Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
pc bouwen of toch kopen wie helpt ?

pc bouwen of toch kopen wie helpt ?

Aangezien ik mijn net nieuwe topic over de medion computer niet meer terug kon vinden post ik iets nieuws.

Ik heb totaal geen verstand van kwaliteit en prijsverhoudingen op pc gebied daarom hoop ik op hulp voor het volgende:

Hardware:

5 Apparaten
Software VST's (cubase SX)

dat moet qua timing naadloos op elkaar aansluiten (combinatie van hard en software). Ik geloof dat ik hier een midex voor nodig heb (los van de pc).

Verder moet er een geluidskaart in zonder bijgeluiden (als jeje speakers normaal hard zet piept en kraakt het behoorlijk als je scrolt etc.

Verder "denk ik" dat ik maar meteen kan gaan voor zoiets als:

Pentium 4 / 3.2 GHZ / 1024 intern geheugen

Ik wil er 3 harde schijven in (C:/ puur voor de software D:/ Muziek E:/ overig
er komt ook een internetaansluiting op omdat het in feite mijn atari en 2 oude pc's over neemt.. (alles in 1).
En belangrijk een stille goed werkende koeling.

Ik weet niet of ik per se 2 tft schermen nodig heb 1 scherm is ook prima.. Maar waar kan ik zoiets laten bouwen en wat kost het).

Ik zat net op de duitse medion site en bij dell te kijken eveneens op www.deblock.nl daar staat een compaq die me wel aan spreekt. Bij dell en Medion viel mijn oog op de GAME PC's die me een beetje doet denken aan het Apple G5 idee (ik meen dat daar een soort gelijke dubbele processor in zit voor uitmuntende prestaties). Maar dat weet ik niet zeker..

Budget: 500 euro (is dat te realiseren ? Anders koop ik waarschijnlijk een 2 keer zo duur systeem op afbetaling of iets dergelijks :confused:

Voor 500 pleuro kan je zelf een mooie PC bouwen, zou gaan voor een Asus mobo, koop goed geheugen Samsung ofzo en zet er SATA drive's in, zijn net zo duur als ATA tegenwoordig, kies grote cache geheugens bij HD en pros, zijn ze wat sneller, en bezuinig niet te veel op je voeding en de koelers bij die nieuwe pentiums zijn redelijk stil anders neem je een Zalman.
Ik zou zeggen kijk ff bij tweakers .

asus mobo is idd prima, kijk of je eentje met een i925 chipset kan krijgen.
De i915 is tamelijk brak.

qua processor zou ik een pentium aanraden, geen amd ding.
SATA schijven erin, lekker veel geheugen en niet te vergeten:
een grote kast ! dat scheelt aanzienlijk in de koeling, en je fans gaan een stuk rustiger draaien.

of je kan ook een dikke mac kopen:)

Origineel geplaatst door King of Snake
een computer van 1600 Euro?!?! en dan van Medion?? Lijkt me erg duur of ben ik nou gek?

Anyway..ik zou zelf nooit een merk computer kopen, be it Dell, Compaq (argh!) of Medion. Bouw liever zelf een systeem (of laat het doen door een kennis die er een beetje verstand van heeft) van behoorlijk onderdelen = goedkoper en je kunt zelf bepalen wat je nodig hebt.
Problemen met merk computers: vaak minder goede moederborden, B-merk geheugen en andere onderdelen, software die je niet nodig hebt, slechte kasten, slechte voeding etc, moeilijk uit te breiden... Nou zeg ik niet dat je hier met normaal gebruik per se problemen mee zult krijgen maar toch...

Zoals gezegd; dat was 2,5 jaar geleden. Toentertijd was met dezelfde specs niets goedkoper te krijgen was.
Neem dat maar van me aan; jij bent wellicht King of Snake maar ik ben toch echt King of Knakenpoetsen.
En -ook al gezegd- er zitten A merken in qua onderdelen.
hoe dan ook; ik zit hier niet Medion te verdedigen.

Ik denk dat je nu met zelfbouw een retegoeie computer in elkaar kan draaien voor de helft van de prijs.
Zelf vertrouw ik mezelf te weinig om het aan te durven.

Als er iemand wel King of Knakenpoetsen is dan is het de Aldi wel.
Die gasten draaien gewoon een paar leveranciers een poot uit en steken die winst in hun eigen zak. Hangt er maar net vanaf wat voor zooi er in die Medion terrecht komt.

En voor een concurrende prijs kun je echt moeilijk tegen die Medion opboxen omdat die er een volledige setup van maken met allerlei dingen die je voor audio zaken niet perse nodig hebt.
Dus zeggen dat je het goedkoper kan is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik zou zeggen, laat je niet gek maken door marginale verschillen maar kies voor stabiliteit en zekerheid. Niet te nieuwe modellen zijn vaak goedkoper en daar is veel meer informatie over te vinden of het goed spul is of niet.

Wat was de vraag ook al weer?

Beetje onoverzichtelijk draadje dit zo.

Mja.......

Ideale Medion computer.

Ideale Medion computer.

Ik denk mijn ideale pc gevonden te hebben maar de Nederlandse Medion Shop kan maar 1 model leveren terwijl ze in duitsland het model hebben wat ik wil. Ze zeggen dat ik em niet in duitsland kan bestellen maar dat is in feite toch onzin ?

Microsoft® Windows® XP Home Edition
Intel P4 Prozessor mit 3.0 GHz
512 MB DDR-RAM Marken-Arbeitsspeicher PC 3200
200 GB Festplatte 7200rpm (Seagate)
DVD-Brenner 8xDVD-R/4xDVD-RW, 8xDVD+R/4xDVD+RW, 24xCD-R/24xCD-RW
16x DVD-ROM
ATI Radeon 9800XXL mit 128 MB DDR-RAM
Internes PCI 56K V.90 Modem
7.1 channel Audio on board
10/100MBit LAN on board
IEEE1394 Fire Wire on board
Wireless LAN 802.11G
TV Tuner Radio Kombi Karte
Fernbedienung
Wheel-Maus inkl. Mauspad
Tastatur mit Multimedia Hotkeys

ConnectXL - Das clevere Anschlussmodul an der Frontseite, inkl. Anschlüsse: 1 Firewire, 1 Composite Video In, 1 S-Video In, 1 Audio In, 1 Mic in, 1 Kopfhörer, 2 USB 2.0, integrierter Flash-Karten-Leser für:

IBM-Microdrive, Compact Flash Card, Memory Stick, Memory Stick Pro, MultiMedia Card, Smart Media Card, SD Card, Smart Card Creader

Schnittstellen gesamt
1x Front line OUT, 1x Surround line out, 1x Center / Subwoofer line out, 1x Back surround line out, 1x Line IN, 1x Microphone in, 1x coaxial SPDIF in, 1x coaxial SPDIF out, 1x optical SPDIF in, 1x optical SPDIF out, 1x D-Sub COM Port, 1x D-Sub LPT port 4x USB 2.0, 1xLAN (RJ45), 1x 6 PIN IEEE1394 connector (Firewire

Ik moet alleen het interne geheugen ff verhogen naar 1024 mb en een emu geluidskaart bijpluggen dan zou ik in feite toch dik 5 jaar of langer met deze pc moeten kunnen doen.

meer informatie: www.medion.de / shop / computers en dan pagina 2 het model:

Medion AG
Multimedia PC Intel P4 3.0 GHz
Artikel-Nr. 10004096

het doel is: strakke combinatie van VST i + hardware op een professionele maar betaalbare manier.

Re: Ideale Medion computer.

het doel is: strakke combinatie van VST i + hardware op een professionele maar betaalbare manier. [/B]

p4 zegt nog niets, celeron, weinig cache?
merk geheugen?
merk motherboard?

Als merk alleen bij harde schijf gemeld wordt, kan je ervan uitgaan dat ze een lowbudget motherboard en geheugen gebruikt hebben, zelfde geld denk ik ook voor processor.

Ik heb zelf laatst(3 maanden geleden) voor 699 een zeer strakke pc gekoct, bij pcl (niet de goedkoopste, wel goede service)

amd 64 3200
asus board,
geheugen wat werd geadviseerd,
sata schijf 160 Gb merk weet ik ff niet
nieuwe kast (waar luchtstroming goe din elkaar steekt)
dvd brander
goede voeding

ook precies 698 euro kwijt geweest. Ik moet zeggen dat dit ding beter presteerd met vst vergeleken met een p4 proc van 3 ghz. Maar uiteraard is niet alles gelijk dus dat kan ook aan iets anders liggen.

Maar voor 699 euro, kan je beter naar een pczaakje gaan waar je A klasse spullen hebt.

Origineel geplaatst door Creative
Ik denk mijn ideale pc gevonden te hebben maar de Nederlandse Medion Shop kan maar 1 model leveren terwijl ze in duitsland het model hebben wat ik wil. Ze zeggen dat ik em niet in duitsland kan bestellen maar dat is in feite toch onzin ?

Microsoft® Windows® XP Home Edition
Intel P4 Prozessor mit 3.0 GHz
512 MB DDR-RAM Marken-Arbeitsspeicher PC 3200
200 GB Festplatte 7200rpm (Seagate)
DVD-Brenner 8xDVD-R/4xDVD-RW, 8xDVD+R/4xDVD+RW, 24xCD-R/24xCD-RW
16x DVD-ROM
ATI Radeon 9800XXL mit 128 MB DDR-RAM
Internes PCI 56K V.90 Modem
7.1 channel Audio on board
10/100MBit LAN on board
IEEE1394 Fire Wire on board
Wireless LAN 802.11G
TV Tuner Radio Kombi Karte
Fernbedienung
Wheel-Maus inkl. Mauspad
Tastatur mit Multimedia Hotkeys

ConnectXL - Das clevere Anschlussmodul an der Frontseite, inkl. Anschlüsse: 1 Firewire, 1 Composite Video In, 1 S-Video In, 1 Audio In, 1 Mic in, 1 Kopfhörer, 2 USB 2.0, integrierter Flash-Karten-Leser für:

IBM-Microdrive, Compact Flash Card, Memory Stick, Memory Stick Pro, MultiMedia Card, Smart Media Card, SD Card, Smart Card Creader

Schnittstellen gesamt
1x Front line OUT, 1x Surround line out, 1x Center / Subwoofer line out, 1x Back surround line out, 1x Line IN, 1x Microphone in, 1x coaxial SPDIF in, 1x coaxial SPDIF out, 1x optical SPDIF in, 1x optical SPDIF out, 1x D-Sub COM Port, 1x D-Sub LPT port 4x USB 2.0, 1xLAN (RJ45), 1x 6 PIN IEEE1394 connector (Firewire

Ik moet alleen het interne geheugen ff verhogen naar 1024 mb en een emu geluidskaart bijpluggen dan zou ik in feite toch dik 5 jaar of langer met deze pc moeten kunnen doen.

meer informatie: www.medion.de / shop / computers en dan pagina 2 het model:

Medion AG
Multimedia PC Intel P4 3.0 GHz
Artikel-Nr. 10004096

het doel is: strakke combinatie van VST i + hardware op een professionele maar betaalbare manier.

Weet niet wat die kost maar ik zou hem niet nemen, je krijgt er teveel troep bij.
interne kaartklezer , tv kaarten ,een hele goede gamekaart,

kijk is bij mycom of alternate voor componenten of systemen, bouw hem zelf , een kinderbouwpakket is moeilijker hoor

extra power!

extra power!

Hallo,

Ik zit eigenlijk met een soort van luxe probleem waar ongetwijfeld meer mensen hier last van zullen hebben...namelijk tekort aan rekenkracht.
Ik heb een 2,4 ghz processor en moet zeggen dat ik er erg blij mee bent, omdat ie eigenlijk best een hoop trekt, maar soms ga ik weer eens te ver met de hoeveelheid plug ins en effecten etc.. vandaar dit topic dus.

Wat zijn er allemaal voor manieren om aan extra rekenkracht te komen?
En dan bedoel ik niet die suffe xp tweaks die maar weinig helpen..maar meer iets in de richting van dsp kaarten etc..
Ik heb wel wat rondgekeken, maar vraag me af of je via zo'n dsp kaart nu ook gewoon extra softsynths die er niet bijgeleverd worden kan draaien...ipv alleen de plug ins die aan die kaart vast zitten zegmaar..

ben ik wel benieuwd naar..

ehm dat was niet helemaal het antwoord dat ik zocht

veel ram geheugen is wel leuk natuurlijk, maar als je op een aantal tracks een hoop reverb zet heb je toch meer aan extra rekenkracht, ikke in ieder geval
ik heb 1 gig ram, meer past er ookniet in...dus...nee

Goede geluidskaart Laptop

Goede geluidskaart Laptop

hey peepz, ik zit met een probleem... ik wil een laptop aanschaffen maar loop vast op het onderdeel geluidskaart...
het moet namelijk een goede interne geluidskaart zijn met goede sound kwaliteit, asio drivers ... etc...
midi is niet echt belangrijk ofzo..

ik hoop dat iemand wat tips heeft.. iig bedankt alvast!

of een Echo Indigo... die je in je pcmcia slot steekt. geluid is heel goed alleen de aansluitingen... mini jacks... jammer.
of een M-audio Audiophile ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back