machinedrum bassdrum

Origineel geplaatst door divi
het lijkt wel of er een echo in deze thread zit...

Ja..idd. Nadat ik mijn bericht had geplaatst zag ik dat alle info die ik gaf al vermeld stond:) ..Tot overmaat van ramp constateer ik dat de starter v/d thread slechts info nodig heeft betreffende parameters die hij eventueel ka SIMULEREN...

LOL

[ietwat offtopic]

Kun je m.b.v. een program change je drumpattern (en eventueel geluiden) wisselen?
En als je dat doet, loopt ie dan strak door of krijg je hikken omdat ie dsp's moet resetten e.d.?

[/ietwat offtopic]

-C-

Origineel geplaatst door ricercar
In Appendix A staan de machines met hun eigen "synthese" parameters beschreven.

bedankt, he! daar ga ik mee aan de slag!

Origineel geplaatst door C738
[ietwat offtopic]

Kun je m.b.v. een program change je drumpattern (en eventueel geluiden) wisselen?
En als je dat doet, loopt ie dan strak door of krijg je hikken omdat ie dsp's moet resetten e.d.?

[/ietwat offtopic]

-C-

Even een anwoordt op je vraag:
Je kan patterns wisselen dmv een midi note.
Je kan kits wijzigen dmv een prgm change(in classic mode, dan zijn er dus geen parameter locks mogelijk)
Mijn evaring tot nu toe is dat ie lekker strak doorloopt, ik heb geen last van stotterend geluid.
:kimono:

Wat leuk die patterns wisselen dmv midinoot..
betekent dat dan dat je in je livesetup

de juiste patterns op de machinedrum afvuurt door in je "hoofdsequencer" zet de juiste noten af te spelen??

en dan op de machinedrum alsnog freaken met je patterns je knopjes
en de mutebutton??

lijkt me verrekte handig... kan iemand me vertellen of ik daar gelijk in heb?

Wat leuk die patterns wisselen dmv midinoot..
betekent dat dan dat je in je livesetup

de juiste patterns op de machinedrum afvuurt door in je "hoofdsequencer" zet de juiste noten af te spelen??

en dan op de machinedrum alsnog freaken met je patterns je knopjes
en de mutebutton??

lijkt me verrekte handig... kan iemand me vertellen of ik daar gelijk in heb?

je hebt gelijk
maar of het zo wereldschokkend is ? elke synth kan je toch de 'program' veranderen door een program Change ? Dit kan bij MD ook of inderdaad door noten te sturen (en die met een Pattern te mappen in de MD).
Ikzelf gebruik eerder Program Changes om Pattern te veranderen en zet de aansturing via 'noten' in MD volledig af (anders verander je soms per ongeluk een pattern omdat je op een of andere synth per ongeluk een noot aanslaat)

je hebt gelijk
maar of het zo wereldschokkend is ? elke synth kan je toch de 'program' veranderen door een program Change ? Dit kan bij MD ook of inderdaad door noten te sturen (en die met een Pattern te mappen in de MD).
Ikzelf gebruik eerder Program Changes om Pattern te veranderen en zet de aansturing via 'noten' in MD volledig af (anders verander je soms per ongeluk een pattern omdat je op een of andere synth per ongeluk een noot aanslaat)

een program change is ook niet zo schokkend: gewoon voor mijzelf
Mijn hoofdsequencer (mv8800) werkt met patterns...
In die patterns stuur ik de midi naar me synths die geen eigen sequencer heeft.. of mididata die de mc909 zelfaanstuurt niet de synths op de mc909

denk bijvoorbeeld aan de channel-mute functie.. in de pattern op de mv8800
staat dan "Alle kanalen uit" midi.. of alleen CC# om filters te bewerken..

als ik in dezelfde pattern op de mv8800 verschillende patterns op de machinedrum zou kunnen zetten.. ipv de mididata die de pattern afspeelt
zou ik net als op de mc909 de interne sequencer kunnen gebruiken voor het gefreak..

Dus ik maak me vraag eigenlijk nog gekker:
kan ik met note-data de patterns veranderen.. en met midi-cc de kick uitzetten.. of de snare..

hopelijk niet te veel offtopic.. maar gewoon uit "nieuwsgierigheid"
vind het geluid van een machinedrum wel vet freaky.. maar weet niet of het in mijn "stijl" van werken valt..

Dus ik maak me vraag eigenlijk nog gekker:
kan ik met note-data de patterns veranderen.. en met midi-cc de kick uitzetten.. of de snare..

..

ja dat kan
(download de Manual van elektron.se en je vind antwoorden op al je vragen...)

Back