Hallo,
Ik heb het hele internet afgeschuimd naar een MIDI aansluitschema voor wat ik wil, maar kan het niet vinden. Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen.
Eerst de componenten die ik heb.
- Roland D2 Groovebox (met MIDI IN en MIDI OUT maar geen MIDI THRU (wel SOFT THRU, maar volgens mij moet ik dat niet gebruiken)
- Roland EM-30 Keyboard (met MIDI IN en MIDI OUT)
- Externe geluidskaart M-audio audiophile USB (MET 1 MIDI in en 1 MIDI OUT) aangesloten op mijn laptop via USB
- Laptop met Cubase VST en verschillende VST plug-ins
Wat ik wil is met het keyboard de VST plugins aansturen en met de drumcomputer de drumpartijen inspelen. Hoe moet ik dat aansluiten? Heb ik dan een midi-merger nodig?
Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor de tijd die je voor me neemt,
Rob
Ik heb het hele internet afgeschuimd naar een MIDI aansluitschema voor wat ik wil, maar kan het niet vinden. Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen.
Eerst de componenten die ik heb.
- Roland D2 Groovebox (met MIDI IN en MIDI OUT maar geen MIDI THRU (wel SOFT THRU, maar volgens mij moet ik dat niet gebruiken)
- Roland EM-30 Keyboard (met MIDI IN en MIDI OUT)
- Externe geluidskaart M-audio audiophile USB (MET 1 MIDI in en 1 MIDI OUT) aangesloten op mijn laptop via USB
- Laptop met Cubase VST en verschillende VST plug-ins
Wat ik wil is met het keyboard de VST plugins aansturen en met de drumcomputer de drumpartijen inspelen. Hoe moet ik dat aansluiten? Heb ik dan een midi-merger nodig?
Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor de tijd die je voor me neemt,
Rob

). Hoe doe ik dat dan? Ik heb 2 geluidskaarten in de PC (een interne (16-bits/48khz) en de externe audiophile (24-bits/96khz)). Ik kan natuurlijk het geluid van de VSTi's routen naar de interne geluidskaart, deze samen met de audio uit van de groovebox aansluiten op een analoge mixer en dan die weer aansluiten op de audio in van de audiophile, maar zou dat ook werken? In theorie moet dat kunnen, maar is dat in de praktijk haalbaar?
Bovenstaand probleem los je dan zo op.
Raab

.