Huidige Elektron line-up: Build quality

Heb al jaren een digitone 1 als master voor mijn hele midi setup, voor de interne sounds gebruik ik hem nog heel sporadisch, maar dat komt puur omdat persoonlijk FM gewoon niet mijn ding is. Ik gebruik de 4 midi channels om polysynths en/of vst’s aan te sturen. Een digitakt 1 staat daarnaast als slave en daarvan gebruik ik enkele van de 8 midi sporen voor mono synths of midi to cv of drumbakken. Daarmee vormt een Digitone/digitakt combo het hart van mijn setup. Ik zou niet eens weten hoe ik dit met een andere sequencer zou willen. Enige nadeel met de MK1 versies is Max 64 steps per pattern, of je moet de speed veranderen maar dan neemt de resolutie weer af. Ik heb ze niet, maar zowel de DN2 en DT2 hebben 128 steps per pattern en kan je volgens mij alle tracks als midi sequencer gebruiken en deze versies hebben ook midi learn functie voor externe CC’s, midi ARP en scale mogelijkheden etc. Als je eenmalig een project maakt met de juiste instellingen voor je setup en als “template” opslaat kan je heel snel starten. Ik denk dat de Digitone MK2 een prima midi sequencer is, althans in theorie kan hij meer dan de MK1 en die is voor mij al voldoende. Ik zou eerlijk gezegd meer moeite hebben om een Circlon of Hapex toe te voegen aan mn setup. Hoe meer hardware met een eigen sequencer hoe te meer hoofdpijn is mijn ervaring. De enige echte idiote ontwerp keuze is dat de modulation en aftertouch wel geprogrammeerd kunnen worden of met de encoders worden opgenomen en uitgestuurd, maar inkomende midi pitchbend en aftertouch signalen voor de recorder gefilterd worden. Dat zou voor een hoop mensen echt een no-go kunnen zijn. Persoonlijk vind ik dat heel irritant namelijk.

Let op als je op Anker USB hubs gaat zoeken, want er is een site genaam ankerpowerbanksnederland of iets in die geest waar ze te koop lijken te staan (en nog voor een mooie prijs ook), maar dat zijn scammers.
Ja, ik ken ze, bedankt voor de waarschuwing!

Over Elektron gesproken, er staat een Analog Four op de marktplaats voor maar 400, 100 per synth!

ik kon de hapax gewoon niet lezen, de tekst op t toestel, niet de display. dat was oa de reden ie mocht gaan.
Oh oh oh dat hoor ik nu pas! 🤣

Maar op welk apparaat gaat dat wel. Teksten zijn altijd zo minuscuul en vallen in de schaduw van knoppen. Heb er vaak een zaklamp voor nodig om bij de schijnen.

On topic voor dit draadje:

Pyramid is leuk maar veel toetsencombinaties nodig om te onthouden

Cirklon 2: ja die heb ik. Soms krijg ik er midi uit. Als ik geluk heb ook naar een poort waar iets aanhangt.

Hapax: meest directe om in te grijpen op de data als je een paar foefjes kent.

Voor alle drie: als je geen vaste midi setup hebt dan wens ik je veel succes. De cirklon bv kan via usb 16 apparaten aansturen maar die verwacht ze dan wel op een bepaalde usb poort dan wel din poort. Net als de rest op een bepaalde midi poort. Als je na een maand door wil met een oud project: weet jij dan nog waar wat zat?

Oh wat een luxe problemen!

Ik heb inderdaad geen "vaste" fixed setup buiten een paar default dingen. Nu heb ik ondertussen de cirklon al en die heeft GROTE LABELS dus kan je goed lezen. :) Helaas is de UI/UX een beetje all over the place en moet ik vaak de handleiding erbij nemen. Maar ca va nog, ik heb al ergere dingen gehad

• Duimpje
Duimpjes: L56
Back