Amiga

Smaken verschillen! Ik vond die spelletjes toentertijd helemaal niks. Inmiddels zullen er vast spelletjes zijn waar meer bij komt kijken dan het vermoorden van tegenstanders of het heen en weer slaan van een tennisballetje. Maar kiezen is verliezen: wie zijn vrije tijd voor een groot deel in computerspelletjes stopt kan diezelfde tijd niet meer voor creatievere zaken gebruiken. Dus mij niet gezien.
Al 40 jaar is inderdaad "inmiddels".

edit: of eerder 50 jaar - Zork - Wikipedia

ProgH.: Het weer slaan van een tennisballetje. Het spel heet pong. De allereerste kennismaking van een spel wat ik meemaakte. (Eerste liefde). Dat ga ik een keer laten programeren door A.I. Om het ergens online te zetten. Gewoon om er wat van te leren hoe je zoiets plaatst. Daarna was ik al eerder uitgekeken op spelletjes.

Ik heb hier nog een pong console, aangesloten en ready to go. De kinderen vinden hem nog wel leuk, super smooth beeld ook omdat het visuele aspect scanline synced is.

Dat vroeg ik me af. Heb je aan die Amiga Kickstart-bestanden wel genoeg? Zit daar bijvoorbeeld ook de "Workbench" al in?

Nee, Kickstart laadt het basis OS (AmigaDOS), Workbench is een set applicaties die daar weer op draait (klok, tekst editor, simpel tekentooltje, dat soort dingen). Maar je hebt Workbench in de praktijk eigenlijk helemaal niet nodig want bijna alles laadt direct van floppy (image). Tenzij je een harddisk Amiga configuratie hebt, dan boot je eerst naar Workbench en daarvandaan start je applicaties, dan werkt het meer als een soort Windows desktop.

Dat zal een hoop gekloot schelen ja. Check ook of de A500 / kickstart 1.3 en 2.0 configuratie echt goed werkt, want best een hoop software is niet compatible met Kickstart 2.0 of later.

Hier een Amiga 500+ 2MBchip en pistorm er in, in gebruik voor mn muziekhoek. Strakke midi sync uit de 909 naar de amiga midi interface, sampler er aan..vette shit wel

1000039127.jpg

Ook nog een a500 hier met scsi2, 50mb hdd, 8mb pyramid kaart er in. Maar die pistorm 500 is wel erg gaaf hoor qua specs.. wifi, hdmi, 350mb ram.. 🏖️

Back