Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
het scherm is zooooo zuiver (WXGA)

Ik kijk liever dvd's op me laptop dan op m'n tv tegenwoordig, zo mooi is het..

veel meuk standaard geinstalleerd, 300MB aan processen!!!

Ik heb gelijk een herinstallatie gedaan, nog zoiets geweldigs van de vaio.
- Je kunt bij de restore partities aanmaken, en alleen c: restoren (laat je samples rustig op d: staan)
- Bij zo'n restore vraagt ie aan het eind welke extra apps je wilt installeren en dan kun je heeel veel weglaten (works, adobe pack, vaio registerzooi, etc)

Het is de meest stabiele pc die ik tot nu toe heb gehad...

Heb je btw hetzelfde model dan?
Ik heb nog een truukje ontdekt om hem wat stiller te krijgen.
Ik heb de achterkant op dikke onderzetters gezet.
De fan zit namelijk onderaan achterin met maar een paar mm bodemspeling, door de verhoging krijgt hij nu beter "lucht"
Hij slaat nu veel minder vaak en minder hard aan! (samen met de adaptive setting)

Ronald.

Origineel geplaatst door Roonan
Heb je btw hetzelfde model dan?

Nee, wat (oudere) lichtere versie en geen wide screen (ik neem aan dat W in wxga voor wide staat ?)
P4, 2.8, 512, en 40gb HD ipv 60. (pcg-k115m)
De rest is geloof ik wel hetzelfde, ook de software, de term adaptive zegt me nix overigens,
bij mij kun je kiezen tussen de performance en quiet settings (engelse XP)

Ik heb de achterkant op dikke onderzetters gezet.

Dat werkt alleen als je em als desktop gebruik natuurlijk (maar wel een goede tip..)
Met die FAN aan de onderkant worden je benen lekker warm als je aan het lap-toppen ben.

Ze zijn wel redelijk zwaar die Vaio's, vind je niet ? Prima te tillen (en lekker stevig) maar wel een nadeeltje tegenover die tablet-pc's en centrino's.

Bericht door een moderator:
Off topic opmerking verwijderd. Let op: deze thread gaat over systeem configuraties, niet over zaadkwaliteit.

Welke geluidskaart??

Welke geluidskaart??

Beetje cliché misschien, maar welke geluidskaart is geschikt voor het volgende:

Mixen op de draaitafels :dj: -> Line-in -> Live-FXmachine in Reaktor -> Opnemen in Wavelab -> Line-out

Ik heb een klein budget maar zoek toch iets met professionele allure:
- Goede geluidskwaliteit
- Kleine latency (een backspin op de draaitafels moet eigenlijk meteen uit de 6.1 computerboxen klinken)

Het probleem met mn huidige SB Live! 5.1 is dit:
Ik zet de line-in weergave uit, en selecteer als opname kanaal (met veel latency) in de SB software de line-in. Reaktor ontvangt van de line-in en stuurt naar de line-out. Bewerkt en al komt er nu inderdaad 1 signaal uit. Maar dit wil ik ook opnemen, maar ik kan in Wavelab dan alleen de line-in selecteren zonder dat reaktor er wat mee heeft gedaan.

Kan iemand mij vertellen welke geluidskaart geschikt is?

Alvast bedankt,

Retshift

neem heel erg veel op via mijn elcheapo audigy. nooit geen problemen, en niet zo omslachtig als 2 kabels mijn 328 in, en via adat naar de rme sturen.. alhoewel het gegarandeerd er beter door word.

maar eh..... bij een backspin op je draaitafels heeft de pc cq. geluidskaart echt niet meer te verduren hoor.
of ik moet al niet begrijpen wat je zegt...

Re: Welke geluidskaart??

Re: Welke geluidskaart??

Origineel geplaatst door Retshift
Beetje cliché misschien, maar welke geluidskaart is geschikt voor het volgende:

Mixen op de draaitafels :dj: -> Line-in -> Live-FXmachine in Reaktor -> Opnemen in Wavelab -> Line-out

Zoek je iets in deze richting?
Kost wel ruim 500 pegels.
http://www.rme-audio.com/english/hdsp/hdsprpm.htm

Eigen laptop samenstellen

Eigen laptop samenstellen

Weten jullie ergens winkels in ned waar je zelf je laptop kunt samenstellen?
wat is de ideale specs voor een audio-laptop, of kan ik liever voor een merk gaan, zo ja welke?

Je kan geen laptops samenstellen. Voor zover ik weet bestaan er geen universele verhuizingen waar je een moeerbord, processor of wat dan ook in kan stoppen.

Koop gewoon een bestaand model. Hiervan is alles al opelkaar afgestemd en zou goed moeten werken.
Pentium 4 is een goed idee en minimaal 512MB geheugen. Verder kan je door middel van de uitbreidingsloten of USB er een professionele geluidkaart instoppen. Zoek hiervoor ff op het forum.

Ik ben zeer tevreden over Compaq laptops. Shop eens achter de Compaq R3000Z series. Kost eigenlijk niet veel ( 800 USD ) en heeft een super krachtige aan te raden Athlon 64 aan boord ( tot 3,7 gh processor! ) -goodbye Pentium- en een max van 2GB aan geheugen.
R3000Z

Attachments

• r3000t_400.jpg
    r3000t_400.jpg
    13,3 KB · Bekeken: 131
Origineel geplaatst door ikke
Ik ben zeer tevreden over Compaq laptops. Shop eens achter de Compaq R3000Z series. Kost eigenlijk niet veel ( 800 USD ) en heeft een super krachtige aan te raden Athlon 64 aan boord ( tot 3,7 gh processor! ) -goodbye Pentium- en een max van 2GB aan geheugen.
R3000Z

Koop gewoon een mac

Dan zeg je voor altijd goodbye Pentium en Athlon 64

Ja natuurlijk! :) Zonder twijfel.. Niet zo zeer "goodbye Pentium en athlon" maar eerder "goodbye Bill Gates met zn vensters" :D

.. Maar vermits je je software dan grotendeels nog moet switchen naar het mac platform, wordt dat een zeer dure boterham.. =(

je zou ook bij winkels als computerland een laptop bestellen en dan wordt hij in de fabriek aangepast (keuze uit verschillende processoren / geheugen / harddisk etc)

audiokaart / midi I.F. koop je er later bij oid...

dat heb ik ook laten doen, en ik ben er tevreden mee.
ik heb zelf een alpha 3000 met een centrino 1,5 , 60 Gb HD en 512 mb geheugen.

het enige minpunt bij computerland is de service:(

Jimi

En de prijs.

Computerland is sporadisch goedkoper. Maar veel webshops zijn altijd heel goedkoop.
En nog steeds naadje service. Maar daar hoef je nooit vanuit te gaan.

Origineel geplaatst door mpower
Koop gewoon een mac

Dan zeg je voor altijd goodbye Pentium en Athlon 64

is dit niet een beetje simpel/stilletjes aan history?

btw, die compaq ziet er wel leuk uit, ikke. heb jij deze? maar binnenkort komt pentium ook wel met 64bit zeker (of is er al?):confused:

Even een foto van m'n DAW. Oetlelijk die witte bak maar wel errug handig !
Nog even herhalen dat ook m'n mobo Intel is.
I luv Intel.
Maar als ik het kon : morgen terug een Apple G5.

Om slechts één, en meteen de voornaamste reden : Timing.
En natuurlijk de high-end integratie met Protools en Logic.

Zet een full blown PC (met Motu's) en G5 (met Protools) naast elkaar en laat elke DSF'er
kiezen.
Let's see what happens.
Ik geef Mpower groot gelijk.

Attachments

• pcrack_small.jpg
    pcrack_small.jpg
    26,5 KB · Bekeken: 136
Ja duhuh!

Logisch G5 met Pruttool natuulk.
Verkopen die hap en voor dat geld een SX3 PC met RME shit kopen en van de rest een mooie vintage synth of een x0x of zo.

Beter een gat in m'n hand dan een bord voor m'n kop.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back