Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door fuse
Wat was er dan zo slecht aan die feedback PC dan?
Ben wel benieuwd nl.

Tja...een collega had daar een heel vet systeem gekocht maar had steeds problemen (vraag me niet welke) en van de service van Feedback werd ie ook niet beter....zeg maar geen service dus...en nog steeds problemen...en ik weet uit eigen ervaring hoe goed de service van Feedback is....zeg maar geen service dus...

M'n huidige pc is overigens best goed,maar onlangs is al eens een HD er uit geklapt en ik heb ook veel herrie...heb nu een Papst fan dr bij in gezet,om de temperatuur in de kast (AOpen) toch wat lager te krijgen,maar na een tijdje begint de fan van het moederbord (Asus P4C800 Deluxe) toch erg hard te blazen...heb 'm laatst al eens een goede schoonmaakbeurt gegeven,maar het mag allemaal niet baten...

Ook beginnen m'n harde schijven (60gb en 80gb maxtor) al aardig vol te raken en sinds er 1 is uitgeklapt tijdens defragmenteren vertrouw ik de boel niet zo meer...

Overigens heb ik de Indexering-service van Windows al uitstaan,anders wordt m'n cpu al snel overbelast...(goeie tip voor iedereen trouwens,die indexering service trekt enorm veel cpu)...

Overigens heb ik de Indexering-service van Windows al uitstaan,anders wordt m'n cpu al snel overbelast...(goeie tip voor iedereen trouwens,die indexering service trekt enorm veel cpu)...
Waar kan ik die Indexering service vinden dan en hoe kan ik hem uitzetten?:)

volgens mij, als je al bij windows blijft.

kun je beter een pc kopen van hp, dell, packard bell of zoiets.

mischien een andere voeding erin en wat betere fans en je geluidskaartje, is volgens mij beter dan self een sytems in elkaar knutselen.
het windows is voor dat system geoptimaliseerd, met huis eigen drivers.

ik heb al veel systemen in elkaar gezet ook voor de school van mijn dochter.

daarom kies ik voor apple, deze hebben systemen die voor deze doeleindes is ontwikkeld.
en apple is alle punten beter als een pc, zelfs de kabel die je in het stop kontakt steek.
een kopzorg minder en meer tijd over voor andere dingen.
8)

Tjongejonge, wat een wijsheid. Mijn dank is weer groot... :gaap:

PS...
- Let op: geen "os wars" of pc vs. mac discussie's in deze thread.
:eureka:

Origineel geplaatst door Natural_Demon

No offense, ga maar lekker met je Apple spelen. :)

:stupid
weet je zeker dat jouw system spy software vrij is?

van het indexen merkt jij niets van en werkt anders als google desktop.
indexen doet windows tijdens het zoeken van bestanden, daarom is windows explorer ook zo onstabiel als je iets zoekt.
dit kun je ook merken als vlak na je zoektocht weer naar dat bestand zoekt.

Waar kan ik die Indexering service vinden dan en hoe kan ik hem uitzetten?
eigenschappen van station

Origineel geplaatst door Hanz
Tjongejonge, wat een wijsheid. Mijn dank is weer groot... :gaap:

PS... :eureka:

nee, maar is toch zo.
als jullie hoor praten ben je ook zo meer als 2000 piek kwijt.
nou voor dat geld ....

mischien een andere voeding erin en wat betere fans en je geluidskaartje, is volgens mij beter dan self een sytems in elkaar knutselen.

grappig, maar ik hoop niet dat de muzikanten hier die de computer daadwerkelijk als main daw gebruiken dit ook maar enigzins serieus nemen ;)

daarom kies ik voor apple, deze hebben systemen die voor deze doeleindes is ontwikkeld.
en apple is alle punten beter als een pc, zelfs de kabel die je in het stop kontakt steek.
een kopzorg minder en meer tijd over voor andere dingen.
8)

Als je nou voor de school van je dochter gewoon die Dell's/HP's/etc... had gekocht, dan had je ook meer tijd voor zinnige zaken gehad! Ik ken geen enkele school waar ze een beunhaas de PC's in elkaar laten zetten. Ze zouden wel gek zijn.

Zelfbouw is juist voor de hobby of freak. Zoals hier op het forum ;)

als je goed leest, woon ik niet nederland.

en volgens mij hebben de meeste mensen hier op het forum geen flauw benul van a een pc, als ik ze over index service en dingen hoor praten, dat deze veel cpu zou vreten.
:)

je bent in iedere geval een ezel als meer als 2000€ voor een pc uitgeeft, als je voor het zelfde geld en computer kan kopen die voor deze doeleindes is gebouwd en zeker door het overgrootte deel van de pro's wordt gebruikt.

je geeft zeker liever meer als 2000€ uit, zodat je zoftware gratis is en er crck op het emule netwerk te vinden zijn.
dit is volgens de enigste reden om bij windows te blijven.

bovendien, zijn de pc's op de school van mijn dochtertje gesponsord door de ouder vereninging en een bank.
dus kies de ouderverening wie onderhoudt doet aan de pc's en het netwerk.

wie zegd dat ik een beunhaas ben en niet iemand met MSCE?
ik zit al bijna a 20 jaar achter door bill gates gemaakt osjes die crashen en lekken hebben.

ik heb hier in huis het duurste moederboard wat je DFI kon kopen bijna 2 jaar geleden, (kosten 279€). het maakt geen eene flikker uit.
als ik een system nodig heb voor kritische zaken,dan koop ik er 1 voor dit doeleinde.
punt uit

Spelling is iig niet je sterkste kant en ga alsjeblieft ergens anders lopen trollen.
En het maakt bijzonder weinig uit wat je van PC's vind, maar respect hebben voor een andermans keuze lijkt me niet meer dan normaal. Dat je zelf een andere mening is toebedeeld kan ook nog maar lijkt me absoluut geen reden om anderen hierover aan te vallen.

Origineel geplaatst door Xpressive
Waar kan ik die Indexering service vinden dan en hoe kan ik hem uitzetten?:)

In Windows > Uitvoeren : type msconfig en dan ok >onder het tabblad 'services' haal je het vinkje weg voor 'indexering service'...
de volgende keer als je Windows weer opstart krijg je eerst een melding dat je in diagnostische mode opstart,dat is okee...
voortaan staat dan die service altijd uit...

via eigenschappen van station blijft ie toch op de achtergrond draaien...dus gewoon via msconfig doen...

weet je zeker dat jouw system spy software vrij is?

van het indexen merkt jij niets van en werkt anders als google desktop.
indexen doet windows tijdens het zoeken van bestanden, daarom is windows explorer ook zo onstabiel als je iets zoekt.
dit kun je ook merken als vlak na je zoektocht weer naar dat bestand zoekt.

Als je nou eens Google gebruikt om te zoeken naar info over de indexering-service...en dan met commentaar komt...

Of kijk eens via cntrl+alt+del naar wat er allemaal loopt...of via Windows software explorers,de nieuwe service van Windows eigen anti-spyware progje.....

Het is een bekend fenomeen,en 1 van de eerste dingen (na MSN) die je via msconfig kunt uitzetten als je je PC wilt optimaliseren... het zoeken in Windows duurt dan langer,maar dat staat in geen verhouding tot de resources die de indexering-service gebruikt...

Laatst gewijzigd:
als je goed leest, woon ik niet nederland.

en volgens mij hebben de meeste mensen hier op het forum geen flauw benul van a een pc, als ik ze over index service en dingen hoor praten, dat deze veel cpu zou vreten.
:)

Ga eerst je huiswerk maar eens doen...

je bent in iedere geval een ezel als meer als 2000€ voor een pc uitgeeft, als je voor het zelfde geld en computer kan kopen die voor deze doeleindes is gebouwd en zeker door het overgrootte deel van de pro's wordt gebruikt.

Dude...ik ben een pro...en ik ken persoonlijk maar heel weinig pro's die wel mac gebruiken...in de laatste jaren is bijna iedereen overgestapt op PC.....

je geeft zeker liever meer als 2000€ uit, zodat je zoftware gratis is en er crck op het emule netwerk te vinden zijn.
dit is volgens de enigste reden om bij windows te blijven.

Natuurlijk...daarom heb ik voor meer dan 5000 euro aan software op mn PC staan...

Er is gewoon veel meer software te krijgen voor pc....je hebt gewoon veel meer keuze...

bovendien, zijn de pc's op de school van mijn dochtertje gesponsord door de ouder vereninging en een bank.
dus kies de ouderverening wie onderhoudt doet aan de pc's en het netwerk.

wie zegd dat ik een beunhaas ben en niet iemand met MSCE?
ik zit al bijna a 20 jaar achter door bill gates gemaakt osjes die crashen en lekken hebben.

ik heb hier in huis het duurste moederboard wat je DFI kon kopen bijna 2 jaar geleden, (kosten 279€). het maakt geen eene flikker uit.
als ik een system nodig heb voor kritische zaken,dan koop ik er 1 voor dit doeleinde.
punt uit [/B]

Leuk verhaal....maar het zegt meer over jou dat je blijkbaar geen stabiel systeem kunt bouwen terwijl dat dus echt wel mogelijk is....

hjier staan ook nog watwindows tips http://home.hccnet.nl/j.rheenen/windows.html

over de indexiring

Bestandsindexering
Een belangrijke verbruiker van bronnen is de bestandsindexering. Deze XP Pro functie versnelt op een ntfs-partitie het zoeken naar bestanden of mappen. De zoekindex wordt in de ram opgeslagen, zodat een vernieuwde zoekopdracht sneller tot resultaat zal leiden. Deze situatie komt echter heel weinig voor. In DezeComputer klikt u daarom met de rechtermuisknop op het station waarop u de indexering wilt uitschakelen. Kies voor Eigenschappen. In het tabblad Algemeen haalt u het vinkje weg voor Station indexering voor snel zoeken. Bevestig met OK.

Leuk verhaal....maar het zegt meer over jou dat je blijkbaar geen stabiel systeem kunt bouwen terwijl dat dus echt wel mogelijk is....

ja, dat kan ook met een asrock moederboard die 49€ kost.

een frabrikant van een moederboard diet niets ander als een printplaatje bouwen en assembleren.
want er ziets niets op wat van de frabrikant zelf is.
een chipsetje van intel, nvidia, sis, een realteck chip voor geluid.
dus allemaal flauwekull.

de it wereld kun je verglijken met auto's, wie meer betaald krijg meer.
of je een board koop van 80€ met een intel chipset of heel duur moederboard met dezelfde chipsetje.
de kwaliteit is het zelfde al heeft de een mooiere pci/agp sloten

ik weet waar ik over praat, mijn neef is systeem beheerder op de hoge school in heerlen/sittard.
mijn oom uit kerkrade is miljoenair geworden met pc's in de jaren 80, terwijl hij daarnaast gewoon overdag bij de coca cola werkte in herzogenrath. de ex van mijn moeder was thuis in de eletronica wereld en mijn eerste pc was een 8088 met 56k en 25 mb hd.
ik heb heb zelf een tijd lang bij toyota op de it afdeling gewerkt in keulen, in de tijd toen toyota er de eerste f1 auto bouwde.

edit, ik vergat te melden, ik heb ook aan de digitale snelweg van nederland gewerkt in mijn tijd bij siemens.
ik heb zo wat iedere telecom centrale zuid nederland gezien.

als je 5000€ vooor een system uitgeeft, koopt dan proliant. want deze zijn echt beter op iedere put als een gewoon pctje.

Laatst gewijzigd:

ik weet waar ik over praat, mijn neef is systeem beheerder op de hoge school in heerlen/sittard.
mijn oom uit kerkrade is miljoenair geworden met pc's in de jaren 80, terwijl hij daarnaast gewoon overdag bij de coca cola werkte in herzogenrath. de ex van mijn moeder was thuis in de eletronica wereld en mijn eerste pc was een 8088 met 56k en 25 mb hd.
ik heb heb zelf een tijd lang bij toyota op de it afdeling gewerkt in keulen, in de tijd toen toyota er de eerste f1 auto bouwde.

edit, ik vergat te melden, ik heb ook aan de digitale snelweg van nederland gewerkt in mijn tijd bij siemens.
ik heb zo wat iedere telecom centrale zuid nederland gezien.

je zal best verstand van zaken hebben,maar zo komt het niet echt over als ik eerlijk ben...: ik vraag naar een PC die voor muziek geschikt is...als ik in mn post duidelijk maak wat voor eisen ik stel aan een systeem en jij komt dan aankakken met mac en allerlei vage verhalen over pc's voor een school en allerlei zaken die er niet toe doen dan heb ik mn twijfels natuurlijk...

overigens : ik heb nog geknikkerd met Bill gates,maar dat betekent niet dat ik verstand van Windows heb...:D

een goede kennis van mij werkt bij defensie in de automatisering,maar hij gaat mij echt niet vertellen wat een goed systeem is voor muziek....begrijpt u ? (bij defensie werken ze ook niet met mac trouwens..)

en over dat mac nou zo betrouwbaar is : een collega van mij is recent ook weer overgestapt van mac naar pc,omdat ie met z'n mac allerlei problemen had,met name met drivers....

afijn,nogmaals de vraag aan iedereen :

wat zijn de aanraders /afraders ?

er van uitgaande dat de volgende dingen stabiel moeten kunnen draaien :
- Cubase SX 3
- Kontakt 2
- een hele hoop plug-ins
- Internet en e-mail
- usb-midi bak

gewenste mogelijkheden :
- 2 gb werkgeheugen
- 2 maal harde schijf (stil en betrouwbaar) van zo'n 160 tot 200 gb
- geluidskaart met minimaal 8 analoge ins en 8 analoge outs (en adat in/out)

dus... :

welke geluidskaart ?
welke kast ?
welk moederbord ?
welk geheugen ?
welke schijven ? (geen Maxtor aub)
welke dvd/cd (re)writer ?

/me weet nu weer waarom die andere (niet nader te noemen) site toch handiger is voor dit soort onderwerpen.

Origineel geplaatst door fuse
/me weet nu weer waarom die andere (niet nader te noemen) site toch handiger is voor dit soort onderwerpen.

psies...en bedankt voor je antwoord op die andere (niet nader te noemen) site...daar hebben we tenminste wat aan...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back