Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door bass-molecules
ohja wilde nog wat vragen.

ik wil ooit als ik groot ben en genoeg geld z'n tc powercore kaart kopen, maar daar moet ik wel even rekening mee houden met het kopen van m'n moederboard.

de powercore geeft het volgende aan:
"PowerCore PCI requires a full length PCI-slot and a 3.3 Volts PCI Bus (spec. 2.2)."

en wil de Asus P4C800-E E Deluxe kopen. maar daarbei staat het volgende over de PCI-slots:
"5 x PCI 32 Bit, 33 MHz, 5 Volt"

ten eerste weet ik dus niet of dit "full length PCI-slots "zijn,
ten tweede staat er 5 volt tewijl er 3,3 volt gevraagt wordt.
ten derde wat betekend " spec. 2.2 "

hoop dat iemnad hier van wat kan vertellen.

weet niemand dit ??

Origineel geplaatst door bass-molecules
weet niemand dit ??

Check Asus link

Staat duidelijk dat dit bord PCI 2.2 en 2.3 standaarden ondersteund. Is backwards compatible dus kan PCI kaarten t/m 5 Volt aan en dus ook een 3.3 volt kaart.

PCI 2.2 vraagt overigens een 3.3 Volt voltage op de PCI sloten terwijl de PCI 2.3 ook 5 Volt aankan

Terug te vinden in de documentatie van PciSig: Klikkerdeklak

Bron: Google

Origineel geplaatst door etaoin
Je haalt nu product en moedermaatschappij door elkaar. E-MU is tot voor kort altijd een zelfstandige fabrikant geweest, en vooral in de hardware sampler markt zeker niet de minste. Het is niet zo dat nu ze door Creative opgekocht zijn, ze alleen nog maar soundblasters produceren. Alhoewel ik moet toegeven dat hun eerste stap op het software-vlak (EmulatorX) nog niet om over naar huis te schrijven is, vallen de E-MU geluidskaarten zeker niet in dezelfde categorie als bijvoorbeeld een SB Live...
Ze kunnen nu ze onderdeel zijn van Creative wel een stuk goedkoper produceren, want je direct ziet aan de prijs van de 0404.
Maar laat je leiden door de testresultaten en reviews, niet door de naam Creative die er nu op staat.

De vergelijking gaat niet helemaal op, maar Ferrari is ook van Fiat, maar dat maakt de Ferrari's niet minder snel.
ik heb me oog laten vallen op deze kaart
is hij een goede in zijn prijsklasse

http://www.feedback.nl/pix/emu-1820_das.jpg

PCI geluidskaart met losse breakoutbox. Totaal 8 analoog in (waarvan 2 mic.in met fantoom en 2 geschikt voor draaitafel gebruik), 8 analoog uit, digitaal in/uit (ook geschikt voor ADAT), 2x midi in/2x midi uit en firewire aansluiting.

Goedkope geluidskaart met SP-dif in

Goedkope geluidskaart met SP-dif in

Hoi,

Zoals de titel al zegt, ik zoek een goedkope geluidskaart met s/p-dif in om van een oude pc een harddisk recorder te kunnen maken. Dit omdat life recorden terwijl ik iets afspeel altijd gecombineerd gaat bij mij met plokjes in het geluid,

Ik heb al met search gezocht naar dit onderwerp, maar niets zinnigs of recents hierover kunnen vinden (tenzij ik ergens ontzettend overheen zit te kijken natuurlijk)

De geluidskwaliteit is ook enigzins belangrijk, maar ik ben al met weinig tevreden:)

Liever nog goedkoper, zonder asio support etc... t gaat echt om de instappertjes van de instappers :)

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Om een beetje deftig te kunnen harddisk-recorden (wat een woord ?!) lijkt mij Asio wel nodig...

Je kunt ook asio4all instaleren. Heb hiermee op m'n notebook met build in geluidschip 6 ms. latency. Een download kun je gratis doen op http://www.asio4all.com/ .

Om een beetje deftig te kunnen harddisk-recorden (wat een woord ?!) lijkt mij Asio wel nodig...

Waarom dan? Ik hoef toch alleen maar een bestaand geluids signaal vast te leggen, er hoeft niets meer aan gemixt te worden oid...
Het gaat puur om het vastleggen van het signaal, volgens mij heeft latency daar geen enkele invloed op :)

leuke link

leuke link

Origineel geplaatst door Croaton
linkje over intel en audio

klik

hay .guis

das een leuke link die naar intel, ik heb hem zelf gellukig ook.

maar ik denk niet dat er tegenwoordig veel verschil zit in de nieuwe amd of intel.

Een paar jaar geleden maakten het nog wel uit , een beetje rond het P2/3 tijdperk

Een AMD was toen slecht in het rekenen na de komma, en intel niet.

en rekenen na de komma is voor audiobewerking heel belangrijk( ik geloof dat het higfloatingpoint heet)

tegenwoordig met die grote snelle schijven is het echt heel fijn meersporen in SX op te nemen en te bewerken

En knallen met die handel

Greetz Turtel

Dudes kap ff met die Intel vs AMD zut.

En over twintig jaar is alles wat we nu gebruiken ouwe troep. (qua computers dan he, want ik zou het niet durven te beweren dat al die VA's dan ook als troep beschouwd wordt, nee echt niet)

Om op die ASIO terug te komen. Dat heb je niet perse nodig. Er is ook een variant bedacht en ondersteund door Microsoft (aka Microschoft).
WDM (Windows Driver Model) betekend dat de driver heel diep in het operating systeem mag graven en dus sneller werkt. Eigenlijk bedacht voor het geluid voor games wat beter te maken maar voor muziek werkt het ook gewoon.

Bijv Ableton Live kan ook gewoon met WDM (DirectX) drivers omgaan. Net zoals Cubase zelf ook eigenlijk. Daar heet het dan weer ineens DirectX om een of andere manier.
En er zijn ook een redelijk aantal geluidskaarten die WDM ondersteunen.

Tablet PC, (g)een goed idee?

Tablet PC, (g)een goed idee?

Begrijp me goed, dit is geen hardware vs software thread en ook geen specificatie thread, ik begrijp heel goed dat dit niet de allerbeste performance geeft, maar misschien wel de leukste ervaring met onderstaande software combinatie.

Ik zat te denken aan een notebook met kantelbaar touchscreen, een zgn tablet pc.
Daar stop ik dan een echo indigo in, sluit een midi controller aan en draai daar ableton 4 met wat leuke vst's zoals absynth en FM. Op deze manier heb je een hele flexibele groovebox zeg maar. Ik wil heb dus gebruiken als instrument met ingebouwde sequencer, deze combineer ik met mijn andere gear en de uiteindelijke recording en mastering doe ik op mijn vaste PC thuis. Dit "instrument" heeft dan dus echte knoppen (midi controller) voor het echte werk en een touchscreen voor de rest (patches selecteren, wellicht wat synth edits), ik werd behoorlijk enthousiast van het idee, maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Ik begrijp dus dat de je performance inleverd prijstechnisch, maar voor de genoemde software is hij krachtig genoeg, ik heb het dan over de acer travelmate c300, die heb je al voor +/- 1300,-

Intel® Centrino™ mobile technology
Preload Microsoft® Windows® XP Tablet PC Edition
1MB second level cache, integrated on chip
Intel® 855GME chipset
400 Mhz Front Side Bus
Max. resolution 1024x768 (14,1" XGA TFT LCD)
Integrated 3D VGA; 64MB shared ; DualView™ support
512MB RAM, upgradeable to 1 GB
Internal DVD Dual drive
External USB FDD (optional)
Internal HDD (4200rpm)
Internal 56 Kbps modem
Ethernet 10/100/1000 LAN, Bluetooth
Wireless Lan 802.11b
SoundBlaster-Pro and MS DirectSound-compatible with 3D audio system
Firewire (IEEE-1394), 1x PC Card slot Type II, 2x USB 2.0, 1x FIR; S-video out
Norton Anti-Virus®, Adobe Acrobat Reader, Acer Notebook Manager
Weight: 2,74 kg
Dimensions: 32,6 (b) x 27,2 (d) x 3,59 (h) cm
Model specefiek:
LX.T280E.231 TM C300XMib, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.4GHz (Dothan 710/2MB), Microsoft® Windows® XP Tablet PC Edition SP2, 14.1TFT, 512MB RAM (2x256), 40GB HDD, Ext FDD, External DVD-Dual Double Layer Combo, LiIon, 56K modem, Wired Gigabit LAN, Wirel
Prijs: 1.260,-

Heeft iemand hier al eens mee gespeeld?
Voor zover ik kan bedenken zou de bediening tegen kunnen vallen, misschien werkt het niet zo lekker gewoon met je vingers (te grof) of zorgt de bediening voor glitches in de audio stream. Deze tablet draait op XP tablet edition en deze is voor zover ik weet gewoon XP sp2 met wat extra toeters en bellen....

Ronald.

Ik heb tijdens aanschaf van m'n huidige laptop nog even getwijfeld aan een tablet pc. Lijkt me inderdaad geweldig om aan de schuifjes en knopjes van je VST plugins te zitten...

Reden dat ik het niet gedaan heb;

1. Die Tablet dingen zijn nog erg nieuw, en dus vast en zeker foutgevoelig. Het OS is compatible met het gewone XP, maar of dat genoeg is om stabiel muziek te draaien..? Liever stabiliteit dan het hotste nieuwste...

2. Leuk zo'n touchscreen... Maar of dat werkt voor je muziek-knoppen.... Op een groovebox kan je nog een beetje rammen, maar stel je voor dat je even iets te enthousiast op je tablet pc-filter knopje drukt, sloop je dan je beeldscherm ?

3. Als je dan toch een muziek-pc koopt, zorg dan dat je zeker weet dat ie ook voor muziek geschikt is.

Ik heb er verder niet mee gewerkt, maar bovenstaande was voor mij reden genoeg om voor een 'gewone' lapop te kiezen.

Ra

14" scherm is best wel klein..... shared video memory kan ook problemen opleveren met audio apps.....niet zozeer qua RAM, want het is maar max 64MB, maar meer qua CPU gebruik........ voor de rest is het een prima bakkie..hoeveel GHz is die centrino processor die erin zit?

verder zou ik ZEKER eens testen hoe makkelijk zo'n touchscreen werkt......dat is nogal variabel....de ene is erg gevoelig, de andere juist weer niet, inkijkhoek etc.

Origineel geplaatst door meesha74
Is het niet fijner om gewoon een leuke uitgebreide midicontroller te kopen? Kun je lekker aan échte knoppen en schuiven draaien en trekken. Het voelt natuurlijker en is veel stabieler. Het lijkt me erg lastig om nauwkeurig te kunnen editen op een touchscreen.

:okdan:

quote: "Daar stop ik dan een echo indigo in, sluit een midi controller aan en draai daar ableton 4 met wat leuke vst's zoals absynth en FM. "

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back