Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
studio computer..

studio computer..

ok ik wil een computer gaan kopen en ff meer gericht op m'n muzikale bezigheden (beats maken)

geluidskaart is natuurlijk het belangrijkst.. aanraders?

had zelf deze geluidskaart al gevonden.. iemand ervaring ermee?
http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=209&subcategory=669&product=14064

boxen ook handig.. hoor iedereen over monitor boxen zijn wel aan te sluiten op de computer lijkt me? ook nog aanraders hiervoor?

pc ga ik sowieso zelf samenstellen maar het lijkt me dat het voorderest niet zoveel uitmaakt..
of wel soms?

thx alvast!

hehe ok thx wist niet dat het hier moest :)
hm ok creative niet dus :) thx..

jah ik was zelf al btje bezig computer samenstellen op azerty.nl
maar wil dus wel een goede geluidskaart en monitor boxen die ik gewoon er op aan kan sluiten..

en of ik dan een speciale computer nodig heb weet ik niet.. wil iig een nieuwe :)

Gewoon een Apple kopen met goede sequencer!!!!8~

Blijft irritant die blatende nubs met hun apple gezever in een PC draad.

Een emu 1212m daar kan je direct je monitors op inprikken, en kan je nog goed opnemen ook
creative is voor spellen e.d. (emu heet niets voor niets creative professional, deze emu kaarten zijn gericht op het maken van muziek en niet alleen het afluisteren)

des te sneller je processor des te beter voor audio!!!(veel plugins draaien)
ik kies zelf altijd voor amd maar weet niet waarom!!
2x Sata harddisks (de zelfde) is zeker een aanbeveling!!! voor het steamen van samples
1024 mb ram is het minimum, 2x 512 ram is beter dan 1x 1024 en ga zo maar door

je hoeft echt als je een beetje kan schroevendraaien geen muziekcomputer te kopen, zelf bouwen met A merken, en silent shit van b.v. zahlmann erin stoppen

stap 2 doe een paar daw tweaks die je op google kan vinden!!!

Welke windows je kiest maakt ook uit (bv 64 bit proccessing), ik heb geen goede ervaringen met mediacenter!!!!!!

Ik zou met windows wachten tot die nieuwe in december uitkomt!

Doe jezelf een lol en ga pas op Vista over als je zeker weet dat je software daar geschikt voor is.

De enthousiaste berichten zijn leuk en aardig maar wil je zo weinig mogelijk gezeik wacht dan even totdat de anderen op hun bek zijn gegaan.
Of je neemt even de moeite om een testopstelling te maken om te checken of alles goed gaat.
Ideaal als je nog een ouwe HD heb liggen om die daar voor te gebruiken bijv.

Overstappen naar Vista is toch onontkoombaar uiteindelijk maar liever te laat dan te vroeg denk ik dan maar.

okok emu geluidskaart zit ik dus goed mee
ja zelf bouwen wil ik natuurlijk ook doen.. ben nog aan het orienteren dus..
thx iig hier kan ik wel wat mee

Origineel geplaatst door fuse
Blijft irritant die blatende nubs met hun apple gezever in een PC draad.

nou, de starter van het oorspronkelijke topic (voordat het samengevoegd werd) was op zoek naar een goede compu om muziek op te maken, een mac is dan zeker het overwegen waard.

trouwens, voor losse onderdelen kan je ook eens bij onze oosterburen kijken dat is soms goedkoper, vroegah was deze goedkoper, geen idee of dat nu nog zo is: http://www.bora-computer.com/eingang.php?shop=

bliepbliep

Origineel geplaatst door bliepbliep
nou, de starter van het oorspronkelijke topic (voordat het samengevoegd werd) was op zoek naar een goede compu om muziek op te maken, een mac is dan zeker het overwegen waard.

trouwens, voor losse onderdelen kan je ook eens bij onze oosterburen kijken dat is soms goedkoper, vroegah was deze goedkoper, geen idee of dat nu nog zo is: http://www.bora-computer.com/eingang.php?shop=

bliepbliep

bedankt voor je support BliepBliep!!!

Fuse; corrigeer me maar als ik geen gelijk heb, maar de aanstichter van de draad vroeg toch niet om een PC keuze maar om een compu keuze??????

ok emu geluidskaart maar wat voor monitoren raden jullie aan ? niet te groot ik heb maar een zolderkamertje maar wil toch wel goed geluid :)

Origineel geplaatst door Ton
Fuse; corrigeer me maar als ik geen gelijk heb, maar de aanstichter van de draad vroeg toch niet om een PC keuze maar om een compu keuze??????

Lees zijn orginele vraag nog maar eens door.
Hij heeft het dus over een PC zelf samenstellen.

Ze dan toch een Mac proberen aan te smeren slaat dan iig nergens op.

Bericht door een moderator:
Gezien de titel van deze topic en de uitleg bij de startpost is het niet de bedoeling dat hier een Mac discussie wordt gevoerd. Daarvoor hebben we reeds een andere topic. Alvast bedankt voor het rekening houden hiermee... :)

Pc of laptop

Pc of laptop

Aangezien ik samen ga wonen word het eindelijk eens tijd dat ik mijn pc weg doe.
Die was namelijk niet geschikt voor wat ik wou (wil) alleen al een werkgeugen van 256 nou de rest hoef ik niet uit te leggen denk...:stupid

Nu komt het volgende ik zit er sterk aan te denken om een laptop te kopen aangezien het toch makkelijk is dat je hem makkelijk kan verkassen.
omdat ik dan muziek ken maken en ook opnemen als ik aan het :dj: ben
Ik weet alleen niet precies of het wel verstandig is voordat ik een miskoop doe.

aan jullie de vraag maakt het tegenwoordig nog uit desktop of laptop?

wat moet je min aan eisen hebben zodat het soepel kan draaien en niet om de half uur of 5 min vast loopt,.
wat kan je mij aan bevelen en graag niet gelijk met iets aan komen van €2000,- maar eerder tussen de 800,- en 1200,-

kwa software heb ik logic 5 en wat plugins
ook heb ik een m-audio audiophile

iedreen met nuttige info alvast bedankt

Het enige waar laptops nog echt op achterlopen is harde schijfruimte (en upgradeability natuurlijk). Qua performance hoeft het niks te schelen (neem een moderne dualcore AMD of Intel met 1GB of meer geheugen) en qua prijs maakt het ook niet eens zo gek veel uit. Je zou er eventueel een externe harddisk bij kunnen nemen als je schijfruimte tekort komt.

Origineel geplaatst door DavidMenting
Het enige waar laptops nog echt op achterlopen is harde schijfruimte (en upgradeability natuurlijk). Qua performance hoeft het niks te schelen (neem een moderne dualcore AMD of Intel met 1GB of meer geheugen) en qua prijs maakt het ook niet eens zo gek veel uit. Je zou er eventueel een externe harddisk bij kunnen nemen als je schijfruimte tekort komt.

dat dacht ik dus ook al maar het beste is denk dus wel om min 1g werkgeheugen te hebben en dualcore prosessor toch deze is toch beter sneller?

iemand nog over een bepaald merk te spreken of juist net niet?

Origineel geplaatst door Wessel
dat dacht ik dus ook al maar het beste is denk dus wel om min 1g werkgeheugen te hebben en dualcore prosessor toch deze is toch beter sneller?

iemand nog over een bepaald merk te spreken of juist net niet?

:( :( =(

Origineel geplaatst door Ton
:( :( =(

kan je dit mss uit leggen?

want anders heb ik er niet veel aan je moet wel weten dat ik niet veel over pc weet anders stel ik deze vragen ook niet dus uitleg oke en dus graag niet van die domme smileys daar heb ik niks aan

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back