Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
zowel de C als de TI zijn er als desktop en als keys-model. Wat dat betreft geen verschil dus. Als je alleen een Virus wil aansluiten heb je niet perse een mengpaneel nodig. Die kan handig zijn als je meerdere klankbronnen wil aansluiten of als je bijvoorbeeld actieve monitors wil aansluiten en het volume daarvan via je mengtafel wil kunnen regelen.

Overclocken Dual CORE?

Overclocken Dual CORE?

Ik heb zojuist een AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core Processor op mijn MSI K8N Neo 2 Platinum moederbord gezet en alles werkt goed :)

Mijn vraag is of er mensen zijn met ervaring van overclocken en die ook mijn moederbord / cpu hebben. Ik heb Core center van MSI geinstalleerd maar weet niet waar ik moet beginnen en of ik er uberhaubt mee aan de slag moet. Is het belangrijk dat ik mijn huidige fans en cooling etc vervang voor iets beters als ik begin met overclocken?

Ik snap niet waarom je zo'n racepaard nog wil overclocken. :erm:

Ook ben ik bang dat je zo naar teakers.net wordt gestuurd :D

Als het kan zonder al teveel moeite (en risico) dan waarom in godsnaam niet?
}:| ;)

Wat ik dus net lees op een ander forum is iemand die:

AMD 64 3800+ X2 op 2650 mhz heeft draaien met een waterkoeling: Thermaltake Bigwater SE
Dat is een prestatie van een 4800+ die wel even 500 Euro meer is. Ik wil ook :o:

Ik heb een 4800+, leuke performance wanneer die wordt overgeclockd.

Overigens heb ik daar wel wat andere probleempjes mee (spontane reboots), maar ik kom er nog niet achter of het de processor is.

Hoi allemaal.

Nou kom ik best vaak op tweakers.net, maar ik denk dat ik toch beter hier mijn vraag kan stellen.

Ik heb momenteel een nieuwe DAW, betaande uit:

AMD Opteron 146 op 2.4ghz (ongeveer de performance van een Athlon 64 4000+)
1GB lekker snel geheugen
36GB 15.000rpm scsi schijf (bijzonder stil... hoor 'm haast niet.. en SUPER snel) en 300GB SATA2 schijf
EMU 1820
en nog heel veel hardware.. lekker boeie

Nou ben ik best tevreden met de performance van dit monstertje... maar nou heb ik een aanbod gekregen van iemand om zijn Athlon x2 3800+ te ruilen tegen mijn Opteron, als ik 75 euro bij leg. Die draait dus op 2.0ghz en heeft 512kb cache per core.. das wat anders dan 1mb van die Opteron.. en ik hoor altijd dat grote cache erg welkom is in een DAW.

Dus nadeel: Minder cache (per core), minder snel (per core) maar dat kan ik eventueel verhelpen met een kleine overclock.
Voordeel: dual core.. 8~ :P

Ik gebruik Cubase SX3 en Reason 3.0. Opzich haast geen VSTi's, wel VST effecten op mijn audiotracks.

Vriendelijke groet!

:stupid

ik heb een pentium 4 @ 2,53 mhz met 2 gig ram(4 x 512 kingston uit 1 lot) met RME en ook een scsi schijf.
bij mij loopt logic perfect.

ik heb hier verhalen gelesen van mensen die muziek maken met een pentium @ 400 (zoals mijn oude pc).

jij wilt gewoon een dual core
:)

ik zou niet verkopen as ik jouw was.

Cubase SX/SL 3.1 include advanced multiprocessor support, including the latest dual-core processors from AMD and Intel, giving professional users full access to the latest high-end workstation computers with dramatic performance gain.

Dual core it's gonna be!! :)

jij bent zeker nog een noob, die denk dat power bertere muziek maakt.
8)

als een 1,5 gHZ powerbook (17'') met 1,5 gig ram en logic 7, foutloos werkt met het gebuikt van alleen vst zoals beatmachine, es-m, ect, ect met compresors, limiters reverbs, ect, ect..
waarom heb je dan een dual core nodig?

je kunt beter het geld uitgeven aan ad/da converters, en dergelijke spullen als "EVENTIDE Eclipse Effects Processor".

Origineel geplaatst door Natural_Demon
jij bent zeker nog een noob, die denk dat power bertere muziek maakt.
8)

als een 1,5 gHZ powerbook (17'') met 1,5 gig ram en logic 7, foutloos werkt met het gebuikt van alleen vst zoals beatmachine, es-m, ect, ect met compresors, limiters reverbs, ect, ect..
waarom heb je dan een dual core nodig?

je kunt beter het geld uitgeven aan ad/da converters, en dergelijke spullen als "EVENTIDE Eclipse Effects Processor".

Hahaha.. ja ik ben nog een noob inderdaad ja.. hahahaha... :stupid

Cya :doei:

Denk niet dat die nOOb opmerking lullig bedoeld was hoor...

't is gewoon een feit dat de power niet in je PC zit, maar voortkomt uit de creatie's die je op die PC maakt. 2 jaar geleden bestond er nog geen dualcore voor consumenten en toen werd er toch ook al heel erg vette muziek gemaakt...
Sterker nog... 10 jaar geleden had bijna niemand een DAW thuis staan van enige betekenis.. tenminste, nu zouden we daar heel hard om lachen.... En toch werd er toen al heel vette muziek met computers gemaakt!

Kortom, wat je nu op je Opteron kan, kan je ook op een eventuele dualcore. En andersom En ja, misschien dat die dualcore ietsje meer power heeft, maar ik denk niet dat je dat gaat terughoren in je muziek. Ik heb thuis Fruity 3.4 op een pentium 1 draaien (voor de lol ernaast) werkt perfect als drumcomputer! Heb ik absoluut niet meer power voor nodig...

Doe het eerst met de tools die je hebt, aan het resultaat wat je daarop bereikt kan je zelf het beste bepalen of je het de moeite waard vindt!

Sterker nog, straks (over 3 maanden ofzo) komt er weer wat vetters uit... Dat betekent toch niet dat je huidige systeem ineens niet genoeg power meer heeft??

Origineel geplaatst door GeeEs
Denk niet dat die nOOb opmerking lullig bedoeld was hoor...

't is gewoon een feit dat de power niet in je PC zit, maar voortkomt uit de creatie's die je op die PC maakt. 2 jaar geleden bestond er nog geen dualcore voor consumenten en toen werd er toch ook al heel erg vette muziek gemaakt...
Sterker nog... 10 jaar geleden had bijna niemand een DAW thuis staan van enige betekenis.. tenminste, nu zouden we daar heel hard om lachen.... En toch werd er toen al heel vette muziek met computers gemaakt!

Kortom, wat je nu op je Opteron kan, kan je ook op een eventuele dualcore. En andersom En ja, misschien dat die dualcore ietsje meer power heeft, maar ik denk niet dat je dat gaat terughoren in je muziek. Ik heb thuis Fruity 3.4 op een pentium 1 draaien (voor de lol ernaast) werkt perfect als drumcomputer! Heb ik absoluut niet meer power voor nodig...

Doe het eerst met de tools die je hebt, aan het resultaat wat je daarop bereikt kan je zelf het beste bepalen of je het de moeite waard vindt!

Sterker nog, straks (over 3 maanden ofzo) komt er weer wat vetters uit... Dat betekent toch niet dat je huidige systeem ineens niet genoeg power meer heeft??

Knip...

Hier stond een heel lang verhaal maar dat heeft ook geen zin. Ik ben het met jullie beide eens. De kwaliteit van mijn muziek zal niet veranderen door mijn Opteron om te ruilen tegen een dualcore. De reden waarom ik 'm zo graag wil hebben is dat ik gewoon iets meer power over houd, helemaal als ik werk met Cubase en Reason tegelijk. Met de dualcore ben ik dan in staat beide apps een core toe te wijzen. Dat vind ik heel interessant. Dus ik ben het met jullie eens, en besef me dat muziek maken alles te maken heeft met je eigen creativieit. Maar ik heb eindelijk een nieuw systeem zoals ik al heeeel lang heb gedroomd. Het is soms wel leuk om zo'n droom uit te laten komen toch?

Peace.

Ik heb sinds een maand of 2 een nieuwe pc

Mobo: asus a8nsli
cpu : amd athlon 3500+64 liquit cooled
gpu :2 keer gforce 6800 in sli opstelling
ram :1024ddr dual channel 128 bit kingston
hdd :2 keer 160 gig sata 150 in raid 0 opstelling en een 80 gig voor os
sound:audigy platinum 2+maudio 24/96
Power:2 keer zahlmann 350 watt
Case :coolermaster stacker met natuurlijk veel neon enz.enz

Ik ben er echt zo trots op als een aap.
In het begin heb ik veel problemen gehad met die raid 0 opstelling.
Maar nu draait ie een maand super stabiel.
Ik had m in het begin ook opgeklockt,maar nu weer op origineel en draait nu gewoon veel beter.
Ook met de nieuwste generatie games zoals quake4 haal ik een stabiele fps van 63
met alle specs op maximaal en op 1600/1200

Met flstudio 6 kan ik plugins laden wat ik wil maar de cpu komt nooit op 100%

niks meer aan doen dus

groeten,dixxy

Daar heb je een punt, dat van die droom uit laten komen... dat mag je lekker zelf weten...
Het ging erom dat je ons vraagt om advies toch?

Zoals je zelf al schrijft weet je waar het een beetje om draait met muziek applicaties...
Maar.. als je goed verderzoekt op dit forum.. onder andere deze thread, dan zul je zien dat er over dual-core systemen al een hoop geschreven is. Ook dat er nog veel software is die daar dus NIET goed mee werkt! Dat cubase sx3 het ondersteunt wil niet automatisch zeggen dat Reason dat ook doet.. (heb daar trouwens geen idee van, gebruik het niet)

Een bekend en waar advies dat hier gegeven wordt, en wat met veel andere dingen ook zo is...
Dualcore moet zich nog gaan bewijzen, en de consument is het proefkonijn... Singlecore systemen hebben zich al jaren bewezen. Niet alle software is geschreven voor dualcore... Nogmaals... Sterker nog.. er wordt nu pas software geschreven die óók ondersteuning bied voor 64 bit en dualcore systemen.

Origineel geplaatst door GeeEs
Daar heb je een punt, dat van die droom uit laten komen... dat mag je lekker zelf weten...
Het ging erom dat je ons vraagt om advies toch?

Zoals je zelf al schrijft weet je waar het een beetje om draait met muziek applicaties...
Maar.. als je goed verderzoekt op dit forum.. onder andere deze thread, dan zul je zien dat er over dual-core systemen al een hoop geschreven is. Ook dat er nog veel software is die daar dus NIET goed mee werkt! Dat cubase sx3 het ondersteunt wil niet automatisch zeggen dat Reason dat ook doet.. (heb daar trouwens geen idee van, gebruik het niet)

Een bekend en waar advies dat hier gegeven wordt, en wat met veel andere dingen ook zo is...
Dualcore moet zich nog gaan bewijzen, en de consument is het proefkonijn... Singlecore systemen hebben zich al jaren bewezen. Niet alle software is geschreven voor dualcore... Nogmaals... Sterker nog.. er wordt nu pas software geschreven die óók ondersteuning bied voor 64 bit en dualcore systemen.

Je hebt wederom gelijk. Echter, het mooie van de dualcore is niet dat het alleen effect heeft bij applicaties die daar specifiek voor zijn geschreven. Zodra jij vaak met meerdere applicaties tegelijk werkt, heeft het al effect, aangezien je elke app een core kan toewijzen. Dat is wel heel bijzonder. :)

Peace :dj:

Origineel geplaatst door Marando
[...] aangezien je elke app een core kan toewijzen. Dat is wel heel bijzonder. :)

Peace :dj:

.. nou.. dat is dus niet per defenitie waar volgens mij... Windows kan het wel.. maar pikt je software dat!

Zoek dat goed uit, want dat bedoelde ik dus met het cubase sx3 vs reason verhaal... Ik weet dat SX3 het ondersteunt, maar van reason weet/wist ik dat niet.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back