Tablet PC, (g)een goed idee?
Tablet PC, (g)een goed idee?
Begrijp me goed, dit is geen hardware vs software thread en ook geen specificatie thread, ik begrijp heel goed dat dit niet de allerbeste performance geeft, maar misschien wel de leukste ervaring met onderstaande software combinatie.
Ik zat te denken aan een notebook met kantelbaar touchscreen, een zgn tablet pc.
Daar stop ik dan een echo indigo in, sluit een midi controller aan en draai daar ableton 4 met wat leuke vst's zoals absynth en FM. Op deze manier heb je een hele flexibele groovebox zeg maar. Ik wil heb dus gebruiken als instrument met ingebouwde sequencer, deze combineer ik met mijn andere gear en de uiteindelijke recording en mastering doe ik op mijn vaste PC thuis. Dit "instrument" heeft dan dus echte knoppen (midi controller) voor het echte werk en een touchscreen voor de rest (patches selecteren, wellicht wat synth edits), ik werd behoorlijk enthousiast van het idee, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Ik begrijp dus dat de je performance inleverd prijstechnisch, maar voor de genoemde software is hij krachtig genoeg, ik heb het dan over de acer travelmate c300, die heb je al voor +/- 1300,-
Intel® Centrino™ mobile technology
Preload Microsoft® Windows® XP Tablet PC Edition
1MB second level cache, integrated on chip
Intel® 855GME chipset
400 Mhz Front Side Bus
Max. resolution 1024x768 (14,1" XGA TFT LCD)
Integrated 3D VGA; 64MB shared ; DualView™ support
512MB RAM, upgradeable to 1 GB
Internal DVD Dual drive
External USB FDD (optional)
Internal HDD (4200rpm)
Internal 56 Kbps modem
Ethernet 10/100/1000 LAN, Bluetooth
Wireless Lan 802.11b
SoundBlaster-Pro and MS DirectSound-compatible with 3D audio system
Firewire (IEEE-1394), 1x PC Card slot Type II, 2x USB 2.0, 1x FIR; S-video out
Norton Anti-Virus®, Adobe Acrobat Reader, Acer Notebook Manager
Weight: 2,74 kg
Dimensions: 32,6 (b) x 27,2 (d) x 3,59 (h) cm
Model specefiek:
LX.T280E.231 TM C300XMib, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.4GHz (Dothan 710/2MB), Microsoft® Windows® XP Tablet PC Edition SP2, 14.1TFT, 512MB RAM (2x256), 40GB HDD, Ext FDD, External DVD-Dual Double Layer Combo, LiIon, 56K modem, Wired Gigabit LAN, Wirel
Prijs: 1.260,-
Heeft iemand hier al eens mee gespeeld?
Voor zover ik kan bedenken zou de bediening tegen kunnen vallen, misschien werkt het niet zo lekker gewoon met je vingers (te grof) of zorgt de bediening voor glitches in de audio stream. Deze tablet draait op XP tablet edition en deze is voor zover ik weet gewoon XP sp2 met wat extra toeters en bellen....
Ronald.