Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
geluidskaart

geluidskaart

Hey

Waarschijnlijk is deze vraag al 1000 keer gesteld en heb er ook al vele andere topic's over gelezen
maar ik (als beginneling) ben op zoek naar een eerste deftige geluidskaart met een budget van ongeveer 400€ en vraag jullie advies over ...juist ja...welke kaart raden jullie mij aan?
Wat moet deze kunnen:

- goede kwaliteit kunnen opnemen
- vlot kunnen werken met VST(i)s, dx enzo...
- (Voorlopig) pc-speakers (creative 2.1) kunnen op aansluiten
- plaats hebben voor in de toekomst een drumcomputer en Synth op aan te sluiten (ik heb geen externe mixer)

Er is zoveel in de aanbieding... ik wordt er gek van! Waar moet ik op letten volgens jullie, alle advies is welkom.
Ik zelf dacht aan de creamweare Luna 2 of M-audio kaart

ALVAST HEEEL ERG BEDANKT :halleluja
verder zijn alle Links/sites/boeken waar ik beginners uitleg kan vinden welkom

Asus P4P800 SE problemen met onboard geluidskaart

Asus P4P800 SE problemen met onboard geluidskaart

Ik heb sinds een half jaar een nieuwe comp met een ASUS (moederbord)P4P800 SE met een onboard geluidskaart . Met grote regelmaat heb ik als ik windowsschermen minimaliseer maximaliseer een krakend zoemend geluid op de geluids uitgang. Heb de drivers verwijdert en de nieuwste versie er van geinstalleerd, echter dit helpt niet, ander boxen geven het zelfde resultaat. Plaats ik een PCI geluidskaart heb ik op deze kaart geen problemen dus zit 'm echt ergens in het moederbord, leverancier zegt er niks vreemds aan te kunnen ontdekken . Wie kan mij helpen, een optie waar ik nog naar kan kijken

Er zit waarschijnlijk ergens een aardlus.

Probeer even als test een ander stopkontakt ergens anders in huis, (boven of beneden, of een andere kamer).
Als dat nog niet helpt is de enige optie om de aardlus te verhelpen nog de aardpinnetjes in je stopcontactdoos in de muur losbreken,maar dat is niet echt handig.
En als je een stekkerblok gebruikt, openmaken en de aardpinnetjest breken, alleen die gebruikt worden door je pc en monitor.
Ik had hetzelfde probleem, en nu is het verholpen.

Dat heb ik geprobeerd maar dat werkt jammer genoeg ook niet=(

Laatst gewijzigd:
Spijt me dat ik dit moet zeggen, maar onboard geluidskaarten (in zoverre dat je van "kaart" mag spreken) is dikwijls een miserie, om nog maar over de povere kwaliteit te zwijgen.
Je zegt zelf dat je het probleem niet hebt met een PCI geluidskaart.
Dan is m'n vraag : wat is je motivatie om met onboard sound te werken ?
Ik bedoel maar dat we toch weten dat deze dingen niet Asio compatible zijn en bijgevolg niet werkbaar met de nodige
soft om muziek mee te maken.
Het eerste dat ik doe voor ik XP op een nieuwe PC zet is de onboard sound "AF" zetten in de BIOS en zeker geen drivers
installeren...
So : get yourself a decent soundcard ! ( indien de PCI waarover je spreekt niet de jouwe was)
Succes !

Die PCI kaart gaat er wel komen, maar ik heb de stomme eigenschap precies te willen weten waardoor iets stoord/miet goed werkt. De PCI kaart was even een vluggertje uit me andere pc, dus gaat er zo maar weer 's een kopen.

Bedankt voor de goede optie's
De beste wensen voor het mooie jaar dat 2005 heet

Oke heb er nu een PCI geluidskaart in zitten nu is het probleem wel minder, maar treed nog steeds op als de pc een langere tijd aanstaat.

Hey,

Van RME heb je nu de FireFace 800, dat lijkt me wel een leuk kaartje, alleen staat er bij requierements firewire 800, is dat een speciale snelheid van firewire? Heb je daar een speciale firewire controller voor nodig?

Bij voorbaat dank,

Quincy

nieuw systeem

nieuw systeem

Ik wil het volgende systeem kopen bij www.pcglobe.nl. Wat vinden jullie ervan?
Het systeem bestaat uit de volgende onderdelen:
- Intel P4 550 3.4 Ghz BOX S775
- Zalman CNPS7000B-Cu cooler
- Aopen H600B Miditower Air Guide 1.1
- Asus P5AD2 Deluxe S775 I925X DDR2 PCI-E
- 512mb DDR2 Kingston
- 512mb DDR2 Kingston
- Asus EAX300SE/T/128M PCI-E
- 120 GB Maxtor Serial-ATA 7200rpm
- NEC ND-3500A Zwart
- 1,44mb FDD Zwart
- 1 jaar Carry-in garantie
- Assemblage

M-audio Audiophile 2496

Ik ga eindelijk ook een nieuwe computer kopen :halleluja

Maar nu zit ik te twijfelen tussen twee systemen:

Een intel Xeon met 2,8 dp (dubbele processors) of een een intel met een d925x chip met een 3,2 processor.

De prijs is +- hetzelfde (Xeon is wel een half jaar oud)

Heeft het zin om een dp te kopen qua snelheid ? Zijn de programma's al geschikt voor dp (sx 3.0 en Live 4.0) ?

Graag jullie advies hierover,

Alvast bedankt,

Boesta:biertje:

Tip: Koop niet het duurste want dat is naar verhouding veel duurder. Koop niet het nieuwste want je weet niet hoe het met de stabiliteit zit. En het gevaar van bios en firmware updates blijft altijd. Dat is meestal bij A-merken moederborden wel beter geregeld.
Vaak worden dual processor systemen maar voor 50% meer dan een single processor gebruikt bij optimaal gebruik van de beschikbare hard en software. Maar vaak betaal je daar dan meer dan die 50% aan die extra hardware.

Origineel geplaatst door fuse
Tip: Koop niet het duurste want dat is naar verhouding veel duurder. Koop niet het nieuwste want je weet niet hoe het met de stabiliteit zit. En het gevaar van bios en firmware updates blijft altijd. Dat is meestal bij A-merken moederborden wel beter geregeld.
Vaak worden dual processor systemen maar voor 50% meer dan een single processor gebruikt bij optimaal gebruik van de beschikbare hard en software. Maar vaak betaal je daar dan meer dan die 50% aan die extra hardware.

Qua prijs is het ongeveer hetzelfde voor mij. 50% meer is toch beter. Beide moederborden zijn van intel, is toch wel een a-merk.

De performance zal dus hoger liggen bij een dp, ook al ondersteund een programma dit niet ?

Wat dit betreft ben ik wel een leek ( andere dingen ook wel ....:D )

Alle advies welkom.

ik denk er aan om deze aan te schaffen bij mijn lokale pc shop (A-tembo in delft):
Aspire 1670 en harde schijf op waarderen naar 80 gig 7200 rpm en echo indigo dj geluidkaart erbij.
ik wil m gebruiken voor ableton/tracktor naast me draaitafels en beetje muziek maken met fruityloops/nuendo (alleen softsynths) maar ook voor internet en spelletje enzo.
andere optie is Aspire 1520 deze heeft athlon en intel word toch meer aangeraden voor muziek. maar ook NVIDIA® GeForce™ die beter is voor spellen, toch?
ik denk dus aan de 1e.
goed idee?
of wat kan ik nog overwegen?
bij voorbaat dank!

Die 2e is sneller. En vooral voor games. Denk dat de prijs daar ook wel naar is.
Plus de batterij gaat wat langer mee. Maar 1 of 2 uur is behoorlijk kort. Maar niet verwonderlijk voor desktopprocessors.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back