East Island
Ingeburgerd
Nog niet geprobeerd maar dit ziet er interessant uit; Explore sound synthesis and DSP with Python - SignalFlow
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een misschien leuk alternatief is Max MSP met RNBO daar kan je ook interactieve websites/tools etc mee maken. En is een stuk laagdrempeliger dan C++ leren.Is dit wat ik zoek?
![]()
Building Progressive Web Apps for Offline Functionality
Learn how to develop PWAs with offline capabilities to ensure seamless performance and user access anytime, anywhere. Learn more!www.zetaton.com
Edit: Lijkt erop dat je dan naast je app ook nog een online website moet hebben. Dus dat is het ook niet.
Nog niet geprobeerd maar dit ziet er interessant uit; Explore sound synthesis and DSP with Python - SignalFlow
Als je met Python werkt is het handig om altijd virtual environments te gebruiken. Op die manier kan je per project aangeven welke interpreter versie je wilt gebruiken en welke packages je installeert.Zit niet in mijn Linux repositories, en installeren via de Terminal vraagt mij om een andere versie van Python te installeren dan ik nu heb, wat ik maar liever niet doe want dat kan de goede werking van de Python die ik nu heb verstoren. Ik kan het dus helaas ook niet uitproberen...
Als je met Python werkt is het handig om altijd virtual environments te gebruiken. Op die manier kan je per project aangeven welke interpreter versie je wilt gebruiken en welke packages je installeert.
Een misschien leuk alternatief is Max MSP met RNBO daar kan je ook interactieve websites/tools etc mee maken. En is een stuk laagdrempeliger dan C++ leren.
Het enige wat er misschien mis kan gaan als je via virtual environments meerdere interpreters wilt gebruiken is dat je per ongeluk je default interpreter van je OS op de verkeerde hebt staan, maar dat is makkelijk te corrigeren. De 'venv' module is al onderdeel van elke Python 3 interpreter, dus je hebt het al op je systeemDank, maar het liefst hou ik het bij de programma's die in de repositories zitten. Hoe meer je bij Linux Mint programma's van daarbuiten installeert hoe groter het gevaar dat dit de werking van je eerder geïnstalleerde programma's verstoort. Mogelijk dat je dat dan weer met virtual environments kunt voorkomen, maar dan moet ik mij daar ook weer in verdiepen.
Proghead wil lispelenMaar wat wilde jij eigenlijk doen met Lisp?
LISP vind ik vooral interessant omdat het sterk verschilt van C en aanverwante talen. Of je er voor de productie van geluiden of muziek iets aan hebt weet ik niet. Dat geldt overigens ook voor Prolog wat ik eveneens grappig vind om iets van te weten.
Overigens zit ik nu deze tutorials te kijken:
Ik vind C++ nog steeds een lelijke taal, maar door het kijken van tutorials begrijp ik er gaandeweg wel steeds meer van.
Als het om willekeur / random tonen gaat waar soms toevallig wat leuks tussen zit, daar gebruik ik digitale techniek voor een eigen knutselwerkje voor midi.En als het om muziek gaat wat gebruikt jij dan? Wat heeft voor jou de “feeling”