Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
wederom bedankt voor je antwoord alleen begrijp ik niet helemaal wat je met de volgende zin bedoeld:
Deze is niet iets beter dan de instapmodellen en heeft dan ook wat meer in- en outputs.

Is dit misschien een typfout dat het net iets beter moet zijn of bedoel je niet íets beter maar een stuk beter.

Die soundcard drivers zijn al een hele verbetering maar nog steeds niet lekker mee te werken. De latency is van 110 ms in en 750 ms out naar 21.333 ms in en 42.667 ms out gegaan. Een hele verbetering maar die soundblaster kaartjes zijn leuk voor spelletjes maar niet voor dit soort doeleinde. Bij opnemen heb je enorm veel last van ruis. Maar wel een erg goede tip van DavidMenting okdan

Ik heb inmiddels al wat informatie opgevraagd bij feedback ben benieuwd wat hun terugkoppelen :)

Na een maand irritaties en te weinig muziek heb ik het gehad met apple logic
Kga weer terug naar cubase en daarmee ook naar windows omdat het doel me anders een beetej ontgaat
Tis gewoon veels te duur en de performance vind ik tegenvallen(powerbook G4)

Nu wil ik of een windows bak of een macbook halen(omdat ik eigenlijk nog wel m'n logic projects wil kunnen openen)
Is de prijs/kwaliteit verhouding van een macbook goed? of zijn er betere deals te vinden
Wat is een beetje een gangbaar merk zonder al te veel problemen?
Zou gaan voor intel of amd?

Ik ben eigenlijk nietecht meer thuis is pc's, weet echt niet wat ik zou moeten kopen

M'n budget is ongeveer 1500-1700 euro

Alvast bedankt mensen

Of kan ik misschien beter fftjes geld opzij zetten voor een dikke windows desktop en deze apple houden...
Wat kost het om een dikke pc te bouwen ongeveer? ik weet echt niet welke mobos en processors het best zijn voor producing

Bericht door een moderator:
Heren, ik zeg het maar even: deze thread is met nadruk niet bedoeld voor een Mac vs. PC discussie omdat dit in het algemeen weinig toevoegt aan sfeer noch inhoud, en er ook nimmer een conclusie bereikt wordt.
Voor de Mac discussie thread verwijs ik je naar https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=37587

Ik draai logic op een g4 1.67 met 1.5 gig intern en een firewire 410 en ik kan geen van m'n projecten normaal draaien
dit is trouwens ineens, maar ik wil ook naar cubase en windows vanwege het aanbod in plugins en software
Logic en mac zijn leuk als je veels te veel geld hebt ;)

ben nog niet zeker of ik mn pb verkoop misschien kanik beter eendesktop bouwen voorproducing (kan i k ook een uad eringooien)
En dan m'n pb voor ableton live

in principe hoefik alleen een moederboard, processor en geheugen
Wat raden jullieaan? watis goed qua prijs/kwaliteit verhouding?

Origineel geplaatst door rendering_rebel
[..]in principe hoefik alleen een moederboard, processor en geheugen
Wat raden jullieaan? watis goed qua prijs/kwaliteit verhouding?
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed) = 305 Euro
Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) = 130 Euro
1GB x 2 (2GB) PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4K2/2G) = 163 Euro

Trust me, bovenstaande configuratie is echt krachtig! Ik heb zelf een Dualcore Athlon 64 en I love it! Wat ik nu in Cubase SX3 voorelkaar krijg, zou ik met geen singlecore meer kunnen. Wow! En die Intel die ik hier boven genoemd heb is nogal wat sneller dan mijn Athlon.

Origineel geplaatst door rendering_rebel
Dat past opzich wel in m'n budget, koop ik er later nog een uad kaartje bij ofzo
Is amd minder snel? scheelt namelijk wel erg veel in de prijs geloofik
Bedankt voor de hulp so far iig :)
Hoi.. Sinds Intel de Core 2 Duo heeft gelanceerd hebben ze gelijk de performance kroon van AMD afgepakt. (Op desktop gebied in iedergeval.. server toepassingen weet ik niet.) De op 2.4ghz geklokte Intel Core 2 Duo wint het op vrijwel alle vlakken van AMD's topmodel! En die kost nogal wat centjes.

De prijzen van AMD zijn wel gekelderd, dus opzich heb je voor erg weinig geld al een dualcore van AMD. De Athlon 64 x2 3800+ heb ik zelf, heb 'm draaien op 4200+ snelheid en hij bevalt me uitstekend. Zo'n x2 3800+ processor gaat voor nog geen 140 Euro over de toonbank. Het is alleen ff de vraag of zo nog wel ergens te krijgen zijn.

Nieuwe setup

Nieuwe setup

Hey all,

Ik heb een meevaller gehad en heb wat over nu om "eindelijk" een nieuwe pc aan te schaffen, joepiee, ik zelf zat te denken aan een AMD dual core 64 bit proc met redelijk moederbord, 2 gig geheugen er in met een 160 gig hd voor de opslag op 7200rpm.

Maar ik weet niet of het wel verstandig is en in de computerwinkel hebben ze geen zak verstand van de beste setup voor je audio studio.

Is 64bit ook echt een voordeel, ik zelf werk met Live en dacht dual core/64bit is misschien wat overdreven, dus misschien dat ik hier wat op kon besparen.

Of zeg je toch no dont go with AMD take Intel wegens stabiliteit, denk niet dat het veel uitmaakt meer tegenwoordig alleen in de prijs daarom....

Ik heb op dit moment een delta1010 interface, hangen in een AMDk2 7 1.2Ghz ofzow, echt laag iig,... suggestisch zijn welkom

thanks ppl

Ik heb zelf een 4800+ (2.4ghz) dualcore en 2 gb aan ram en werk ook met live.
64bit heeft op dit moment geen meerwaarde voor winxp.
De aankomende upgrade naar Ableton 6 heeft dualcore ondersteuning 8~
In live V5.2 draai ik 13 tracks waarvan t meerendeel synths + enkele Waves revebs en een zooitje EQ en compressors (met een smplrate van 48khz)
Ik betwijfelen of mn pc'tje nog meer trekt.
Ik zou dus NIET op je processor bezuinigen!
Dit is dus wel allemaal op 1 core.

Of je Intel of Amd moet zou ik niet durfen zeggen , gewoon benchmarks vergelijken en kijken welke de snelste is.
Amd en Live gaan naar mijn weten goed samen .
Succes.

Ahh dank voor de input, en aangezien ik dalijk ook overga naar een copy van Live 6 is dual core dus wel een optie, ook ga ik tevens een FireWire Powercore aanschaffen om de druk op de proc in mijn pc te verminderen en tevens een goeie mastering unit ter beschikking te hebben want van dat freezen wordt ik op het moment echt simpel, kost tijd en tijd is geld in deze business... ;)

:okdan:

intel voor stabiliteit? newoor, ik zou zeker voor AMD gaan. De meeste typen AMD's werken de meeste intels er wel uit. Verder is AMD zeker wel net zo stabiel als intel. Tegenwoordig worden de intel's dacht ik ook warmer dan AMD.. dus weer een reden om voor AMD te gaan.

Dual core lijkt me best lekker als de proggies daar inderdaad mee overwerg kunnen. 64-bit instructies zijn handig maar dan moet je dus ook een 64bit OS hebben. Vista komt er wel aan maar voordat al je pluggies en apps daar lekker mee werken zijn we al weer wat jaar verder, dus ook daar hoef je het niet voor te doen.. Aan de andere kant Als je een snelle AMD rakker koopt is het toch wel een 64-bit :P

Verder ben ik van mening dat je niet moet bezuinigen op je CPU.. sja, de wat mindere cpu's (ik heb een amd 64-bit 3200+) dat is een venice denk ik.. Die draait alle zware rotzooi met gemak van convolutie tot zware circuit simulaties, dus een echt mega cpu hoef je echt niet te hebben hoor..

Waar ik echter niet op zou bezuinigen is een stille maar vooral goeie voeding die een beetje een stabiele spanning afgeeft. Dan leven de reset van je componenten langer en is je systeem ook stabieler.

Verder koop ook fatsoenlijk geheugen met lekkere timings 2-2-2 ofzo. Ook niet op bezuiningen.

Moederboardje verschilt een beetje. Vaak hoor ik veel positievere verhalen over de minder bekende boardjes (asrock etc)
Kijk hiervoor even op tweakers ook icm geheugen lijkt het vaak belangrijk te zijn welk moederboard je erbij gebruikt.

Snelle HD is inderdaad ook geen overbodige luxe.. Koop er wel twee of drie.
Zelf heb ik een raptor 10.000rpm voor windows. Nog een raptor voor projecten (en dus de streams) en een 7200 voor pluggies en samplelibs.

Kijk overigens ook even op http://www.sallandautomatisering.nl daar staan de top-10 systemen samengesteld door tweakers.net tevens verkopen ze deze hier..

Zo meer weet ik even niet te vertellen..
Er is overigens ook een pcspecificatie thread hier op het forum.. Loont vast de moeite om daar eens tussen te snuffelen, want daar hangen gasten rond die veeeel meer verstand van pc's hebben dan ik :P

Happy met mijn dualcore back!

Happy met mijn dualcore back!

Hey hey, ik ben nieuw op Synthforum.nl, maargoed, laat ik maar gewoon meedoen en dan komt t allemaal vanzelf wel.

Zo'n 1.5 jaar geleden kocht ik een nieuwe PC - Pentium 4, 3.1GHz met weet-ik-veel-wat-voor-specs. Ik was tevreden met de bak maar al snel kwam ik in de problemen bij heviger gebruik van VSTIs en audiorecording etc. Ik besloot een dedicated audio-recording PC samen te stellen.

En owowow... 8) Ik had werkelijk geen idee dat met wat nadenken je een bak kunt bouwen die ZOOOOVEEL beter is. Jezus, er draait nu een relatief comlexe arrangement in Cubase bestaande uit 12 VSTis, 3 stereo audiosporen en 6 VST effecten. CPU Load wanneer Cubase gewoon 'stilstaat': 1%, gemiddelde CPU Load 5%, max CPU Load 8% !! :r What the hell lol

OS: Windows XP Professional (énorm gefinetuned, dedicated audio, geen SPs)
MainBoard: ASUS M2N32-SLI Deluxe (NVidia 590 SLI MCP Chipset)
CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4600+
Memory: 2+1=3 GB DualChannel DDR667 (<< binnenkort testen met 8 GB onder Windows 64bit)
Storage: 3x250GB (=750GB) SATA 7200rpm 3.0 GB/s in RAID opstelling

Voor audio gebruik ik MOTU mk2803 II (incl. PCI-Express kaart), dit in tegenstelling tot mijn oudere M-Audio Delta Audiophile 24/96 (welke overigens leuke kaart is). Qua software: Cubase SX 3.0

Enkele zeer krachtige punten hiero zijn:
* XP helemaal gefinetuned (werkelijk verbaaswekkende performance improve op dedicated bak)
* DualChannel geheugen
* DualCore CPU
* SATA II Raid opstelling met dedicated bus (dus niet via PCI of drivers)

Als je t geld kan missen, kan ik je deze hardware ten zeerste aanbevelen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back