Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door olafmol
dan heb je meer dan genoeg aan de 1820 .... die extra dynamic range van de 1820m ga jij niet merken

Dit is wel interesant. Vanaf welk dynamische range ga je dat wel merken?

Origineel geplaatst door DJ41
Ik denk dat als je toch al redelijk wat geld uitgeeft aan een geluidskaart, dat je dan ook meteen een echt goede moet kopen. De bedoeling is uiteraard dat je zo'n ding maar 1 keer in de X jaar koopt. En het is een erg belangrijk deel van je totale productie.

Mijn advies is dus : koop de 1820M

Duidelijk. Thanks!8~

Toch...

Als ik zo naar de Studio X kijk : De EMU Emulator X studio bestaat, naast de twee kaarten en de software van de Emulator X ook nog uit de EMU 1820m interface. Je kunt hem gebruiken in combinatie met je favoriete sequencerprogramma of als stand alone sampler. PC only.

Prijsverschil :

Emu 1820 M EUR 499,= (feedback)
Emu X Studio EUR 599,= (feedback)

:confused:

Laatst gewijzigd:
AMD64 wel of niet kopen!!!

AMD64 wel of niet kopen!!!

Ik wil morgen mijn pc even aanpakken

Een amd64 3500+s939+asus is dat nu wel verstandig om dat te nemen
Of moet ik nu voor een 32bit pentium(3.2) gaan

Gebruik mijn pc alleen voor muziek!!!!!!

Dat wilde ik wel even graag weten

Ik heb ben ook even op de site van http://www.m-audio.com/index.php?do=media.new&ID=1a169ed62ead801d61b0a45d7717e319 geweest en daar trappen ze al af met amd64 drivers
In combinatie met een geluidskaart??????

Grtz,m-power

Hoi mPower, ik heb een AMD 64 3400+ en dat gaat lekker hard! cubase SX draaien met heel wat plugins, FXs, WAV zanglijnen, geen één probleem, de Performance-meter van SX haalt nauwelijks enkele dotjes uit! Ik heb voor de AMD64 gekozen omdat ik niet elk jaar een nieuwe PC wens te kopen en Microsoft binnen middenlange termijn toch met een 64bit besturingssysteem uit gaat komen!

Heb ook een AMD64... Maar als je dan toch een 64 bits gaat kopen van AMD, koop dan de AMD64 FX, die heeft 1 Gb L2 cache. Dat is nu juist wat veel gebruikt wordt bij floatingpoint berekeningen zoals bij zware applicaties als Cubase of andere audio software.
Kost alleen EUR 885, ff doorsparen dus... Ben ik ook mee bezig :-).

Origineel geplaatst door KCC
Heb ook een AMD64... Maar als je dan toch een 64 bits gaat kopen van AMD, koop dan de AMD64 FX, die heeft 1 Gb L2 cache. Dat is nu juist wat veel gebruikt wordt bij floatingpoint berekeningen zoals bij zware applicaties als Cubase of andere audio software.

poefhhhhhhhhhhhhhhhhhhh,Ik had dat net even gelezen op internet
Dat is veel geld voor een pc,Maar dan heb je ook wat*D

Maar moet ik dan een 939 socket nemen,of maakt dat ook niet uit

Zelf zit hier aan te denken????

Pr: amd64 athlon 3200+ socket 939 + zalman 7000a cpu fan
Mb: asus a8v deluxe

Goede geheugen,voeding en hardeschijven heb ik al !!!!!!!!!!!!

Grtz,m-power

Origineel geplaatst door Fat Jupiter
Hoi mPower, ik heb een AMD 64 3400+ en dat gaat lekker hard! cubase SX draaien met heel wat plugins, FXs, WAV zanglijnen, geen één probleem, de Performance-meter van SX haalt nauwelijks enkele dotjes uit! Ik heb voor de AMD64 gekozen omdat ik niet elk jaar een nieuwe PC wens te kopen en Microsoft binnen middenlange termijn toch met een 64bit besturingssysteem uit gaat komen!

Dank je voor de informatie
Ik werk ook met cubase sx

Ik heb hier ook nog wat gevonden???www.verhagen-muziek.nl

Grtz,m-power

mensen,

ik zit met een probleempje.

bij het opnemen van audio in cubase (mono of stereo, maakt niet uit) krijg ik af en toe plopjes in de opname.
alleen het opnemen dus.
van alles geprobeerd: latency instellingen, sample rate instellingen etc.
als ik de asio test doe (cubase) dan krijg ik een flink aantal (stuk of 10) sync lost meldingen.

veranderingen die ik in dat scherm aanbreng maken helemaal niets uit...

stuff used:

alpha 3000 laptop
pentium M 1.5 (dothan)
512 mb ram
5400 rpm schijf

(zo ongeveer volgens het in interface getestte exemplaar, vorige zomer)

en als audiokaart een audiotrak maya 44usb

de drivers zijn goed geinstalleerd, alles goed ingesteld etc.

zou dit kunnen liggen aan de laptop, een onderdeel ervan of de interface ?

cpu moet het kunnen trekken

drivers audiointerface, zijn die up to date? nieuwe drivers downloaden en installeren

of anders, is je harde schijf goed gedefragmenteerd? als je langere stukken opneemt moet het naar de hd geschreven worden, dus die moet dan ook goed functioneren

Is het alleen bij cubase zo????????????

Of probeer Asio4all for al even
Staat hier op het forum wel meer beschreven

Ik heb hier door ook wel een beetje winst behaald kwa latency
Werkt niet bij alle kaarten????????????////

de drivers zijn in orde, daar zou het niet an moeten liggen.
asio 4 all heb ik geprobeerd maar dat maakt niet veel uit.

btw:

als ik iets opneem met audacity heb ik er voor zover geen last van. maar toch gebruik ik liever cubase, vind ik veel overzichtelijker...

Maar was dit probleem altijd al zo dan????
Met cubase sx???

Of sinds de usb kaartje

Origineel geplaatst door mpower
poefhhhhhhhhhhhhhhhhhhh,Ik had dat net even gelezen op internet
Dat is veel geld voor een pc,Maar dan heb je ook wat*D

Maar moet ik dan een 939 socket nemen,of maakt dat ook niet uit

Zelf zit hier aan te denken????

Pr: amd64 athlon 3200+ socket 939 + zalman 7000a cpu fan
Mb: asus a8v deluxe

Goede geheugen,voeding en hardeschijven heb ik al !!!!!!!!!!!!

Grtz,m-power

Die 3200+ is een leuke processor. Die heb ik ook, alleen loopt ie bij mij 'ietsje' sneller dan de standaard snelheid. Hij is lekker goedkoop en blijft goed koel. Als je een 939 koopt, dan heb je zeker een winchester core, die zijn nog ff zuiniger dan de oude. 939 is ook een voordeel vanwege dual channel memory mogelijkheid. Is extra geheugenbandbreedte en dat is bij muziek-applicaties wel fijn.

Die Asus a8v is wel met een Via chipset. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar sommige mensen zijn daar niet zo happig op met audio applicaties. Ik heb zelf een Asus A8n-SLI en die heeft een nForce 4 chipset. Loopt als een trein en als er later leuke dingen uitkomen op PCI-express dan ben je daar alvast op voorbereid.

Wat versta je trouwens onder goed geheugen? De AMD64 heeft een on-die geheugencontroller en die is best wel kieskeutig kwa geheugen. Wat AMD64 sowieso erg lekker vinden is lage geheugenlatencies. Moet je gehuegen natuurlijk wel aankunnen.

Origineel geplaatst door KCC
Het is trouwens 1 MB......
Bovendien vind ik bij de FX de prijs/performance verhouding behoorlijk zoek. Voor die paar extra procent snelheid ben je gelijk 5x zoveel geld kwijt....

Foutje, idd 1Mb...

i
Origineel geplaatst door SoLiS
Die 3200+ is een leuke processor. Die heb ik ook, alleen loopt ie bij mij 'ietsje' sneller dan de standaard snelheid. Hij is lekker goedkoop en blijft goed koel. Als je een 939 koopt, dan heb je zeker een winchester core, die zijn nog ff zuiniger dan de oude. 939 is ook een voordeel vanwege dual channel memory mogelijkheid. Is extra geheugenbandbreedte en dat is bij muziek-applicaties wel fijn.

Die Asus a8v is wel met een Via chipset. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar sommige mensen zijn daar niet zo happig op met audio applicaties. Ik heb zelf een Asus A8n-SLI en die heeft een nForce 4 chipset. Loopt als een trein en als er later leuke dingen uitkomen op PCI-express dan ben je daar alvast op voorbereid.

Wat versta je trouwens onder goed geheugen? De AMD64 heeft een on-die geheugencontroller en die is best wel kieskeutig kwa geheugen. Wat AMD64 sowieso erg lekker vinden is lage geheugenlatencies. Moet je gehuegen natuurlijk wel aankunnen.

Kingston v-ram pc3200 400 cl.2.0 4x512mb

Denk toch wel dat dat goed is???

Ik werk met terratec ews88mt kaarten(3x)
Dus aan PCI-express,wil ik even niet aan denken!!!!
Als je begrijpt wat ik bedoel:)

Grtz,m-power

Spullen zijn al onderweg;)

Laatst gewijzigd:
laptop specs

laptop specs

Hoi,

Ik heb een aantal laptop-vragen:

eerste vraag, er stond in een bericht "maakt niet uit welke laptop als de specificaties maar oke zijn" nu is dus mijn vraag aan welke minimum specs moet ik denken voor een laptop om mee te kunnen sequencen, soft synths, samplers etc.? En waar dus specifiek op te letten.

tweede vraag: laptops met midi heb ik nog niet gezien, dus heb je een extern kastje nodig?

derde vraag: als ik het goed begrijp kun je het laptop aanbod verdelen in de centrino processoren (rond de 1,6 Ghz) en de P4 processoren (rond de 3 Ghz), wat is nu eigenlijk het verschil hiertussen?

Billbea

btw niet echt handig dat hier zowel PC als laptop besproken wordt, zo is het wel erg graven naar de juiste info, maar ala : )

laptop externe geluidskrt

laptop externe geluidskrt

Is het mogelijk om een goede externe geluidkaart op een laptop te knallen ( laptop = ongeveer; 1,5 jr oud...) ?
Zoja welke uitgang moet ze dan bezitten ?

Tips waar ik zou kunnen kijken?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back