evolver programmeren?

Sarrova-Q

Status: self-oscillating
De Dave Smith's Evolver lijkt mij een heel erg interessant product, maar ik vroeg mij af of je hem ook zonder problemen kan bedienen met een midi controller (want die 8 draaiknopjes vind ik toch wat te weinig om snel en overzichtelijk nieuwe geluiden te maken.)

Is het dus bv mogelijk om je een behringer BCR-2000 (of een Evolution UC-33e,...) te kopen, en die zo in te stellen dat alle gewenste parameters van de evolver zonder problemen kunnen getweaked worden?

Dat zou namelijk écht te gek zijn: een écht analoge én digitale monofone synth (met Digitale Oscillators geselecteerd uit de 96 wavetables van de Prophet-VS) , met mogelijkheid om je patches op te slagen, audio-in, veel draaiknopjes, ... én beneden de 800€ --> evolver en bcr tesamen!

(ps: als iemand op dit forum de evolver heeft, zou het dan mogelijk zijn om een paar mp3'tjes te plaatsen van gewone lead, bass, ... sounds want de demo's op de website http://www.davesmithinstruments.com/evolver/sounds.html zijn wel heel interessant maar soms wat te extreem en ze laten niet echt wat gewone goeie analoge sounds horen bv)

Hier is het offiecieuze Evolver forum.
http://www.ex5tech.com/ex5ubb_cgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=23

Maar d'r was ook een software editor hiervoor maar niet gratis.
Tenminste, er is wel een gratis andere Mac editor.

En zover ik weet kan hij via sysex wel geprogrammeerd worden.
Dus extra midi controllers zoals die BCR2000 zou moeten kunnen.

ja, dat van die software controller weet ik wel, maar ik ben nogal een hardware fanaat en bovendien wil ik de evolver ook zonder computer kunnen programmeren. toch al bedankt hoor!

bijkomend vraagje: kan je én een keyboard én zo'n BCR aansluiten?

Laatst gewijzigd:
Wat ik zelf had en wat ik ook veel hoor van (ex-)gebruikers van dat ding is dat ie juist voor de wat meer gangbare geluiden zo ontzettend tegenvalt... Het filter is wel schattig, maar de osc's zijn wat mij betreft gewoon 3x ruk. Uiteindelijk was bij mij het hele ding erg tegengevallen, maar goed...

De combinatie sequencer, wavetable en analoog in een klein doosje maakt het een leuk concept, maar uiteindelijk vind ik het ding gewoon niet zo erg bruikbaar. Nu moet ik daar wel eerlijk bij zeggen dat apparaten die het van een interne sequencer moeten hebben bij mij meestal niet zo goed vallen...

De programmeerbaarheid van het ding valt trouwens niet eens tegen, als je al die kutcodes een beetje kan visualiseren, dan komt het best goed.

Origineel geplaatst door n0_key
Wat ik zelf had en wat ik ook veel hoor van (ex-)gebruikers van dat ding is dat ie juist voor de wat meer gangbare geluiden zo ontzettend tegenvalt... Het filter is wel schattig, maar de osc's zijn wat mij betreft gewoon 3x ruk. Uiteindelijk was bij mij het hele ding erg tegengevallen, maar goed...

De combinatie sequencer, wavetable en analoog in een klein doosje maakt het een leuk concept, maar uiteindelijk vind ik het ding gewoon niet zo erg bruikbaar. Nu moet ik daar wel eerlijk bij zeggen dat apparaten die het van een interne sequencer moeten hebben bij mij meestal niet zo goed vallen...

De programmeerbaarheid van het ding valt trouwens niet eens tegen, als je al die kutcodes een beetje kan visualiseren, dan komt het best goed.

OK, alvast erg bedankt!

Iemand een andere meningen over de (on)bruikbaarheid en kwaliteit van de geluiden en osc's?
Want dat zou hem voor mij een stuk minder interessant maken. =(

Indien mogelijk graag een mp3'tje met goeie simpele analoge bassen, leads, .... als tegenbewijs, dan kan ik zelf nog oordelen.
(ik kan niet naar de winkel gaan om hem uit te proberen want winkels hebben hem niet in voorraad en moeten hem zelf ook bestellen op het web denk ik)

Op de site van Dave Smith staan gewoon audio demo's van zowel de Evolver als Poly Evolver
HIER is de link.

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
(ik kan niet naar de winkel gaan om hem uit te proberen want winkels hebben hem niet in voorraad en moeten hem zelf ook bestellen op het web denk ik)

Midician in Gent heeft al enkele maanden één op voorraad. gent is toch niet zo ver van hamme (dacht ik, ja toch hé? hamme bij sint-niklaas (of zit k nu helemaal verkeerd)).
Zelf heb ik hem ook daar getest, vandaar dat ik het weet :)

Als je hem gaat testen, moet ik je er wel op wijzen dat als je eenvoudige analoge bassen en leads wil horen je die zelf zal moeten programmeren want zover ik gemerkt heb, bestaan de presets vooral uit de weirde stuff zoals je ook in de mp3's op de website kan horen.

Veel succes nog!

Back