Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Howdy Hanz...
Ik wilde niet zozeer een Mac vs PC starten. Ik begreep alleen niet of ik mijn huidige software (PC dus) kan draaien op een Mac als deze in paralels draait met XP. Iedere OS zal zn voor en nadelen hebben, maar daar wil ik verder niet over uitwijden. Op zich staat mijn keuze voor PC eigenlijk al behoorlijk vast, omdat ik daarnou eenmaal de meeste ervaring mee heb. Hetgeen natuurlijk niet mag leiden tot kortzichtigheid en daarom stel ik ieder inzicht op prijs. Waar het mij voornamelijk om gaat is of de configuratie zoals ik eerder melde en goeie is voor VST gebruik, of ik daarmee klaar ben voor toekomstige hardware matige uitbreidingen, en welke geluidskaart/audio converter ik daar goed bij kan gebruiken(eventueel met DSP chip of whatever...). Wellicht ten overvloede: het totaal budget is max. 2500,- inc geluidskaart.

Help me out folks! .....pretty please.....with sugar on top....

Origineel geplaatst door PullStar
Howdy Y'all!

Momenteel werk ik met cubase SX3, een berg plug-ins en een Evolution MK 449C. De meeste hier zullen ongetwijfeld zeggen: "Nah, das ook nie veel..." Maar tot nog toe heb ik nog niets meer nodig gehad. Ware het niet dat mijn pc-tje nu onder dat VST geweld aardig begint te stotteren. Hieronder staat een specificatie die ik na veel lezen heb samen gesteld en waarvan gezegd wordt dat het een zeer behoorlijke configuratie is om met VST's te werken. Eind van het jaar koop ik samen met mijn betere helft een huis waarin ik een studio-tje ga inrichten. En er moet dan uiteindelijk ook wat hardware gaan volgen.
Nu luidt mijn vraag: Wat is jullie mening over dit systeem, is het klaar voor toekomstige uitbreidingen, kunnen jullie nog wat gaps voor mij invullen, en welke audio converter (geluidskaart) is een aanrader om dit geheel te complementeren?

Totaal budget: max 2500,-

1 Acer 20" AL2051W €451,00 monitor
1 Asus 256Mb EN7600GT PCI-E €166,95 VGA
1 Asus DRW-1608P2S Zwart Retail €41,50 DVD/CD
1 LG GSA-4166RB LightScribe Zwart Retail €46,00 DVD/CD
1 Intel Core 2 Duo Conroe E6600 2,40GHz 4Mb 775 €306,95 CPU
1 Asus P5N32-SLI SE Deluxe €182,50 Mainboard
2 WD 150GB Raptor SATA WD1500ADFD €493,90 HD 10.000 rpm
1 Corsair 2048MB DDR2 Matched Pair PC6400 €305,00 memory

Sub-Totaal: €1.993,80

Of deze configuratie je behoeften zal bevredigen weet ik niet. Wel weet ik dat RME welke configuratie dan ook niet belast. Dat heeft mij doen besluiten voor RME te kiezen. De on-board proccessor doet het klusje lekker zelf. Kijk maar eens op www.rme-audio.com

Vind je met de huidige kosten voor je PC wel financiele ruimte voor.

Succes!

Een bruikbaar advies, hoewel het net buiten het voor mij bekende wereldje stapt. Zero latency voor VST plugins? Houdt dat in dat de plug-ins via de processor van een RME card gedraaid worden? Dan mag er een aardigbeetje processing power in huizen, en dat dacht ik nou juist in huis te halen met de Core2Dual. Die RME is me nog een beetje onduidelijk...

Een bruikbaar advies, hoewel het net buiten het voor mij bekende wereldje stapt. Zero latency voor VST plugins? Houdt dat in dat de plug-ins via de processor van een RME card gedraaid worden? ....

nee, de RME doet alle mix-zaken op de onboard dsp-chip

In hoeverre gegruik ik cubase dan nog? Of wordt deze geheel overbodig?

Ik neem aan dat je doelt op Hammerfall HDSP 9632 ?

Laatst gewijzigd:
In hoeverre gegruik ik cubase dan nog? Of wordt deze geheel overbodig?

Je gebruikt Cubase net zoals anders.
Echter met een gewone geluidskaart wordt ook de processor van de computer belast.
RME belast de processor van de computer niet en daarbij is de latency (vertragingstijd tussen in en uitgangsignalen) nihil. Dit in tegenstelling tot vele andere kaarten. Erg lekker als je je al opgenomen geluid afspeeld en tegelijk weer nieuwe tracks opneemt. Nu heb ik zelf RME kaarten welke ik uitsluitend met ADAT gebruik maar er zijn types welke analoog verwerken.

Kijk, nu begint het 1 en ander duidelijk te worden. (Dus ik ben toch traag van begrip ;-) Dit is dus duidelijk en optie voor toekomstige uitbreidingen. Stel nou dat ik in de toekomst een externe mixer wil gebruiken. Bijvoorbeeld Tascam US2400, kan ik die dan gewoon op een dergelijke kaart aansluiten? Kan ik daar ook toekomstige randapparatuur op aansluiten en is alles dan nog te syncen?

Kijk, nu begint het 1 en ander duidelijk te worden. (Dus ik ben toch traag van begrip ;-) Dit is dus duidelijk en optie voor toekomstige uitbreidingen. Stel nou dat ik in de toekomst een externe mixer wil gebruiken. Bijvoorbeeld Tascam US2400, kan ik die dan gewoon op een dergelijke kaart aansluiten? Kan ik daar ook toekomstige randapparatuur op aansluiten en is alles dan nog te syncen?

Een tascam us2400 is geen mixer maar een controller die je via usb aansluit. Heeft weinig te maken met je geluidskaart.

De ULTIEME muziek PC samenstellen ? (zonder sound/video) TIPS

De ULTIEME muziek PC samenstellen ? (zonder sound/video) TIPS

Hoi,

ik wil zelf een computer gaan samenstellen voor muziek maken. Ik vroeg mij af of wij hier op het forum de ultieme muziek computer (PC) kunnen samenstellen !

welke onderdelen gaan er allemaal in ?

De computer moet stil zijn, geluidskaart en videokaart niet nodig (die koopt iedereen toch apart of al in bezit).

Ik dacht zelf aan een dualprocessor met Intel 865 of 925X motherboard.
Aangezien ik hier niet genoeg van weet vraag ik jullie om tips ?

Wat wordt de ULTIEME muziek PC ? wat gaat er in ?

Hier is al een speciaal draadje voor.

En mensen die hier over na moeten denken moeten gewoon naar een professionele winkel stappen en het laten doen.
Al dat gefrunnik met het zelf doen kan wel leuk zijn maar als je na het doorlezen van de diverse tips hier en op andere sites het nog niet weet dan is het misschien beter dat je bij het voorgaande blijft.

En een ultieme computer is er trouwens simpelweg niet. En de snelste van dit moment is over een half jaar weer een midden-klasser.

Origineel geplaatst door fuse
Hier is al een speciaal draadje voor.

En mensen die hier over na moeten denken moeten gewoon naar een professionele winkel stappen en het laten doen.
Al dat gefrunnik met het zelf doen kan wel leuk zijn maar als je na het doorlezen van de diverse tips hier en op andere sites het nog niet weet dan is het misschien beter dat je bij het voorgaande blijft.

voor het eerst dat ik het met je eens ben. :D

Hoi mensen,

Aangezien ik niet kan zoeken op termen zoals p4 2,4 etc post ik mijn vraag in dit forum.

Ik ben momenteel zo'n 3 jaar actief met het mixen van muziek en heb zo'n 8 jaar ervaring met het bespelen van een keyboard, maar wilde me nu ook gaan richten op het produceren van muziek. Ik heb op internet het een en andere gelezen en wat informatie vergaard bij kennissen en vrienden van mij welke zelf ook druk in de weer zijn met het produceren van muziek. Na wat proberen bij wat kennissen heb ik mijn eigen Cubase SX 3 pakket aangeschaft.

Alleen liep ik hier gelijk tegen wat problemen met mijn huidige PC. De latency van mijn huidige geluidskaart is immens groot :S Nu wil ik graag een nieuwe geluidskaart aanschaffen voor mijn systeem:

Asus P4P800 SE
P4 2,4 Ghz FSB 533MHz
2x 512MB (kingston DDR400 draaiend op 333Mhz hoger gaat niet ivm FSB)
1x 200 GB maxtor (7200/8mb)
1x 160 GB WD (7200/8mb)
ATI 9800 XT
2x HP pavilion F1723
Soundblaster live van een x aantal jaar oud...

Wat raden jullie aan voor geluidskaart, ik wil graag iets waar ik een beetje mee uit de voeten kan.

Is het een probleem dat het systeem een FSB van 533Mhz heeft of moet ik hier niet zo zwaar aan tillen.

Alvast bedankt voor jullie info!

Greetz Tricky

dit soort vragen zijn alleen goed te beantwoorden als je ook even noemt hoeveel je ongeveer te besteden hebt. :)

uhmzz ik weet dat je heel erg makkelijk je etjes kwijt kan aan goede kaarten maar ik zoek gewoon een normale kaart.
Ik weet niet precies wat daar het prijskaartje van is maar zat te denken aan een kaart rond de 150 a 250 euro ofzo.

een vriend van mij heeft een esi quatafire waar hij erg over te spreken is. Is een firewire (externe) geluidskaart.

Origineel geplaatst door Hazes
een vriend van mij heeft een esi quatafire waar hij erg over te spreken is. Is een firewire (externe) geluidskaart.

Oké, en deze kaart zit in het instap / gemiddeld segment?
Breng je met zo'n geluidskaart de latency bij gebruik van cubase bv naar beneden?

Is er een bepaalde website / winkel welke jij mij kan adviseren?

Mocht je helemaal niks willen uitgeven (en wie wil dat nou niet? :)), dan kun je voor je SoundBlaster Live de kxAudio drivers installeren. Deze drivers zijn speciaal gemaakt voor mensen die hun SoundBlaster Live en Audigy willen gebruiken voor het maken van muziek. Dat betekent dus lagere latency, totale controle over de interne signaalflow en betere geluidskwaliteit. 't is natuurlijk niet hetzelfde als een nieuwe geluidskaart, maar in jouw setup moeten latencies van een paar milliseconden mogelijk zijn.

Je kunt de drivers vinden op http://kxproject.lugosoft.com/ . Zelfs als je een andere audio interface besluit te kopen, kun je je SB Live hiermee altijd nog inzetten als effectunit.

Origineel geplaatst door DavidMenting
Mocht je helemaal niks willen uitgeven (en wie wil dat nou niet? :)), dan kun je voor je SoundBlaster Live de kxAudio drivers installeren. Deze drivers zijn speciaal gemaakt voor mensen die hun SoundBlaster Live en Audigy willen gebruiken voor het maken van muziek. Dat betekent dus lagere latency, totale controle over de interne signaalflow en betere geluidskwaliteit. 't is natuurlijk niet hetzelfde als een nieuwe geluidskaart, maar in jouw setup moeten latencies van een paar milliseconden mogelijk zijn.

Je kunt de drivers vinden op http://kxproject.lugosoft.com/ . Zelfs als je een andere audio interface besluit te kopen, kun je je SB Live hiermee altijd nog inzetten als effectunit.

Hey super, dankjewel!

Ik wil sowieso een beter geluidskaart, maar ga dit zeker proberen. Kan ik tenmiste een beetje uit de voeten met mijn huidige geluidskaart.

Origineel geplaatst door Tricky-design
Oké, en deze kaart zit in het instap / gemiddeld segment?
Breng je met zo'n geluidskaart de latency bij gebruik van cubase bv naar beneden?

Is er een bepaalde website / winkel welke jij mij kan adviseren?

Deze is net iets beter dan de instapmodellen en heeft dan ook wat meer in- en outputs. De latency is laag genoeg (die vriend waar ik het over had speelt piano en is allergisch voor vertraging). Je kunt eens bij feedback gaan kijken. Daar hebben ze nog meer geluidskaarten op voorraad en kunnen ze je misschien ook nog wat verder helpen/ adviseren.

Die drivers die je voor je soundblaster kunt gebruiken is even leuk misschien, maar een goede geluidskaart biedt natuurlijk meer dan alleen maar lage latency. :)

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back