Origineel geplaatst door GeeEs
Denk niet dat die nOOb opmerking lullig bedoeld was hoor...
't is gewoon een feit dat de power niet in je PC zit, maar voortkomt uit de creatie's die je op die PC maakt. 2 jaar geleden bestond er nog geen dualcore voor consumenten en toen werd er toch ook al heel erg vette muziek gemaakt...
Sterker nog... 10 jaar geleden had bijna niemand een DAW thuis staan van enige betekenis.. tenminste, nu zouden we daar heel hard om lachen.... En toch werd er toen al heel vette muziek met computers gemaakt!
Kortom, wat je nu op je Opteron kan, kan je ook op een eventuele dualcore. En andersom En ja, misschien dat die dualcore ietsje meer power heeft, maar ik denk niet dat je dat gaat terughoren in je muziek. Ik heb thuis Fruity 3.4 op een pentium 1 draaien (voor de lol ernaast) werkt perfect als drumcomputer! Heb ik absoluut niet meer power voor nodig...
Doe het eerst met de tools die je hebt, aan het resultaat wat je daarop bereikt kan je zelf het beste bepalen of je het de moeite waard vindt!
Sterker nog, straks (over 3 maanden ofzo) komt er weer wat vetters uit... Dat betekent toch niet dat je huidige systeem ineens niet genoeg power meer heeft??