Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door olafmol
hoeveel GHz is die centrino processor die erin zit?

bron

Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.6GHz (Dothan 725/2MB)

Het voordeel van deze TabletPC is dat je hem ook nog steeds als gewone notebook computer kan gebruiken. Maar ik zou zeker ook nagaan of je software wel draait onder Windows XP Tablet PC Edition. Je zou best eens kunnen vastzitten bij de installatie. Heel wat software controleert bij de installatie of je wel een compatible OS gebruikt. Sommige installatieprogramma's kennen enkel Windows XP Home Edition en Professional en zullen XP Tablet PC Edition als 'niet geschikt' aanduiden en daar wordt je dan niet vrolijk van. Of dat ook is met Ableton e.d. kan je best eerst nagaan vooraleer zo'n Tablet PC aan te schaffen.

1300 EUR, ik dacht altijd dat die Tablet PC's veel duurder waren. Ik zou toch ook zeker kijken naar een gewone notebook, wellicht heb je voor dezelfde prijs 'meer computer' voor je geld.

Origineel geplaatst door Hover
Sommige installatieprogramma's kennen enkel Windows XP Home Edition en Professional en zullen XP Tablet PC Edition als 'niet geschikt' aanduiden en daar wordt je dan niet vrolijk van. Of dat ook is met Ableton e.d. kan je best eerst nagaan vooraleer zo'n Tablet PC aan te schaffen.

Volgens mij is het gewoon een volledige Xp met iets extra.
Klik hier voor meer info over XP tablet edition
Je kunt er dus ook gewoon SP2 overheen gooien of die zit er al in.
Ik zal het zeker eerst even onderzoeken of het kan en of het werkt, zou erg zonde zijn anders.
Een "echte" notebook is eigenlijk nog niet nodig, ik heb een Sony Viao 1400+ en die werkt nog prima met genoemde software. Ik ga vandaag even rondkijken in wat shops...

Ronald

Nog even wat aanvullende info gevonden:
The Windows XP Tablet PC Edition 2005 operating system has the full functionality of Windows XP Professional—expanded with enhancements specifically for the Tablet PC platform.
You get all of the features, reliability, and power of the latest Microsoft Windows operating system, plus pen-based functionality and speech-recognition capabilities.

Windows XP Service Pack 2 (SP2)
Tablet PC Edition 2005 comes with Windows XP Service Pack 2 (SP2), which offers advanced security tools and technologies in addition to the latest updates from Microsoft.
You can defend your system against hackers, viruses, and other security risks. With Windows XP SP2, you enjoy a productive and secure computing experience on a Tablet PC.

A platform for Windows XP–compatible programs
Tablet PCs can run Windows XP–compatible programs.
You have access to all of the familiar programs of a Windows-XP based PC with enhanced pen and ink capabilities—with no sacrifices.

WDM is geen driver hoor! Het is een soort guideline waaraan driver-developers zouden moeten voldoen om rubuuste windows drivers te schrijven. En die drivers kunnen overal voor zijn, net perse audio / video. Daar heeft micro$oft gewoon nog DirectX voor, die uiteraard ook volgens het WDM model is geprogrammeerd.

Kijk maar wat Micro$oft hier zelf over zegt :

Windows driver model (WDM) is a strategy for making driver development simpler. The ultimate goal of WDM is a more robust platform for Microsoft® Windows® operating systems and better user experiences with new hardware for Windows-based PCs.

en

WDM provides a common set of services for developers to create drivers that are compatible across Windows operating systems for certain device classes. A WDM driver can be source-code-compatible for Windows XP, Windows 2000, Windows Millennium Edition (Windows Me), and Windows 98.

Origineel geplaatst door Roonan
A platform for Windows XP–compatible programs
Tablet PCs can run Windows XP–compatible programs.
You have access to all of the familiar programs of a Windows-XP based PC with enhanced pen and ink capabilities—with no sacrifices.
over compatibiliteit denk ik dat dit het wel zegt. maar M$ kennende zou 'k het in elk geval toch eerst zelf proberen. en je kan 'm toch nog altijd tot x dagen na aankoop terugbrengen.

laat ff weten hoe t loopt want ik vind het wel 'n goed idee! (afgezien van het feit dat het onder winbugs werkt ;) )

ik kan het mis hebben hoor, maar dat touchscreen werkt alleen in programma's die daar op voorbereid zijn. Zo moet er een speciale versie can XP op worden geinstalleerd. Oftewel, waarschijnlijk werkt het met je vingers aan de knoppen draaien gewoon niet.

Origineel geplaatst door joriz
ik kan het mis hebben hoor, maar dat touchscreen werkt alleen in programma's die daar op voorbereid zijn. Zo moet er een speciale versie can XP op worden geinstalleerd. Oftewel, waarschijnlijk werkt het met je vingers aan de knoppen draaien gewoon niet.

Dat zou nu juist wel moeten werken, de touchscreen vervangt volledig de muis, net als bij een PDA zeg maar.
Dat heeft eigenlijk niets met de applicatie te maken. Je zou dus gewoon faders en knoppen moeten kunnen bedienen alsof je vingertop de muispointer is.
Maar goed, belangrijkste functies (tijdens het spelen) doe ik natuurlijk via een midi controller, het gaat vooral om patch selecties, opslaan, clip selectie's, plugin selecties, misschien wat synth edit's.....

Ronald.

Dikke VETTE Afrader!

Waarom?

Ik heb vanuit mijn werk nogal eens te maken met kassasystemen met een touchscreen. Sterker nog, wij leveren dan de software die op zo'n ding draait. De systemen die wij gebruiken hebben eigenlijk allemaal een 15" touchscreen tft die op een resolutie van 800x600 werkt. En daar draait dan een zwaar aangepaste interface onder met hele grote knoppen.

Waarom? Omdat die zooi anders niet te bedienen is. Zelfs niet voor al die lekkere jonge kassameisjes met van die kleine vingertjes. :D

En dan ga jij op je 14"tft schermpje met een hoge resolutie met al die kleine rotknopjes en menuutjes werken? Geloof, dat werkt niet tof. Zeker niet als je muziek wilt maken zonder gezeik en gepruts.

Neen, ik ben veel meer voor een laptop dan. Ook al omdat ik persoonlijk de draagbaarheid en zeker ook de stevigheid van de tabletdingen ontstellend vind tegenvallen.

Ik ben net even wezen kijken en concludeerde dat iig de toshiba's alleen met een pen te bedienen zijn. Verder heb ik wel een phillips draadloos touchscreen gezien die best goed te bedienen was.
Het gaat me niet om alle handelingen, ik heb net zo'n behringer doos gekocht en die kan het grootste gedeelte wel aan. (krijg alleen midi sync niet aan de gang :confused: )

Ronald.

ikk zit er aan te denken om deze setup aan te schaffen... iemand tips.. is moederbord niet overdone....

Asus P5GD2 Deluxe, 915P (Sound, G-Lan, Sata-Raid, 1394)
Intel Pentium 4 530 (S775, 3,0GHz, 800MHz FSB, 1MB, Boxed)
256MB PC3200 DDR (Kingston) x2
Asus Radeon X600 Pro 128MB, Extreme AX600PRO/TD
Maxtor DiamondMax Plus 9, 160GB (7200rpm, 8MB, SATA)
Optische drive NEC ND-3500 16x dual-layer
AOpen H700B (350W, Zilver/Zwart)
Diskdrive 15

totaal rond de 800 (pricewatch)

ik heb zelf nog 512 (2x 256) pc 400 geheugen liggen....
en natuurlijk mijn creamware geluidskaart....

Zat net even weer op pricewatch van tweakers de prijzen na te kijken en het was me opgevallen dat de hardeschijven in de laatste 3 a 4 maanden teringveel in prijs zijn gedaald. Oftewel een 300Gb schijf is qua prijs bijna gehalveerd. (!!!)
-En ik denk dat als je voor SATA wil gaan dat het nu een leuke tijd is om je slag te slaan. Het kan nog tot zo'n februari want dan gaan de prijzen weer veranderen.
-CPU's zijn van Intel de laatste tijd best wel wat in prijs gedaald op de snelste modellen na. Van AMD alleen de snelste modellen die fors in prijs zijn gedaald. De middenklasse is een beetje gedaald maar niet spectaculair.
-Videokaarten en moederborden weinig verandering eigenlijk.
-Geheugens worden de 1Gb reepjes qua prijs ook interessanter.
-Qua monitoren zijn TFT's ook steeds aan het dalen qua prijzen en worden steeds interessanter. Gemiddeld zijn de prijzen zo'n 25% gedaald met een paar uitschieters naar 50% of meer. Dus het heeft zeker zin om aanbiedingen bij te houden.
-DVD branders zijn in de laatste maanden ook qua prijs gehalveerd. En bijna goedkoper dan de snelle CD branders. Plus een aantal USB/Firewire branders die ook nog 'maar' in de buurt van de 130€ kosten.

Ik heb op t moment 462 gig hdd space...En ben nog van plan een 250 / 400 gig extern usb hdd te kopen..... Jammer genoeg willen de prijzen voor externe usb hdd's niet echt dalen de laatste tijd :(
Mocht iemand een mooi adresje weten hoor ik dat graag :)

Origineel geplaatst door Croaton
ikk zit er aan te denken om deze setup aan te schaffen... iemand tips.. is moederbord niet overdone....

Asus P5GD2 Deluxe, 915P (Sound, G-Lan, Sata-Raid, 1394)
Intel Pentium 4 530 (S775, 3,0GHz, 800MHz FSB, 1MB, Boxed)
256MB PC3200 DDR (Kingston) x2
Asus Radeon X600 Pro 128MB, Extreme AX600PRO/TD
Maxtor DiamondMax Plus 9, 160GB (7200rpm, 8MB, SATA)
Optische drive NEC ND-3500 16x dual-layer
AOpen H700B (350W, Zilver/Zwart)
Diskdrive 15

Moederbord lijkt me wel ok, tegenwoordig vind je toch bijna niks meer zonder sound, lan enz. Als je het niet gebruikt
die opties het beste in de BIOS uitzetten.
Ik heb dezelfde harde schijf maar dan als IDE model en die heeft en zachte, maar wel hoorbare hele hoge fluitton. Mocht het SATA model er ook last van hebben kan je hem het beste in een silent kit inbouwen.
Ik heb ook nog 2 x 80 GB IDE van hetzelfde model en die hebben er trouwens geen last van.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik heb op t moment 462 gig hdd space...En ben nog van plan een 250 / 400 gig extern usb hdd te kopen..... Jammer genoeg willen de prijzen voor externe usb hdd's niet echt dalen de laatste tijd :(
Mocht iemand een mooi adresje weten hoor ik dat graag :)

Zelf doen. Externe firewire/usb2.0 behuizing kopen, schijfje kopen, zo er in schroeven en hatseflats... Zou ik ook doen als je een externe dvd bak wil ofzo, heb ik ook gedaan en werkt perfecto!

Ach joh, da's nog minder dan 1 teringbyte. Zo vol als je hem met allemaal pr0n gaat vullen. :W

Waar zijn die tijden van de megafile 10Mb atari HD's gebleven? Op een flashdisk kan nu al je hele atari collectie staat tegenwoordig. Sterker nog, met een SCSI naar IDE omvormer en een flash station kun je zelfs je atari aan een flashdisk knopen. Lekker snel booten enzo. }:|

Trouwens 2005 gaat nog een probleem jaar worden om met alle PCI vs PCI-e en PCI-X gedreutel om te gaan. Dus ga je voor een nieuwe moederplank zou ik hier ook op letten.
En dan kan een USB2/Firewire geluidskaart een uitkomst zijn.

Origineel geplaatst door fuse
Trouwens 2005 gaat nog een probleem jaar worden om met alle PCI vs PCI-e en PCI-X gedreutel om te gaan. Dus ga je voor een nieuwe moederplank zou ik hier ook op letten.
En dan kan een USB2/Firewire geluidskaart een uitkomst zijn.

Volgens mij gaat dat wel meevallen. PCI gaat er zo snel nog niet uit en PCI-e is toch wel de nieuwe standarad aan het worden. Als ik nu een nieuw moederbord zou kopen, zou ik daar wel even rekening mee houden en een moederbord met zowel PCI als PCI-e sloten. De nieuwste moederborden hebben dat al en binnenkort zullen ze dat allemaal wel hebben, net zoals de periode dat alle moederborden zowel PCI als ISA sloten hadden.

Als je wilt dat je geluidskaart écht lang meegaat en meerdere computers overleeft, dan is die tip van USB2/Firewire natuurlijk wel een goede. Zeker als je ook overweegt om eventueel met een laptop te gaan werken.

Ik ben toch maar afgestapt van de tablet PC, touchscreens zijn over het algemeen EMR, dus dat betekent dat hij niet reageerd op aanraking van je vinger. (heb ik me laten vertellen)

Dus, toen toch maar weer een Viao gekocht, de k315-z (p4, 3ghz , 512mb)
Helemaal blij thuis uitgepakt, aangesloten etc....totdat hij aanging.....
;{ tjeeee wat een kabaal!! lijkt wel of er continue een CD op 52x speed staat te draaien.
Zodra hij belast wordt wordt het nog erger, hij maakt nog meer kabaal dan mijn tower met tig fans.

Iemand misschien nog een tip? Toch maar een centrino dan?
Ik wil toch graag een Sony dus als iemand ervaring heeft met een stille variant hoor ik dat graag, ik heb nog 8 dagen om te ruilen....

Ronald.

Origineel geplaatst door Roonan

Iemand misschien nog een tip? Toch maar een centrino dan?
Ik wil toch graag een Sony dus als iemand ervaring heeft met een stille variant hoor ik dat graag, ik heb nog 8 dagen om te ruilen....

Gebruik hier o.a. een Dell Centrino 735 en die is behoorlijk stil en geeft een goede preformance. Volgens mij ook nog goedkoper dan een Sony.

Hey Roonan,

Volgens mij heb je een goede keuze aan die VAIO ! Ik ben er zelf erug blij mee...
(kreeg er zelfs een gratis camera bij...erg leuk)

Maar eeeh hij maakt wel veel herrie inderdaad, maar je kunt nog wat instellen..(heb je dat al gedaan ?)
Namelijk onder Power Options in control panel heb je ergens een Tabje VAIO Power Management,
daar staat iets van Thermal Control. Je kunt die op QUIET zetten ipv op PERFORMANCE..
(en natuurlijk het cd-tje uit je drive halen...zodat ie niet staat te blazen)

Origineel geplaatst door Mhika Ra
Volgens mij heb je een goede keuze aan die VAIO ! Ik ben er zelf erug blij mee...
(kreeg er zelfs een gratis camera bij...erg leuk)

Maar eeeh hij maakt wel veel herrie inderdaad, maar je kunt nog wat instellen..(heb je dat al gedaan ?)
Namelijk onder Power Options in control panel heb je ergens een Tabje VAIO Power Management,
daar staat iets van Thermal Control. Je kunt die op QUIET zetten ipv op PERFORMANCE..
(en natuurlijk het cd-tje uit je drive halen...zodat ie niet staat te blazen)

Ik ben al iets bijgedraaid.
De power option had ik al gevonden en die staat nu op adaptive, scheeld idd behoorlijk.
Voor de rest werkt ie erg goed en het scherm is zooooo zuiver (WXGA)
Tijdens muziek maken valt de storende faktor wel mee, ik moet mijn monitors wel heel zacht zetten wil hij hoorbaar worden. Voordeel van Nearfield zullen we maar zeggen.
Blijft wel een mooi notebook hoor, alleen zit er ontiegelijk veel meuk standaard geinstalleerd, 300MB aan processen!!!

Ronald.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back