"Drop it like it's hot" synth

Origineel geplaatst door Slipperman
john carpenter is samen met tony banks en wakeman een van de weinige frequente arp quadra gebruikers. in enorm veel filmscores van hem zit die quadra verwerkt waarbij hij toch van alle secties wel gebruik maakt.

wat verder research naar deze man wijst uit dat hij zelfs bijna geen andere synths heeft als de quadra. Een linndrum, een chroma geloof ik en nog een roland system 100 en een avatar. Erg weinig al is de quadra zelf een veelzijdige bak :)

Hoi Hoi ..

Ik weet niet of die klank uit die synth komt die ze gebruiken in de videoclip ..

Maar wat ik wel weet is dat ze deze synth in de clip gebruiken ..

Kijk zelf maar ..

VIDEOCLIP

Greetz,
Com8

lrg_microKORG-c5f367d48ee3b1f8cde6c047274d76cd.jpg

Origineel geplaatst door isnieZot
dit is toch wel de meest belachelijke hip hop beat die ik in mijn leven gehoord heb. :r

hmmm, bennik het niet echt met je eens.... ik vind dit wel een lekker trackje. het bewijs dat iets doodsimpel ook kan smaken...

Volgens mij is het een oude prophet 5

Vind het nummer ook niet alles,de rap van snoop maakt de track,niet de beat.
Beetje leeg,maar wel gaaf afgemixed
Op de vloer werkt het goed

Origineel geplaatst door Steve303
In het clipje het ik een Microkorg gezien, dus volgens mij is dit het beestje dat het gezochte geluid maakt!

Owja, dat moet dan wel he ? :z

Origineel geplaatst door Steve303
In het clipje het ik een Microkorg gezien, dus volgens mij is dit het beestje dat het gezochte geluid maakt!

het kan, maar het kan ook gewoon zijn dat ze de microkorg gebruikte omdat die net goed was voor de clip... klein en mooi..... ik denk nu niet dat ze er echt op gaan letten dat ze in de clip dezelfde synth gebruiken, die ook het geluid voor de track produceerde;)

idd

idd

in de clip heeft meneer neptune idd een microkorg vast

maar moet je eens goed luisteren naar dat sample-tje,
en voor wie scarface meerdere keren heeft gezien
zit juist hetzelfde geluid in

microkorg is monofoon toch? lijkt me sterk dat je dan daar een akkoord op aanslaat...
4 voices polyfoon...

wat verder research naar deze man wijst uit dat hij zelfs bijna geen andere synths heeft als de quadra. Een linndrum, een chroma geloof ik en nog een roland system 100 en een avatar. Erg weinig al is de quadra zelf een veelzijdige bak :)

http://www.theofficialjohncarpenter.com/pages/themusic.html

Kan je bij elke soundtrack zien wat voor gear hij heeft gebruikt .
Iets meer dan alleen een Quadra .

Origineel geplaatst door The Unholy
Als je goed oplet zie je in de clip 1 van die n.e.r.d. gasten met die synth.. Een Korg geloof ik..

En als je heel goed kijkt misschien ook de noten die ze aanslaan..

Het zien van een synth in een clip zegt natuurlijk niets. Vroeger zag je ook alle toetsenisten bij Countdown achter een DX7 staan. Handig, want dan hoefden zij hun eigen synths niet mee te nemen.

Het zal vast alleen een sampletje zijn van een analoge synth. Klinkt als Oberheim.

En de echte electro kenners onder U horen een verwijzing naar Laid Back's White Horse...

R.

Origineel geplaatst door C-Code
ik vind zo ie zo dat de neptunes op productiegebied weinig meer te bieden hebben qua originaliteit. Ik stond versteld van het debuut album van kelis destijds......maar voor de rest vind ik het op wat remixen na niks bijzonders meer. Tja de geluidskwaliteit en het afmixen valt niks op aan te merken (maar ja wat wil je ook met zo'n studio). Pharrel is tegenwoordig ook iets te vaak de ster die op de voorgraond moet treden, mischien dat daarom de kwaliteit van de tracks achteruit gaat :kont:

Ik vind dat neptunes muziek nog steeds vooruitstrevend is en daarom ook nog steeds populair onder jongeren is.
Het zijn meestal ook de mensen van een oudere generatie die het niet leuk vinden. Dat heb je altijd met generaties he...;)

dizzle sizzel lik aan m'n slizzel

dizzle sizzel lik aan m'n slizzel

"Volgens mij staat die gozer van de Neptunes met een Microkorg in zijn handen in de clip!"

En volgens mij krijgt die gozer van de Neptunes gewoon een hoop geld om met die microkorg in z'n handen te staan !

Maak gewoon je eigen sounds !!!!! ( commercieel denken wordt hier niet zo geaccepteerd):kont:

Re: dizzle sizzel lik aan m'n slizzel

Re: dizzle sizzel lik aan m'n slizzel

Origineel geplaatst door jaccis
Maak gewoon je eigen sounds !!!!! ( commercieel denken wordt hier niet zo geaccepteerd):kont:

En dat zeg JIJ? Mijn god, dat moet nou ironie zijn... :duivels:

Back