Welke Behringer synth om rack vol te maken?

renepela

Ouwe rot
Ik heb vandaag een rack geprint voor mijn Behringer synthjes. Er passen er 4 in, maar ik heb er maar 3. Een Neutron, Een K2-mkii en een Kobol Expander.
In een ander rack heb ik nog een Model D en een Pro 1. Die twee gebruik ik het meest.
Nou kom ik dus eigenlijk best om in het monofone Behringer spul, maar ik overweeg toch nog 1 module erbij te kopen, omdat ik die ene lege plek in dat rack gewoon een rot gezicht vind en die Behringer dingen voor het geld ook best leuk zijn. Maar de vraag is wat dan die module zou moeten zijn?
De Behringer Proton lijkt me op papier heel gaaf, maar ik heb de Neutron al en over de Proton lees ik weinig positieve berichten.
De Model 15 lijkt me ook een leuk ding, maar het voegt vrees ik weinig toe aan wat ik al heb.
De Wasp vind ik vreselijk klinken. Helemaal niet mijn ding.
Wellicht dan toch een poly synth erbij doen? Een Solina string ensemble, of een Pro 800 of zo? Ik heb echter een Eminent 310 staan hier, dus heb al mooie strings. De Pro 800 wordt waarschijnlijk ook al weggeblazen door mijn Hydrasynth en Summit, dus ik weet gewoon niet wat ik er nog bij zou moeten kopen. Alle tips zijn welkom. En uiteraard besef ik heel goed dat dit een luxe "probleem" is. Ik zoek gewoon een zo divers klankarsenaal mogelijk, dus zo min mogelijk overlap. En uiteraard is die laatste plek niet vullen ook gewoon een optie, hoezeer het ook jeukt om die plek te vullen.

Attachments

• 20261003_181335.jpg
    20261003_181335.jpg
    198,7 KB · Bekeken: 55
Cat of Pro 800? Heb de behringer versies beide nooit geprobeerd hoor maar op papier heeft de Cat net wat meer modulatiemogelijkheden ten opzichte van de pro one maar wel dezelfde "ballen"

De Pro 800 lijkt mij wat directer wat editten betreft ten opzichte van de Hydra en Summit en heeft natuurlijk VCO's.

Esthetisch gezien zou ik voor de Pro 800 gaan 😁

De Cat ken ik eigenlijk niet, dus daar moet ik inderdaad eens naar kijken. Maar klinkt het echt anders dan wat ik al heb? Ik zie ook dat hij eigenlijk net te klein is en niet in het rack past. Dus zal dan iets moeten maken/printen om de loze ruimte op te vullen.

Behringer heeft ook rackoren voor die 70 HP units. De originele Cat reageert heel eigenzinnig op oscillator synchronisatie, helemaal als je de sub oscillator gebruikt. Hij geeft je echt een compleet andere range als het om fm modulatie gaat...

Ik denk niet dat de godfather in dat rack past, en qua prijs is hij ook wat duur om mijn rack ruimte op te vullen. Heb al heel veel duur en geweldig spul en dit rackje is eigenlijk een beetje bedoelt als mijn budget rackje, wat overigens behoorlijk goed klinkt voo het geld.

Als je toch al genoeg synths hebt: een sequencer zoals de Behringer BQ10? Of een eurorack behuizing met wat leuke modulatie of fx modules.

Een sequencer is best een goed idee, ondanks dat ik vooral mijn arturia keystep pro voor gebruik. Heb al erg veel modulair spul (ook een 2600 en een groot .com systeem) dus zoalsmgezegd is dit een luxe probleem. Maar analoge stepsequencer heb ik nog niet.

jt2 is geinig, maar wacht al jaren op de jt16.

BQ-10 is wat beperkt, maar het idee van een stepsequencer spreekt me wel aan. De BQ-10 kan echter geen gate sequencen en mist pitch quantization. Dat is als je volledig met midi werkt niet zo'n issue, maar als je met gate en cv werkt is het denk behoorlijk lastig om steps de juiste toonhoogte te laten hebben en goed te syncen met andere apparaten. Dus bq-10 is het toch niet. Misschien is toch de Proton nog de beste optie. Iemand ervaringen met de Proton? En iemand die hem gebruikt naast de Neutron?

Novation A station past niet in dat rack en zoek analoog.

Koop 1 van deze racks en vul m met eurorack modules:

Pro 800 lijkt me wel leuk, maar de wasp vind ik vreselijk klinken. Zowel het origineel als de Behringer kloon. De pro 800 is wel heel veel bang for the buck. Shortlist is nu een sequencer, Proton of Pro 800, hoewel ik denk dat met de Summit, Hydrasynth, System 8 en Jupiter-x die ik al heb (sorry als dit patserig overkomt) het helemaal niets toe gaat voegen. Maar voor 250 euro een echt analoge polysynth is natuurlijk echt een koopje

Die Symcussion is inderdaad gaaf want zoiets heb ik inderdaad nog niet. Al mijn drums zijn sample based dus dit is echt een hele coolem oevoeging.

Back