Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door fuse
Beste Opa Bokma,

Die kast heeft een goeie reputatie qua stil zijn.
Paar puntjes van mogelijke herrie zijn de voeding en de videoplank.

En in die kast passen 12" fans. Die kan ik aanraden, maar dan zijn fancontrollers ook heel erg handig. Heb sinds 2 weken een 4-weg fancontroller en kan m'n 2x12" fans, voedingfan en CPU fan op lage snelheid zetten. Ik overclock toch niet. Maar het scheelt een slok op een borrel qua geluid. (snap je'm slok op een borrel?)
Evt als die videoplank teveel herrie maakt kun je het vervangen voor passive koeling van bijv Zalman.
Enige nadeel dat al die zooi wel een paar euri's kosten. Maar goed, je hebt alles over voor je vriendin toch? ;)
Dank je voor je reactie Fuse! :) Ik had inderdaad ook veel goede geluiden gehoord over die kast, of eigenlijk helemaal geen geluid! (snappie, een stille kast met goede geluiden?
emo.gif
)

Anyway, die voeding is al redelijk stil heb ik begrepen, maar mocht 'ie niet stil genoeg zijn kan ik altijd nog een of andere ultra-quiet psu kopen. Op mijn videokaart heb ik al een andere koeler gezet (met fan-controller). Maar deze maakt eigenlijk helemaal niet zo veel geluid (meer). Als deze nou opeens een decibellenmonster blijkt te zijn (in mijn fluisterstille kast) ga ik idd voor die Zalman. Is 12 inch trouwens niet heel erg groot voor een fan? 8o) Als je 12 cm bedoeld is het inderdaad een goede tip, zal gelijk eens kijken voor stille modellen. De fancontroller trek ik dan uit mijn huidige kast.

Khep voor de zekerheid nu ook al mijn fans op ultra-high gezet. Om de motivatie van mijn vriendin nog een beetje levend te houden! Ze zit momenteel schuimbekkend op de bank, dus over die kosten hoef ik me geloof ik niet druk te maken. :P

Iemand nog commentaar op die koeler? Hij blijkt erg stil te zijn en goed te koelen. Alleen is 'ie zo groot als een bloemkool met een soortgelijk gewicht!

Jaja, zeker je vriendin teveel CoolFris voeren he. (maak me geeeeek!)

Maar die bloemkool ziet er uit alsof hij uit een tank komt of zo. Lomp en ook niet bepaald goedkoop. Maar doet z'n werk wel goed hoor.

Enne 12" of 12cm, tot je knie is makkelijker te onthouden. ;)

Re: Keuze voor stille computer

Re: Keuze voor stille computer

Origineel geplaatst door Opa Bokma

- Antec Sonata Life Style kast (zwart)
- Zalman CNPS 7700ALCU koeler (of een 7000ALCU, als die volstaat)
- Asus P4P800-E Deluxe mobo

Het belangrijkste is dus dat ie STIL moet zijn. Wie heeft er ervaring met bovenstaande onderdelen? Ik sta ook open voor andere opties overigens...

Ik heb die (enorme!) 7700AlCu. Supergoede cooler! Hij houdt mijn flink overgeklokte AMD64 erg koel. Nu ik dit zit te typen is mijn proc 32 graden. Zwaar stressed wil hij wel eens net aan boven de 40 graden komen, maar dat is dan ook de max. Dit alles op zijn laagste toerental. Er zit een fanmate bij die ik helemaal op zijn laagste stand heb gezet. Je hoort 'm dan ook bijna niet. Het geluid van mijn voeding en harddisk is vele malen harder dan dat van mijn proc cooler.

Waar je dus wel even op moet letten, is dat hij wel op dat moederbord past. Dat ding is zo groot, dat het zeker niet zo maar overal op gaat passen, maar volgens mij kan je dat op de Zalman site checken.

Je bent nog beter af met de CPNS7700 CU. Die is enkel uit koper zonder alu en kost maar een paar fracties meer en koelt nog iets beter.
Past op een P4P800 zonder problemen.

Thermaltake heeft ook een fanless heatpipe cooler die het in vergelijking met de Zalmann ongeveer evengoed doet.
Maar dan wel zonder fan.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Je bent nog beter af met de CPNS7700 CU. Die is enkel uit koper zonder alu en kost maar een paar fracties meer en koelt nog iets beter.
Past op een P4P800 zonder problemen.
Koelprestaties schelen erg weinig. Hij is duurder, maar bovenal een enorm stuk zwaarder. Dat gewicht hangt allemaal aan je moederbord en drukt schuin op je processor, tenzij je moederbord in liggende stand in je kast zit, dan maakt het allemaal niet zoveel uit (behalve bij vervoeren/verplaatsen van je pc).

Hay

Hallo Opa Bokma

zo te zie krijgt uw een mooie stille pc(je krijgt hier meer info als op een pc forum)

die koeler zou ik inderdaad niet overdrijven ,als die bij mr solis 40 graden is
dat lijkt mij koel genoeg,
niet een te zware koeler nemen
het is een klein voordeel van de nieuwe socketmoederborden dat er zwaardere koelers opkunnen
maar dat is meer voor hogere kloksnelheden ,+4.0 ghz
tegen die tijd kan je er ook eitjes op bakken:D

uw neemt ook twee sata schijven

er zit volgens mij een standaard raid controller in uw nieuwe moederbord
is wel leuk om die te gaan gebruiken , vooral met audiobewerken
raid kan je het beste gelijk installeren(geeft een aanzienlijke prestatiewinst)
mocht uw die raid willen doen zou ik zeggen koop er nog 1 grote ide schijf bij
voor de backup
vooral op zo een snel systeem is de schijf vaak de langzaamste schakel

veel succes met uw nieuwe PC

8D

Bedankt voor alle reacties mannen! (er zaten geen dames tussen toch?)

Ik heb zojuist de order geplaatst, met een beetje geluk kan ik lekker gaan knutselen dit weekend! :) Ik ben trouwens toch maar voor de 7000ALCU gegaan. Deze is een stuk kleiner (lichter) en in de laagste stand hoor je 'm praktisch niet (ik ga toch niet overklokken). De kast komt rechtop te staan dus ik ben bang dat die andere koeler toch een tikkie te zwaar wordt dan.

Tja, RAID vind ik persoonlijk niet heel intressant. Een stripe set is opzich wel handig voor de snelheid, maar met een goedkope RAID controller (zoals deze) is het me niet waard. Een mirror set zou nog kunnen als 'ie paralel kan lezen van twee schijven, maar als dat niet het geval is vind ik dat het geld ook niet waard. Ik zet mijn backups wel op mijn externe schijf.

Ik zal na het bouwen de geluidsproductie eens goed in de gaten houden en eventueel een paar fans tot aan mijn knieen kopen. Is ook leuk om indruk te maken op mijn vriendin (niet dat ik dat nodig heb, maar toch ;) )

ik zit te twijfelen tussen een 1820 en 1820m. 1820 lijkt me voor de hand liggend, aangezien ik die sync-card niet nodig heb. Ik kwam er alleen net pas achter dat de AD converters verschillen bij deze versies
1212m en 1820m --> zelfde AD converters
0404 en 1820 --> Zelfde AD converters

Nu zijn die van de 1820m beter dan die van de 1820. Maar mijn vraag is eigenlijk in hoeverre dat echt merkbaar is. Is het die 100 euro extra waard? Nu ben ik maar een beginnertje op produceergebied, dus mijn eisen liggen in principe niet zo hoog.

Ik heb mij gisteren de EMU 1820M gekocht bij Music Store Professional in Keulen.
Ik had eerst de 1820 besteld in België in ne winkel , maar omdat dat daar maar bleef duren ( de kaart was zogezegd vertrokken bij emu 2 dagen voor ik ze daar besteld had , maar 3 weken erna nog steeds geen kaart te zien ) heb ik dat geannuleerd en ben ik naar Keulen gereden.

En nu komt het beste: 1. daar was ze uiteraard op stock ( op voorhand liefst ff checken :-) ) maar ... 2.
Daar kocht ik de 1820M voor 430 euro terwijl ik de 1820 in belgie 414 euro zou betaald hebben.

Music Store Keulen is trouwens puik winkeltje amai , voor belgen en nederlanders die aan de grens wonen zeker te overwegen , of natuurlijk kun je ook online bestellen op hun site.

Stomme vraag : is de Emu - Emlator X studio niet een makkelijke oplossing voor iemand die startend is in het produceren van muziek ? Zeg, hij heeft een pc met PCI Express ...

Heeft iemand aub advies/info voor mij? :D

(ja, ik ben een beetje ongeduldig) ;)

Origineel geplaatst door Phony

werk je met electronische geluiden of neem je veel acoustische instrumenten ed op?

Ik denk dat als je toch al redelijk wat geld uitgeeft aan een geluidskaart, dat je dan ook meteen een echt goede moet kopen. De bedoeling is uiteraard dat je zo'n ding maar 1 keer in de X jaar koopt. En het is een erg belangrijk deel van je totale productie.

Mijn advies is dus : koop de 1820M

1820m....kopen....nu...

Origineel geplaatst door olafmol
werk je met electronische geluiden of neem je veel acoustische instrumenten ed op?

wat stel je voor dan?;)

Ok, dat is duidelijke taal ;)

het enige wat ik opneem, dat zijn vinyl rips.:dj: En hier en daar een sampletje. Verder geen instrumenten.

Ok, dat is duidelijke taal ;)

het enige wat ik opneem, dat zijn vinyl rips.:dj: En hier en daar een sampletje. Verder geen instrumenten.

dan heb je meer dan genoeg aan de 1820 .... die extra dynamic range van de 1820m ga jij niet merken

Ik heb ook zitten denken aan de 1820m. Ik heb nu een ESI Waveterminal 192L. De vraag is alleen wat beter is. De ESI klinkt zo Aziatisch (dus fanatiek in het hoog). Ik wil graag een vlakke geluids-respons kaart. Wie kan mij daarbij adviseren?

Origineel geplaatst door olafmol
dan heb je meer dan genoeg aan de 1820 .... die extra dynamic range van de 1820m ga jij niet merken

Bedankt voor de info tot nu toe :)

Re: Re: Re: nieuw systeem

Re: Re: Re: nieuw systeem

Origineel geplaatst door turtel
Hay

nou, dat is een snel systeem , jij zal genoeg plugins kunnen draaien
het is altijd fijn om zat cpu power te hebben

Greetz Turtel8D

Heb mijn nieuwe computer net aangesloten en getest...Van 80% cpu op mijn oude comp naar 20% op mijn nieuwe comp in een track...Daar word ik heeeeeeeeeeeeeel vrolijk van :D
Het kost wat, maar dan heb je ook wat....;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back