@the tall lad
Ik heb SuperCollider al eens eerder bekeken en toen leek het me onnodig ingewikkeld, maar inmiddels kijk ik een reeks
tutorials over SuperCollider om het programma nog een tweede kans te geven en heb ik er ook een praktisch boek over gekocht:
https://academic.oup.com/book/55790
Omdat het een veel gebruikt programma is wil ik er hoe dan ook het een en ander over weten. Maar het zal
zeker geen favoriet van me worden. Net als een DAW heeft ook SuperCollider een overkill aan mogelijkheden, en is het een reeds ver uitontwikkeld product. Leuk voor wie al een muziekstuk in zijn hoofd heeft en een manier zoekt om dat zo efficiënt mogelijk te produceren. Hobby als werk. En prestaties als criterium. Maar dat is juist
niet wat ik zoek. Mogelijk dan anderen wat aan je adviezen hebben, maar bij mij ben je aan het verkeerde adres. Ik ben op zoek naar verrassingen en avontuur. Niet naar een geheel verzorgde reis of opleiding. Aangezien dat kwartje bij jou maar niet wil vallen blijf je de plank misslaan. Je gedraagt je als een ouder die zijn kinderen niet gunt hun eigen avontuurlijke weg te kiezen. Zij moeten kopieën van jouzelf worden waar meneer dan later trots op kan zijn.