Doe dit maar eens na!

Maar de kans dat ik na 10 minuten wegloop is in dit geval dan ook wel weer heel groot.
Tja, dan heb je toch wel het een en ander gemist.

Vergelijkingen met Roxy Dekker etc. slaan natuurlijk nergens op. Voor iedereen die een repetitieve structuur verwacht, is dit vast moeilijk behapbaar.

Ik zie dit meer als een ontregelende performance, niet als "muziekperformance", of zelfs "geluidsperformance". Eerder zit het in de hoek van Wim T. Schippers. Het gehannes met de tafel :D (maar niet geheel ongepland, de apparatuur blijkt met tape bevestigd).

Door alle negatieve reacties ga ik het juist steeds beter vinden!

Tja, dan heb je toch wel het een en ander gemist.
Ach, dat weet ik niet. Ik geef dingen graag een kans, maar als het me niet aanstaat dan ga ik mezelf ook niet kwellen door het toch heel graag goed te willen gaan vinden. Zeker niet als ik ergens ben waar nog 100 andere dingen om mijn aandacht vechten die ik misschien veel toffer vind (zoals op een festival). Als ik dit zo aanschouw hoor ik vooral een hoop herrie en zie ik aanstellerig gedoe dat me niets doet. Misschien dat ik het in een bepaalde context wel tof zou vinden, maar achter mijn computer onder de koude LEDbalken op mijn werk komt het voor mij in elk geval niet uit de verf. Voor degenen die het wel leuk vinden is dat ook goed nieuws, want dat betekent dat ik in elk geval niet het laatste kaartje voor je neus weg zal kapen of voor je neus sta bij de show.

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Misschien dat ik het in een bepaalde context wel tof zou vinden, maar achter mijn computer op mijn werk komt het voor mij in elk geval niet uit de verf.

Qua "context" vermoed ik dat het publiek wel geraakt werd :P

Het is de pretentie die stoort. Iemand haar bandcamp gelezen? Niks mis met een beetje doelloos freubelen. Dat doe ikzelf ook regelmatig.

Dank voor de link naar Bandcamp.

"Shen's work features analog modular synthesizers (Flower Electronics), amplified objects, and other self-built electronics. The resulting music eschews conventions in harmony and rhythm in favor of extreme textures and gestural tones."

Waarin lees jij pretentie in deze m.i. correcte feitelijke omschrijving (zie bijv. onderstaande reactie)?

Majeur of mineur?

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Is meer een performance natuurlijk met allerlei geluiden als resultaat dan dat er iets muzikaals wordt neergezet. Maar wel grappig om te zien natuurlijk zo'n vage losgeslagen dame :)
Dan moet je deze mevrouw ook eens checken, die is ook nogal intens en extreem theatraal, maar muzikaal een stuk interessanter (naar mijn bescheiden mening uiteraard)

Ik was bij haar wel blijven kijken overigens, want de show was een hele belevenis. Heb zelfs een plaat gekocht maar die heb ik nog niet durven draaien.

Is meer een performance natuurlijk met allerlei geluiden als resultaat dan dat er iets muzikaals wordt neergezet. Maar wel grappig om te zien natuurlijk zo'n vage losgeslagen dame :)
Juist! Laten we de waarde van humor niet onderschatten.
Mogen we alleen maar met ernstige gezichten aan knoppen draaien?

Laatst gewijzigd:
Best geinig, ik ben wel van experimentele dingen. Maar zoals Nap al zei, hoe lang trek je dat dan als het vrij extreem is? Of niet muzikaal, super dissonant, gewoon tering herrie, oneindig genoodle met modulars (bliep-bliep muziek), dat soort dingen. Dan nog maar een cliché: over smaak valt niet te twisten.

Ik vind sommige dingen wel wat lijken op de plaat van low - hey what alleen die zijn er gewoon mooi overheen gaan zingen. Deze plaat stond overal in de top 10 a 20 beste platen van 2021 bij oor, vpro maar ook de Amerikaanse rollingstones (magazine). Het album is trouwens geen synth alleen elecktrische gitaar en dan door een gate gehaald. Heel experimenteel.

Ik vind sommige dingen wel wat lijken op de plaat van low - hey what alleen die zijn er gewoon mooi overheen gaan zingen. (...) Heel experimenteel.

Binnen de context van deze discussie heeft dit best veel weg van een experimentele Roxy Dekker (naar mijn bescheiden mening uiteraard)

Laatst gewijzigd:
tja distortion, voor dat ga ik liever dan de thrashmetal toe dan deze pretentieuze kunst.
Moeilijk doen om het moeilijk doen.

Dit is dus waarom individuele subsidie op kunst moet worden afgeschaft. Maar als ze hier blij van wordt en zelfstandig haar boterham mee kan verdienen, helemaal prima!
nu we het er toch over hebben, schaf al die subsidie voor de kunst af, als niemand het koopt is het niet echt kunst ofwel. Meer een witwas circuit en het faciliteren van zaken die je gewoon als hobby mag hebben, maar ga gewoon lekker werken met je klauwen ernaast joh :D

Back