik voor een setje van Vusion Audio gegaan en is echt een vooruitgang op alles wat ik had. Heeft net als ACS dat poortje. Verder ben ik niet zoveel merken tegengekomen die dit bieden.. maar als je niet zingt is dat minder een issue uiteraard. Je verliest door het poortje ook wat laag maar ik vind het een prima setje. En zeker voor de prijs van 300€
Het is maar 1 driver maar er zitten 2 spoelen op. Het hoog wordt apart aangestuurt geloof ik.
Dijkman Amsterdam is één van de weinige winkels die het verkoopt in Nederland.