Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ter info: Intel voert 22 juli a.s. haar tweede prijsverlaging door. Er worden dan tevens nieuwe Core2Duo's geintroduceerd (met hogere FSB).

Het loont zeker de moeite nog even te wachten. Zelf ben ik van plan in juli een Quadcore te kopen daar deze flink goedkoop zullen worden :)

@OJS: Thanks. Snijdt wel hout wat je zegt. Op deze manier verdwijnt een thread snel in de "vuilnisbak"

@Sten: Dat is zeker een goeie tip, maar mijn comp is soort van gecrashed en kan echt geen 2 maanden wachten...:confused:

Heb je enig idee hoeveel zo een prijsdaling normaal gesproken procentueel inhoudt?

Als je wat uitgebreider hierover op een fatsoenlijke manier wilt bomen zijn er ook nog andere fora waar je beter je ei kwijt kan.

Ik noem maar een www.softsynthforum.nl of een got.tweakers.net.

Vandaar een Thread van 90 pagina's.... Maar ik begrijp je punt en bedankt voor de tip

Wanneer je een standaard PC koopt met een dualcore processor en 2gb werkgeheugen, verwachten jullie dan dat er al een geluidskaart bij zit die aanvaardbare kwaliteit heeft?

Nee.
Helaas is dat eigenlijk nooit zo.
Het gaat meestal om een geluidchip die op het moederbord zit.
Een bekent probleem naast ruis is het horen van je muis.
Dat wil zeggen beweeg je je muis dan hoor je een geluid over je speakers.

Verder werken ze met mini jack wat volgens mij altijd ongebalanceerd is.
Eerder last van storingen van buiten af.

Ook zal je merken dat die latency te hoog ligt.
De betere geluidskaarten hebben meestal Asio drivers.

Hoi!

Ik ben op zoek naar een geluidskaart voor aan mn laptop (1,6Ghz dualcore, 2gb RAM)
Ik heb de volgende 'eisen':
- 1 XLR-ingang voor zang
- Minimaal 4x jack-ingang, voor piano, synth, gitaar, basgitaar etc.
- Midi-in, voor aansturen virtual instruments

Ik heb al veel zitten zoeken op internet, maar of ze zijn te weinig, of teveel van het goede..

Heeft iemand nog een goeie tip?!

Origineel geplaatst door Negative Plus
Nee.
Helaas is dat eigenlijk nooit zo.
Het gaat meestal om een geluidchip die op het moederbord zit.
Een bekent probleem naast ruis is het horen van je muis.
Dat wil zeggen beweeg je je muis dan hoor je een geluid over je speakers.

Verder werken ze met mini jack wat volgens mij altijd ongebalanceerd is.
Eerder last van storingen van buiten af.

Ook zal je merken dat die latency te hoog ligt.
De betere geluidskaarten hebben meestal Asio drivers.

Dus zelfs als je niet met MIDI wilt gaan werken, en alleen maar wilt opnemen via de mini jack, heb je een betere geluidskaart nodig?

Nou ja beetje lastig zeggen natuurlijk aangezien ik niet weet wat voor kwaliteit je wil.
Ik weet dus niet wat jij een ''aanvaardbare kwaliteit'' vind.

Ik heb ook geen idee wat je er mee gaat opnemen en waarvoor je het gaat gebruiken.

Als je wilt gaan opnemen is het wel belangrijk dat je een kaart hebt met een fatsoenlijke ASIO driver, omdat je altijd de ASIO van de fabriekkant gebruikt, want de rest (standaard windows, DirextX, fullduplex rommel) heeft een erg hoog ruisniveau en hoge latency, wat erg lastig kan zijn

Re: nieuwe computer

Re: nieuwe computer

Origineel geplaatst door olav
hallo, hallo....

Ik ga op zeer korte termijn een nieuwe computer kopen omdat mijn huidig systeem te veel frustaties veroorzaakt. Omdat computers (vooral de combinatie en ontwikkelingen van onderlinge onderdelen) voor mij niet al te bekend terein zijn zou ik graag wat adviezen/tips wilen ontvangen betreffende mijn nieuwe comp.

Ik werk momenteel met cubase sx3 met voornamelijk softsynths en effecten (1 hardware synth) en gebruik een emu 0404 geluidskaart die ik ook in mijn nieuwe systeem wil gebruiken. Het budget dat ik te besteden heb ligt tussen de 700 en 900 euro.

Graag zou ik op basis van bovenstaande informatie willen weten welk systeem ik het beste kan aanschaffen waarbij mijns inziens vooral de processor in combinatie met het moederbord een aantal jaartjes mee moeten kunnen zonder extreem te verouderen. Ik zou eventueel voorlopig mijn huidige harde schijf nog kunnen gebruiken om binnen mijn budget een betere basis te kunnen leggen (liever ook een nieuwe HD).

Mocht er verdere informatie gewenst zijn, dan hoor ik het graag.

PS ik heb ooit eens gelezen dat sx3 geen baat heeft bij dual core. Wat klopt hier nou precies van?

Weet iemand toevallig vanaf welke versie cubase gebruik maakt van multiprocessing (dual core)? Is dit nou SX3 of de 3.1 update???

Bij voorbaat dank,:halleluja

Heb per ongelijk mij vraag in het citaat geplaatst, dus bij deze nogmaals separaat:

Weet iemand toevallig vanaf welke versie cubase gebruik maakt van multiprocessing (dual core)? Is dit nou SX3 of de 3.1 update???

USB of perse FireWire

USB of perse FireWire

Ik wil een externe audio-interface aanschaffen voor aan mn laptop (1,6ghz dualcore, 2gb RAM).
En ik wil thuis een beetje op kunnen nemen: Digitale piano, Synth, Gitaar en Zang.
En ik wil live wat vette sounds uit mn laptop halen.
Moet ik dan een FireWire-interface aanschaffen? Of is USB ook snel genoeg?!

Ja, zag nog een andere thread met de vraag om verschillen / voors & tegens aan te geven vwb Firewire en USB verhaal.

Daar ben ik ook benieuwd naar, ik zie die MOTU 828 mk2 wel zitten voor op m'n laptop (dell 1.7 ghz / 1gig ram) en ook voor aan de PC, lijkt me ideaal zo.

Vind het eigenlijk een slechte zaak van MOTU dat ze daar niet een stukje aan hebben gewijdt op de site.

Ze hadden op z'n minst bij de specificaties van een geluidskaart erbij kunnen zetten wat de minimale vereisten zijn van de PC, om alles te kunnen gebruiken wat de kaart biedt, zonder haperingen te ervaren.. beetje laks vind ik dat.

Weet niet hoe dat zit bij andere fabrikanten, maar van Motu kan ik het nergens vinden, mag je zelf lekker uitzoeken.

Even een vraagje tussendoor:
Is er iemand die weet hoe en of je het Wave-signaal (dus het softwarematig gemaakte signaal) kunt opnemen met deze kaart? Het liijkt erop dat dit niet kan, maar dat lijkt me nogal raar. :confused:

Edit: Misschien wel handig als ik ook zeg over welke kaar het gaat..... De M-Audio Audiophile 192

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse
Als je wat uitgebreider hierover op een fatsoenlijke manier wilt bomen zijn er ook nog andere fora waar je beter je ei kwijt kan.

Ik noem maar een www.softsynthforum.nl of een got.tweakers.net.

Heb me een week geleden aangemeld op ssf maar helaas nog geen activatie vandaar dat ik het hier nog een keer probeer.

Ben van plan een nieuwe comp te kopen met een intel 6600 dual core en 2 gb werkgeheugen. Welk moederbord is dan mijn beste keuze en welk type werkgeheugen kan ik het beste nemen????

Gebruik een emu 0404 en wil 2 HD's gaan gebruiken. Verder heb ik op het moederbord geen speciale specificaties nodig. Kwaliteit is uiteraard wel belangrijk!!!

Please help me want zit nu al 2 weken zonder werkend systeem.... :confused:

Kan zijn want de laatste tijd zorgen bots en andere spammers ervoor dat je eerst moet controleren of mensen die zich aanmelden wel pluis zijn. Maar goed.

Heb laatst ook een 6600 gescoord en het viel mij op dat je tegenwoordig op moet letten op het feit dat er nog maar 1 PATA (dus voor 2 IDE apparaten) op de gangbare moederborden zitten en dat je videokaart ook 2 slots in beslag nemen als je een snellere videokaart wilt waardoor je evt PCI-e/PCI slot moet missen.
Wat dat betreft is een Asus 8600 Silent een aanrader want dat ding is 0dB en lekker snel.
En SATA schijven zijn ook wel voor een interessante prijs te scoren dus dat valt wel mee.
Qua moederbord ga aub voor een A-merk zoals Intel of Asus. Want als ik wel eens een alternatief probeer dan loop ik altijd wel weer tegen nare problemen aan die nergens op slaan.
En dan ook niet voor de super uitgevoerde versies van die moederborden want da's gewoon geldklopperij om de rijke mensen armer te maken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back