Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Laandodeman
Wie heeft een tip qua geluidskaarten voor opnames van onze volgende CD?

Ik heb nu een Audiophile van M-Audio. Daarmee mooie opnames gemaakt. Maar hij heeft maar 2 in kanalen en ik wil nu meerdere kanalen opnemen voor met name de drums. Soms ook wil ik er direct een gitaar of een bas in kunnen pluggen en soms een mic. Maar dat hoeft allemaal niet perse tegelijk. De drums juist wel.

Het budget is ongeveer 500 euro. Wat is een goeie deal (tweedehands mag ook)? Waarop moet ik letten? Ik wil minstens 8 kanalen, maar misschien wel meer.

Bij de Feedback raadt men ons de Motu ultralite aan, maar is die niet specifiek bedoeld voor laptops? Een 19'' aparaat mag van mij ook.

Als M-audio je goed is bevallen is dit misschien wel wat voor je?

http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta1010-main.html

385 eurie bij thomann:

http://www.thomann.de/thoiw7_m-audio_delta_1010_prodinfo.html

Origineel geplaatst door Laandodeman
Wie heeft een tip qua geluidskaarten voor opnames van onze volgende CD?

Ik heb nu een Audiophile van M-Audio. Daarmee mooie opnames gemaakt. Maar hij heeft maar 2 in kanalen en ik wil nu meerdere kanalen opnemen voor met name de drums. Soms ook wil ik er direct een gitaar of een bas in kunnen pluggen en soms een mic. Maar dat hoeft allemaal niet perse tegelijk. De drums juist wel.

Het budget is ongeveer 500 euro. Wat is een goeie deal (tweedehands mag ook)? Waarop moet ik letten? Ik wil minstens 8 kanalen, maar misschien wel meer.

Bij de Feedback raadt men ons de Motu ultralite aan, maar is die niet specifiek bedoeld voor laptops? Een 19'' aparaat mag van mij ook.

Het ligt er nogal aan of je er ook een mixer tussen wil gaan hangen tijdens de opnames. Als je dat niet wilt, heb je voor het recorden vd drums dus op elk kanaal een mic pre nodig. Die Motu Ultralite is een prima kaart, maar heeft maar op 2 vd 8 ingangen een mic pre.

Dus als het allemaal zonder mixer moet zou ik kijken naar een PCI RME kaartje die 3x ADAT heeft. Dan kan je daar max 3 ADAT converters aan hangen zoals bvb. die van Behringer. Dan heb je max. 24 i/o met op elk kanaal een mic pre.

Ga je wel een mixer gebruiken dan is die hiervoor genoemde DELTA 1010 een prima no-nonsense oplossing. Kan je echter wel maar max 8 kanalan tegelijk recorden. Je hebt ook kaarten met als extra een ADAT i/o, zoals de MOTU 828mk2 bvb. Daarmee kan je 16 kanalen tegelijk als je er een ADAT converter aanhangt.

Origineel geplaatst door Flesje
Het ligt er nogal aan of je er ook een mixer tussen wil gaan hangen tijdens de opnames. Als je dat niet wilt, heb je voor het recorden vd drums dus op elk kanaal een mic pre nodig. Die Motu Ultralite is een prima kaart, maar heeft maar op 2 vd 8 ingangen een mic pre.

Kijk, vast dom van me, maar dat wist ik dus ff niet. Toch handig zo'n forum, thanx.

kloksnelheid laptop/notebook

kloksnelheid laptop/notebook

Als ik nu een laptop/notebook koop met een dual core erin welke kloksnelheid moet je dan best nemen om bv reason optimaal te laten draaien of cubase met enkele vst's.

Zoals velen is geld de remmer...daarom wil in niet teveel maar ook niet teweinig hebben.

Eventueel een goed voorstel van laptop is ook welkom!(toch zeker onder de 1000 euro blijven aub)

geluidskaart enz heb ik dus geen rekening mee houden!

thx

Tips gevraagd voor nieuwe studio-PC

Tips gevraagd voor nieuwe studio-PC

Ik denk er hard over om mijn huidige PC te gaan vervangen. Hij is inmiddels dik 4 jaar oud en ik ondervindt gewoon teveel gedonder. Dat gaat me ten koste van het plezier.

Mac is vooralsnog geen optie, tenzij iemand me ervan kan overtuigen dat het ECHT beter is om een Mac te gebruiken.

Maar alle tips zijn welkom: Ik vind het nogal aan woud aan informatie dat je inloopt als je een pc aan wilt schaffen. En jullie hebben er mogelijk veel meer verstand van om een goede muziek-pc in elkaar te flansen.

Alvast bedankt voor de hulp

Digidesign (proTools) hebben goede en bruikbare info op hun site staan over welke pc hardware zij aanraden voor hun ProTools systemen. MOTU heeft ook zoiets op hun site (vooral vwb firewire enz.). Vooral chipset is erg belangrijk. Voor de rest ben ik bang dat je toch echt een paar avonden zelf alle fora af moet struinen om de voor jouw relevante info te verzamelen. Er is niet echt een pasklaar antwoord. En als die er al is, is hij per direct per definitie verouderd...
tomshardware.com heeft handige "charts" van diverse onderdelen op de site staan (hoe presteert die ene processor tov die andere...)

Je kan natuurlijk ook een kant en klaar systeem kopen. De workstations van HP staan bijvoorbeeld zeer goed bekend. Zelf bouwen alleen doen als je het echt leuk vindt, er veel verstand van hebt en echt exact weet wat je nodig hebt en wat met elkaar gegarandeerd goed samenwerkt. op alternate.nl (pc builder) kan je lekker experimenteren en zien wat het ongeveer gaat kosten. Tot slot zou ik voorlopig nog blijven uitgaan van Windows XP en Vista links laten liggen.

Leuke laptop gezocht

Leuke laptop gezocht

ik ben opzoek naar een laptop voor niet te veel euries want zou een macbook pro hebben geleast maar bij whekamp moest ik alles in 1 keer betalen nu zou ik wel een Acer kunnen leasen bij een andere site.

Weet er niet iemand een site waar ik wel een macbook pro kan leasen ?

Of is een Acer al goed genoeg kwa geluidskaart en stabiliteit.

Origineel geplaatst door rejo
... Zelf bouwen alleen doen als je het echt leuk vindt, er veel verstand van hebt en echt exact weet wat je nodig hebt en wat met elkaar gegarandeerd goed samenwerkt. ...

Op de site van de fabrikant van het moederbord kun je bijna altijd een zogeheten QVL vinden. Dit is een lijst waarin staat met welke typen geheugen ze het moederbord succesvol hebben getest. Ook is er altijd wel een lijst met welke processors je kunt gebruiken en welke bios versie daar minimaal voor nodig is. Zoek verder nog wat rond op internet of er problemen worden gemeld tussen het moederbord van jouw keuze en specifieke andere hardware, en er zou weinig fout moeten kunnen gaan bij je keuze.

Ik heb even een vraagje..

Ik wil nieuw systeempje aanschaffen binnenkort met daarin een dual core processor.

Ik heb cubase sx2 liggen, maar support deze wel beide cores of maakt hij alleen gebruik van 1 core?

Van sx3 heb ik het wel op internet kunnen vinden.

GRtz Leroy

Origineel geplaatst door DJ Leroy
Ik heb even een vraagje..

Ik wil nieuw systeempje aanschaffen binnenkort met daarin een dual core processor.

Ik heb cubase sx2 liggen, maar support deze wel beide cores of maakt hij alleen gebruik van 1 core?

Van sx3 heb ik het wel op internet kunnen vinden.

GRtz Leroy

sx2 werkt niet met multicore, in dat geval heeft het geen enkele zin om een dual core te kopen. ik zou gewoon upgraden naar cubase 4 die volledig multicore is, en ook nog vst3 protocol heeft (dat is heel fijn voor je performance). kost je 179 euro , maar dat kan er vast wel vanaf als je toch naar dual core gaat.

Origineel geplaatst door quifster
sx2 werkt niet met multicore, in dat geval heeft het geen enkele zin om een dual core te kopen. ik zou gewoon upgraden naar cubase 4 die volledig multicore is, en ook nog vst3 protocol heeft (dat is heel fijn voor je performance). kost je 179 euro , maar dat kan er vast wel vanaf als je toch naar dual core gaat.

Bedankt voor je antwoord :) Ik ga de boel eventjes opnieuw bekijken allemaal dan. 8o)

Origineel geplaatst door Jochen
Ik heb ook een macbook pro... tot nu toe echt rocksolid. :okdan:

The hands of time ...........................:D

Re: Tips gevraagd voor nieuwe studio-PC

Re: Tips gevraagd voor nieuwe studio-PC

Origineel geplaatst door OJS
Hij is inmiddels dik 4 jaar oud en ik ondervindt

Oeps, ik ondervindt met dt, ai als leraar :confused:

ff heel off topic

ik ben op zoek naar een nieuwe geluidskaart, ik had hiervoor een ddx icm adat en daar kon ik makkelijk mijn gitaar en microfoon op aansluiten. ik heb dat ding weg gedaan omdat ik hem niet goed benutte.

nu wil ik weer een mijn gitaar en microfoon aansluiten maar dat gaat moeilijk op min audiofile 2496.

welke kaart valt er in het budget tot 200 euro? ik zat zelf al te kijken naar een 1616m pci of 1820 m maar kom die dingen niet tegen voor een redelijke prijs.

of zijn er andere alternatieven?

Re: Re: Tips gevraagd voor nieuwe studio-PC

Re: Re: Tips gevraagd voor nieuwe studio-PC

Origineel geplaatst door mikemix
Oeps, ik ondervindt met dt, ai als leraar :confused:

ff heel off topic

Auw........ dat doet even pijn. Maar je hebt wel gelijk.

Het zal wel laat geweest zijn...... :engel:

nieuwe computer

nieuwe computer

hallo, hallo....

Ik ga op zeer korte termijn een nieuwe computer kopen omdat mijn huidig systeem te veel frustaties veroorzaakt. Omdat computers (vooral de combinatie en ontwikkelingen van onderlinge onderdelen) voor mij niet al te bekend terein zijn zou ik graag wat adviezen/tips wilen ontvangen betreffende mijn nieuwe comp.

Ik werk momenteel met cubase sx3 met voornamelijk softsynths en effecten (1 hardware synth) en gebruik een emu 0404 geluidskaart die ik ook in mijn nieuwe systeem wil gebruiken. Het budget dat ik te besteden heb ligt tussen de 700 en 900 euro.

Graag zou ik op basis van bovenstaande informatie willen weten welk systeem ik het beste kan aanschaffen waarbij mijns inziens vooral de processor in combinatie met het moederbord een aantal jaartjes mee moeten kunnen zonder extreem te verouderen. Ik zou eventueel voorlopig mijn huidige harde schijf nog kunnen gebruiken om binnen mijn budget een betere basis te kunnen leggen (liever ook een nieuwe HD).

Mocht er verdere informatie gewenst zijn, dan hoor ik het graag.

PS ik heb ooit eens gelezen dat sx3 geen baat heeft bij dual core. Wat klopt hier nou precies van?

Bij voorbaat dank,:halleluja

Ik zou de mods willen vragen om deze thread niet net als de mijne toe te voegen aan de bestaande thread over hardware aanschaf. Die beslaat namelijk inmiddels meer dan 80 pagina's en het is onmogelijk om daar snel in te zoeken. Een typisch geval van door de bomen het bos niet meer zien.

Dus ik deel de mening van deze topicstarter. Ik ben ook nog op zoek naar een soortgelijke nieuwe machine!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back