Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Hanz
Da's praat gebaseerd op gegevens uit de vorige eeuw (nou ja, vorig jaar ;))

Tijd gaat snel als your having fun of nie dan, monkeys hiero .... :smeris: :dubbel: :okdan:

Aangezien mijn computer voor de vierde maal is gecrasht vertrouw ik deze niet meer. Ga nu op zoek naar een nieuwe bij de lokale computerzaak, waarbij ik mijn oude inruil. Samen hebben we onderstaand systeem samengesteld. Als jullie op- en of aanmerkingen hebben lees ik dit graag. Achter elke component heb ik ook nog mijn twijfelpunten aangegeven.

MB ASUS A AM2 M2N-E ATX -> Koeling zonder fan
CPU AMD Ath64 X2 AM2 3800+ Dual 512 BOX ->40 euri meer voor een 4200+ L2 cache is dubbele, C2D E6300 kent zelfde prijspunt
DDR2 ValueRAM 1Gb 667 2K CL5.0 -> Voldoende: meerprijs CL3? Corsair pricewatch
HDD SEAGATE 250GB 16MB ST3250620A -> Goed => stil
VGA ASUS PCIe 256M EN7300GT Silent/HTD -> HD; 7300 dual out mogelijk? Anders 7600? 140.15
DVD ASUS DVD-E616P 16X/48X BLACK RTL -> Prima
DVD RW ASUS DRW-1612BL (PATA) Black RTL-> Prima
FDD NEC 1.44MB 3½" Intern Black -> Weglaten?
CASE AOPEN Midi QF50C Zilver,Zil/Zw 350W -> Stille kast? Koeling?

ow ja, ik wil mijn creamware scope kaartje overzetten van mijn oude naar nieuwe pc......... (vooralsnog in ieder geval)

Welke workstation

Welke workstation

Welke workstation
Oke ik gebruik fruityloops ik wil echt een goeie workstation voor hardware eventueel op aan te sluiten enzo maar wat is het belangrijkste wat mag niet ontbreken. Ik heb mijn oog al wel op iets laten vallen

Namelijk:
http://www.musicstorekoeln.de/nl/PC...musicstore.html

-schwarzes Chieftec Mid-Tower-Gehäuse
-550 Watt Netzteil
-Intel Pentium 4 D Prozessor mit 2 x 3,4 GHz, 4 MB
2nd Level Cache
-2 GB DDR2 RAM
-2x300 GB SATA Harddisk
-16x DVD-RW DL Brenner
-Matrox P 650 DH PCIe Grafikkarte 128 MB
-Windows XP Professional vorinstalliert
-24 Monate vor Ort Garantie auf die Hardware
-Tastatur, Maus

Kan iemand mij meer vertellen ik bedoel tis voor mij erg moeilijk om te zien of iets goed is of niet ik weet dat dit wel erg goed is weet alleen niet of dit nu direct in mijn budget zit wat zijn vereiste voor het hebben van veel vst plugins welke geluidskaart kan ik het beste halen ik wil ook genoeg hardware kunnen aansluiten. Maar wat zijn dingen waar ik voor moet kijken in een workstation ?? Iemand help me alsjeblieft

Groetjes Bas

Dit is wat ik momenteel heb staan....binnenkort knal ik er cubase studio 4 op... zal die hier leuk op kunnen draaien
met wat VST's??

- Intel pentium Dual Core processor 2.8 ghz (2 x 2mb cache)
- 1024 MB ram
- 230gb 7200 rpm SATA harde schijf
- windows xp professional
- 128 mb nividea videokaart
- creative xfi extreme geluidskaart

@ The beat freak.

Ik denk dat die pc wel redelijk wat VST's kan draaien hoor.
Wat ik altijd belangrijk vind is dat je bak wel een beetje stil is.
Niet zo'n stofzuiger.
Ik weet niet of die kast stil is.
Er staat ook niet bij hoe groot de fan's zijn.
En er staat nergen een typenummer bij dus succes :D

Nieuwe apparatuur: Core2Duo PC + E-Mu 1820m + Logic Pl 5. Setup issues.

Nieuwe apparatuur: Core2Duo PC + E-Mu 1820m + Logic Pl 5. Setup issues.

Jongens (en meisjes) ff in het engels omdat ik anders weer een hele A1 moet typen :)

Heeeeeel vervelend als je al die apparatuur hebt.. en nieuwe apparatuur hebt gekocht en dat in je studio wilt integreren en het LUKT maar niet
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hi guys,

I've added some new things to my setup and replaced some things.

New:

Core 2 Duo PC
E-Mu 1820m
Logic Platinum 5.5.1

What I still want to use:

Midi-modules (3)
Unitor8

My questions:

UNITOR 8

My old PC had windows 98. I used the original CD that came with the Unitor8 and put Unitor Control (and also ofcourse the driver) on my new PC with XP. Nothing works. All I can do is "Open Midi Monitor". That's it.

My new PC doesn't have a com port so I used the original USB cable that came with the Unitor8 to connect it to my PC.

1) When I open it it says "Error: -1" I click continue and another error message and I click continue and then I get into the Unitor Control. Does anyone know what the error is?

2) I tried to get the XP driver for the Unitor8 but I can't find it anywhere. When I turned on the Unitor8 the PC did recognize it and it said "Emagic midi device". Is there a way I can find the driver?

3) Basically in Logic Control I can't do a thing - can anybody help me on this?

E-MU 1820m

12755-photo-medium.jpg

4) I opened a Logic Gold song file in Platinum and it worked. The only thing is the envirenmont is a bit different. The 'Phyiscal Input' is now not 'Unitor8' anymore, it's E-Mu DSP 1 and E-Mu DSP 2 (or something similair). I assume this is for the E-Mu soundcard MIDI input 1 and Midi input 2. I do not need those inputs right, I can use the Unitor8 right? I have too many MIDI-modules and 2 inputs is not enough.

5) How can I make the Physical Input 'Unitor8' again in the Logic envirenmont?

6) What do I need to do in Logic Platinum 5.5.1 so that it actually recognizes that I use a Unitor 8 AND that I use the 1820m?

7) I got the E-Mu Patchmix software.. and to be honest I don't really know what is what.

I've plugged the 2 main outs of my mixer into the front XLR ins and put 2 outputs in 2 inputs of my amplifier (which is connected to my monitors ofcourse since I have passive ones). After turning on the PC I can play a CD (also connected to my mixer) no problem.

My setup is obviously pretty easy (Oh I also have 1 mic (line) input in analog input 1 on the back of the breakout box).

What do I need to do in Patchmix to make everything work smoothly (I don't want to use the Patchmix for anything, I want to use Logic for mixing etc. I just want the routing to be good and that's it)?

A lot of questions, but a lot of us have been there. New computer, new soundcard, new audio interface and sitting there and you can´t use anything because you can´t seem to get the envirenmont to work (I can make a phyisical input.. but it´s not the Unitor8.. all my MIDI´s in the Unitor8). I can´t wait to get started and work with the new PC (especially because it has 2 cores) and the new soundcard (from my trusted 16-bit card to a new 24/96 card WITH breakoutbox that functions as audio interface wow.. I'll probably end up plugging everything directly into the box and buying a hardware controller for the Logic faders but that's another story ) and a more powerfull Logic than what I used to have.. I can not wait to make music.. but I can't because of the setup issues.

A lot of experts and people with experience on here - I need all the advice I can use. Thanx!!

Een Vraagje over welke onderdelen moet ik aanschaffen voor m'n Pc.

Een Vraagje over welke onderdelen moet ik aanschaffen voor m'n Pc.

Beste Synthforum. Leden,

Ik heb zoek knopje gebruikt , maar kon zeg maar niet het antwoordt vinden.
Wat ik wil vragen is , welke onderdelen moet ik gaan zoeken als ik zelf Pc wil bouwen.
Wil toch eigenlijk met Cubase Sx gaan werken(Reden meer mogelijkheid).Maar hoor veel verhalen over crash en vastlopen als je met Pc werkt.

Hi,

ik heb nu deze setup.

intel p4 2.8ghz 800 1mb s478
moederbord: gigabyte GA-8IPE1000 S478
video: Asus Radeon 9600
geheugen: 2x ddr(1) 512 pc3200
focusrite saffire

Deze setup is toch al wat verouderd vandaar dat ik hem wil upgraden.
Mijn vraag is of ik er verstandig aan doe om alles te vervangen, (moederbord en processor) of alleen een enkele component zoals bijv. de processor.

zelf heb ik al dit systeem uitgezocht.
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed voor ongeveer 325 euro
Gigabyte GA-945GM-S2, 945G, Socket 775 voor ongeveer 100
Moet ik nu ook nieuwe geheugen kopen, zoja welke?

thanx

Dual core of Core2?

Dual core of Core2?

Ik ga binnenkort een nieuwe PC aanschaffen die uitsluitend voor audio / muziek gebruikt gaat worden. (dus geen internet, games, films etc...) Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen Dual core processoren en Core2? En met name welke beter is voor audio. Ik begrijp dat Core2 sneller is, maar de vraag is of dat nodig is. (is ook wat duurder).

Ik draai Cubase SX, Reason, en wavelab. Gemiddeld bestaat een project uit 10 / 12 audiotracks, 4 / 5 Soft synths, Een redelijk Reason rackje en een hoopje plugins. Tot nu toe draaide ik alles op een Pentium 4, 2.53Ghz, 1 GB, en dat ging op zich prima.

Vraag is dus: heb ik persé Core 2 nodig of voegt het niet veel toe? Iemand ervaring?

(ik gebruik een Audiophile 2496 audiocard en een M-audio 4x4 midi interface.)
:okdan:

Sowieso geen CoreDuo meer kopen maar ALTIJD!!!! Core2Duo/Conroe Intels.

Of de Athlon64 X2. Beiden prima cpu's voor audio. De Intel is klok voor klok iets sneller, de AMD prijs/snelheid ratio iets goedkoper.

Boeit niet echt veel wat je koopt...tis allemaal snel!

Ja, het boeit me ook niet zo veel, et is waarschijnlijk allemaal snel genoeg, zoniet veel sneller dan ik nodig heb. Waarom géén coreduo en wél core2?? (wil sowieso wel intel). Ik neem aan dat het allemaal ook stabiel genoeg is voor audio? (geen issues mbt audiokaarten, Firerwire, usb gezeik?)

Een Core Duo is een generatie ouder dan een Core 2 Duo.

Je hebt Core, Core Duo, en de opvolgers zijn Core 2 en Core 2 Duo.

Een Core Duo of Core 2 Duo werkt als een dual processor, en er zijn geen programma's die er niet op werken voor zover ik weet. Anders is het met de oude Pentiums met Hyperthreading, maar dat zit niet meer in de Core processors.

Dank voor al je info!

Zijn die core duo2 processoren veel duurder dan de "oudere" core duo? Ga ik er veel van merken in de prestatie? (zal wel natuurlijk: Meer plugins, minder latency, etc...) Vraag blijft: heb ik het nodig? (die vraag moet ik zelf beantwoorden natuurlijk...) Ik neem aan dat ik ook prima kan werken met een oudere, "langzamere" core duo.

Het ligt er een beetje aan wat het prijsverschil is...

Origineel geplaatst door meesha74
Ik vind op internet bijv. HP machines: De core duo heeft een snelheid van 2.8 Ghz, de Core2 duo is 1.6Ghz. De core 2 duo is goedkoper dan de core duo.

Wat zegt mij die snelheid??? Is de core2 duo langzamer dan de Core duo?

De Core2Duo is klok voor klok veel sneller dan de Core Duo. Echter zal een 2.8Ghz CoreDuo absoluut sneller zijn dan een 1.6Ghz Core2Duo. Maar goed...je gaat natuurlijk geen 1.6Ghz Core2Duo kopen....je pakt altijd de 2.4Ghz ofzo. EN die is zo ongeveer net zo snel als de 4600/4800+ Athlon 64 X2......dus het verschil is klein. De CoreDuo is wel veel goedkoper iig. De Athlon 64 X2 is overigens ook goedkoper op vergelijkbare snelheden.

Wat je nodig hebt kan ik niet voor je bepalen....maar waarom 100 euro uitsparen? Hoevaak koop je een nieuw systeem?

Ben ik de enige die dit draadje ontzettend onoverzichtelijk vindt :confused:

In andere fora ben ik bij dit soort grote topics gewend dat in de topicstart allerlei algemene informatie staat waar je al een heel eind mee komt. Lijkt me hier wel welkom.

Ik zoek reviews van audio interfaces. Het liefst 'roundups' waar heleboel kaarten in gereviewed worden door dezelfde persoon/site/tijdschrift. Zoeken op Google op termen zoals "soundcard audio interface asio review roundup" geeft me niet zoveel nuttigs, ook is de meest recente review in deze categorie op Sound on Sound is alweer van november 2005, en dat is geen roundup.

Iemand die wat weet?

Origineel geplaatst door MikeJarod
Ben ik de enige die dit draadje ontzettend onoverzichtelijk vindt :confused:

In andere fora ben ik bij dit soort grote topics gewend dat in de topicstart allerlei algemene informatie staat waar je al een heel eind mee komt. Lijkt me hier wel welkom.

Ik zoek reviews van audio interfaces. Het liefst 'roundups' waar heleboel kaarten in gereviewed worden door dezelfde persoon/site/tijdschrift. Zoeken op Google op termen zoals "soundcard audio interface asio review roundup" geeft me niet zoveel nuttigs, ook is de meest recente review in deze categorie op Sound on Sound is alweer van november 2005, en dat is geen roundup.

Iemand die wat weet?

co-sign

Helemaal mee eens. Vooral omdat het hier niet alleen over geluidskaarten/interfaces gaat, maar ook nog eens over complete muziek-pc's.

Daar komt nog eens bij dat de zoekfunctie van dit forum niet aangeeft op welke pagina je trefwoord staat, en voor je het weet zit je dit topic weer van top tot teen door te spitten.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back