Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Okeej Marando... bedankt voor je antwoord.. :) Hier heb ik wat aan..

een vraagje nog; wat is het voordeel van een 64 bit processor..?? heb ik daar zoveel meer aan met mijn muziek programma's?

Is meer een verhaal voor de (nabije) toekomst, omdat de volgende generatie Windows geoptimaliseerd zal zijn voor 64-bits processoren.

Is het dan de moeite waard om hierop te wachten voor mij, of niet echt?? Ik ga mn laptop dan toch alleen maar voor audioprogramma's gebruiken.. verder eigenlijk nergens voor..

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Is het dan de moeite waard om hierop te wachten voor mij, of niet echt?? Ik ga mn laptop dan toch alleen maar voor audioprogramma's gebruiken.. verder eigenlijk nergens voor..

Als je een 64-bits processor hebt betekent dat dat je laptop in de toekomst minder langzaam wordt. Je merkt er nu nog geen fuck van, maar als je laptop wat ouder wordt en de programma's steeds zwaarder worden heb je er wel plezier van dat hij 64-bits ondersteunt.

Ok ik heb ook eens een vraagje!

Mijn pc:

Amd Athlon xp2400+
512mb DDR
shuttle spacewalker mobo
ati radeon 9000pro dualscreenkaart
terratec phase22
60gb maxtor, 80gb WD schijven (7200rpm)
dvd spelertje, netwerk kaart en een slechte kast (herrie) met 235watt voeding.

dit moederbord is een probleem:
IDE 2 kanaal werkt niet meer goed. Hij zegt dat een verkeerde IDE kabel is aangesloten, een nieuwe kopen hielp niet. De tweede harde schijf wordt niet meer altijd herkend en de cdbrander die op IDE2 zat werkte ook de helft van de tijd niet meer. Ook werkt de USB (2x usb 1.0 :() niet helemaal lekker, welk usb apparaat ik ook aansluit.

Nou kan ik er voor 40 euro een asrock nforce2 400 raid moederbord erin zetten en dan meteen evt. een grotere harde schijf enz. maar heeft dit nog zin? Deze pc is niet meer het nieuwste van het nieuwste en misschien kan ik het beter een jaartje aanzien en dan een nieuwe pc kopen? Nieuwe pc is wel weer erg duur en ik wil deze pc blijven gebruiken zolang het nog goed te doen is, maar ik heb geen zin in upgraden/repareren als ik dan volgend jaar alsnog een nieuwe pc nodig heb.

Hoi Ic3gl0vE,

Mijn ervaring in de loop der jaren is dat upgraden van een oud systeem eigenlijk nooit ophoudt. Dan weer extra geheugen, dan weer ander moederbordje, waar ook weer ander geheugen op moet. Dan een nieuw harddiskje, dan een nieuwe processor... etc. etc... Het zijn steeds relatief kleine uitgaven, maar tel het bij elkaar op, en je hebt best wat geld uitgegeven, en eigenlijk loop je steeds achter de feiten aan. (Nou is dit even een voorbeeld, hoeft niet voor iedereen te gelden natuurlijk.. )

Als ik zo kijk naar de specs van je computer, dan zou hij, indien hij volledig goed zou functioneren, nog zo'n 250 Euro opbrengen (ex monitor). Is het de moeite waard om er dan nog veel aan te versleutelen? Maarja, als het geld er niet is om iets nieuws te kopen, en je moet wat, tja, andere opties zijn er dan haast niet. Persoonlijk zou ik een oud systeem upgraden met 2e hands hardware. Heb jaren ervaring met 2e hands spulletjes kopen van tweakers.net, in al die tijd is het 1 keer mis gegaan. (oplichter).. voor de rest altijd goede ervaringen gehad.

Ik weet niet precies wat je nu met je computer doet? Als je het gevoel hebt dat die Athlon XP 2400+ nog voldoende power in huis heeft om jouw muziek wensen te vervullen, dan zou ik denk ik gewoon het moederbordje vervangen voor niet te veel geld (nu spreek ik mezelf eigenlijk tegen... :confused: ) , eventueel geheugen uitbreiden naar 1024MB (werkt zoveel lekkerder dan 512MB)... en je kan weer even vooruit, zonder dat probleem met je IDE2 poort. En het hoeft niet veel geld te kosten!

Tja... Ik ben kort geleden overgestapt van laptop naar Athlon X2 3800+ en ik ben echt zo blij! Het heeft me niet veel geld gekost, heb laptop plus oud desktop systeem verkocht en daarmee een deze computer gekocht. Wauw! Ok.. beetje off topic.. :P

Hmmm lang verhaal en eigenlijk nog geen streep verder. Ik zal de volgende keer na het stappen maar niet posten denk ik.. :biertje:

Tipje: binnen niet al te lange tijd zal de Intel Core2Duo (codename Conroe) uitkomen.
Voorlopige benchmarks laten zien dat - voor het eerst sinds tijden - AMD weer stevig klop gaat krijgen...

De prijs van de Core2Duo's zal daarbij een heel stuk lager liggen dan de Athlons... terwijl een midrange Intel op dat moment beter zal presteren dan de allerduurste AMD.
AMD plant daarom een grote prijsdaling, de dag nadat Intel de Core2Duo uitbrengt; we hebben het hier over prijsdalingen van 30% (Athlon 64 single core) tot zelfs 50% (Athlon 64 dual core) over de gehele range.

De datum waarop dit alles staat te gebeuren? 24 juli 2006.
En da's dus niet heel erg lang meer wachten, als je nu een nieuw systeem aan het uitzoeken bent.
Nederlandse prijzen volgen meestal vrijwel direct, het blijft natuurlijk wel even afwachten op het verschijnen van geschikte moederboards, geheugen etc. - kortom, misschien even de allereerste periode afwachten. :)

Meer info: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=2800

Klopt helemaal Hanz!

Ik houd tweakers.net al enige tijd goed in de gaten en heb al veel gelezen over de Conroe! Het is dat ik voor weinig geld een behoorlijk moderne/snelle desktop heb kunnen kopen, anders had ik denk ik ook wel gewacht tot de Conroe.

Maar.. zo'n 4x4 van AMD is ook geinig, helemaal al ze die Athlon FX processoren die je daar voor nodig hebt, ook ff flink in prijs laten zakken. Cubase SX3.1 vindt 4 cores ook wel lekker!! (althans, daar ga ik van uit.. vrijwel alle programma's die baat hebben bij dualcore, hebben ook baat bij multicore, om het beestje maar ff een naam te geven.) *D

Deze pc zal toch maar het veld moeten ruimen dan. Ik heb ook eens even gekeken en kwam erachter dat ik voor zo'n 600 euro wel een mooie Intel dualcore/1gbram/250gbhdd/redelijkevideokaart-pc kan samenstellen. Deze pc herstellen en dan meteen een beetje upgraden (meer ram in ieder geval, dvdbrander erin) gaat toch al snel meer dan 100 euro kosten en daar heb ik niet meer zoveel zin in.
Ik ben benieuwd naar die nieuwe intel processoren!

Ik heb mezelf een Dell Precision 470 workstation aangeschaft, dit is een dual core Xeon (2 x 2.8Ghz) met 1 GB DDR2 geheugen. Verder heeft ie 6 USB2.0 poorten, geen ingebouwde firewire

Nu beschikt de PC over slechts 1 pci poort, de overige poorten zijn PCI-expres en zo'n 64 bit server slot.

Ik kan nu dus 3 dingen doen qua geluid:

-Een goede PCI geluidskaart, PCI slot meteen vol..
-Een Firewire kaartje er in stoppen en één (en de mogelijkheid tot meer kastjes) fire-wire geluidskaart er aan hangen
-Een USB2.0 geluidskaartje er aan hangen, hou ik de PCI slot vrij.

Wat ik vooral wil doen met de PC is zo veel mogelijk kanaalen tegelijk op nemen, iets van rond de 16 a 20 inputs. (sound card inputs + ADAT bijvoorbeeld)

-Heb voor mezelf besloten niet voor een PCI geluidskaart te gaan.

-Ik heb mijn oog laten vallen op de Marian Ucon CX, deze kan ik via USB2.0 aansluiten en ik heb het idee dat dit een goed kaartje is, kan er overigens weinig over vinden. Dus, bevindingen? tips?

-Firewire kaartje er in en dan een firewire interface: heb mijn oog laten vallen op de Alesis iO|26, met 2 x adat lekker veel inputs, maar dit bakkie is net uit..

Any help would be greatly appreciated!:okdan:

Waarom geen PCI geluidskaart dan?

PCI-e geluidskaarten komen er heus wel hoor trouwens. Alleen zal het nog wel duren omdat iedereen nog PCI sloten heeft.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Waarom heb je eigenlijk voor Xeon gekozen?

Ik kon dat workstation voor een héééél zacht prijsje kopen (2de hands), voor dat geld kon ik het echt niet laten! Laten we zeggen dat de audio interface waarschijnlijk duurder uitpakt dan de PC zelf.8) Hij is overigens veel stiller dan ik had verwacht, maakt niet meer herrie dan mijn oude AMD XP 2100..

@fuse:
tja, als ik een PCI geluidskaart koop, offer ik mijn enige slot op. Ik dacht dat ik met een firewire kaartje meerdere interfaces (nouja bijvoorbeeld maximaal 2) kon aansluiten.

Ook las ik op de Marian site dat je meerdere van hun kastjes (de UCON) tegelijk kan gebruiken, en dat je dan met hun mixer software dit als één kan gebruiken.

Ok, voor het PCI gebeuren, wat zou dan een goede kaart zijn voor veel inputs. Ik heb qua PCI kaarten de RME ADAT kaart, of zelfs een EMU 1212m, in overweging genomen. Deze heeft een firewire als toegevoegde bonus. Is dat misschien wat? Kan die firewire nog een extra kaart trekken in het geval ik wil uitbreiden?

Thanks!

De RME Fireface800 heeft bijv de mogelijkheid om 2 tegelijkertijd te gebruiken.
Of je daar perse een FW800 kaart voor nodig hebt moet je ff nakijken.

Syntax Terror

Even kort berichtje, maar aub ga alleen voor USB als alle andere opties echt niet kunnen. Trust me, PCI en Firewire heeft echt zoveel meer voorkeur boven USB, al dan niet 2.0.. Ik ben niet teschnisch genoeg om te onderbouwen waarom, maar ik heb het SUPER vaak op forums gelezen over de ellende van USB. Ik heb zelf even een USB M-Audio geleend en vond 'm ook echt veel minder dan mijn Firewire M-Audio destijds. Heb nu EMU 1820, nog veel beter dan dat. :)

Origineel geplaatst door fuse
De RME Fireface800 heeft bijv de mogelijkheid om 2 tegelijkertijd te gebruiken.
Of je daar perse een FW800 kaart voor nodig hebt moet je ff nakijken.

Damm, die RME is erg uitgebreid, de prijs is er ook naar! Je moet (zoals ik het lees op de site) inderdaad een firewire 800 kaartje kopen van RME, en dan de losse interface erbij. Zal zeker top spul zijn maar ik ben bang dat ik het niet kan betalen zonder wat spullen te verkopen. (en dan heb ik al die inputs niet meer nodig:))

Heb ondertussen een Sound on Sound review geleven van de EMU 1820M, maar krijg altijd spastische trekjes als het om creative labs gaat. Ik geloof ongegrond in dit geval maar blijf op mijn hoede..

Dus bedankt tot dusver, ik zal mijn vraag even opnieuw formuleren.

-Iemand ervaring met de Marian UCON CX of een ander Marian product, positief? negatief? latency?

-RME is helaas buiten het budget....damm...mooi spul hè, van RME

-laten we zeggen +/- 500 euro voor de initiele aanschaf, later nog kunnen uitbreiden met ADAT.

-Iemand wel eens een firewire interface geprobeerd aan te sluiten op de firewire poort van de EMU? Vragen om problemen, of kan het? (ik ben er wat huiverig voor, ik hoop dat iemand zoiets heeft geprobeerd en mij er iets over kan vertellen)

Hmmm.... wat had die Virus TI ook alweer? USB2 ofzo? :engel:

Origineel geplaatst door Marando
Syntax Terror

Even kort berichtje, maar aub ga alleen voor USB als alle andere opties echt niet kunnen. Trust me, PCI en Firewire heeft echt zoveel meer voorkeur boven USB, al dan niet 2.0.. Ik ben niet teschnisch genoeg om te onderbouwen waarom, maar ik heb het SUPER vaak op forums gelezen over de ellende van USB. Ik heb zelf even een USB M-Audio geleend en vond 'm ook echt veel minder dan mijn Firewire M-Audio destijds. Heb nu EMU 1820, nog veel beter dan dat. :)

Ik heb in het verleden ook geen positieve ervaringen gehad, maar dat was USB1.1 (M-Audio Quattro)
Maar juist Marian met hun USB2.0 kaart komt positief over, het ziet er allemaal erg profi uit. Vreemd genoeg in deze thread geen woord over Marian producten...

Maar goed de EMU1820 bevalt dus? Gebruik je veel inputs tegelijk? ADAT erbij? Ben benieuwd! Bedankt alvast!

Origineel geplaatst door fuse
Hmmm.... wat had die Virus TI ook alweer? USB2 ofzo? :engel:

Ja, maar we hadden het toch over *goed* werkend? :o:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back