Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
windows XP SP2 installen of niet?

windows XP SP2 installen of niet?

IK ga voor een pure audio productie install van windows xp zal ik SP2 installen of niet? wat is beter?

eerst een p4 kopen...

helaas ben ik ook in de mooie resultaten van amd64 getrapt. Nuja zo erg is het niet hoor.
SP2 wel installen al is het alleen maar voor de veiligheid an je compuu

ja maar chek deze install gat niet op internet of nix.. hij word puur voor audio productie gebruikt ... nog steeds SP2 installen??

nee.
absoluut niet nodig, en buiten dat kan sp2 voor een flink aantal problemen zorgen (hoeft helemaal niet het geval te zijn)
je computer werkt gewoon goed zonder sp2.

wel ff kijken of er toevallig bios updates zijn oid... driver updates ... bladiebla...

yooo bedankt man :) :) :)

zie hier trouwens een te handig proggama om je windwos te strippen ... en je ken nog bootable iso van je gestripte windows maaken ook helemaal los! 8o

praat me d'r niet van, stond op het punt m'n PC bij MyCom door de etalageruit heen terug te bezorgen. Hoeveel servicekliks zou dat zijn?
Na installatie van SP2 doen m'n DVD/CD-roms het niet meer... Leuk toch?

Origineel geplaatst door Imipolex
praat me d'r niet van, stond op het punt m'n PC bij MyCom door de etalageruit heen terug te bezorgen. Hoeveel servicekliks zou dat zijn?

:D

Bericht door een moderator:
samengevoegd

Origineel geplaatst door KCC
Heb ook een AMD64... Maar als je dan toch een 64 bits gaat kopen van AMD, koop dan de AMD64 FX, die heeft 1 Gb L2 cache. Dat is nu juist wat veel gebruikt wordt bij floatingpoint berekeningen zoals bij zware applicaties als Cubase of andere audio software.

Er zijn ook socket 754 AMD64 met 1Mb cache.
Vandaar dat ik een 3200+ met 1Mb cache heb gescoord.
Er is ook nog een 3400+ en een 3700+ uitvoering.
Socket 939 AMD's en FX'en vind ik zelf niet het extra geld waard voor de kleine prestatiewinst. Wat hier al gezegd was 1Mb L2 cache maakt veel meer uit voor multimedia apps die wij gebruiken. En als je goede koeling hebt en merk geheugen pers je wat extra powah uit door over te klokken.

Origineel geplaatst door fuse

Socket 939 AMD's en FX'en vind ik zelf niet het extra geld waard voor de kleine prestatiewinst. Wat hier al gezegd was 1Mb L2 cache maakt veel meer uit voor multimedia apps die wij gebruiken.
939 en 754 zijn de processors ongeveer even duur volgens mij, in ieder geval de 3200+. Misschien zijn de moederborden wat duurder. Voordeel van die 939 is dual channel geheugen en dat is ook weer handig bij audio applicaties. En als we het dan over overklokken hebben....Winchester core gaat als een speer!
FX'en daarentegen, zijn gewoon te duur voor de prestaties die ze leveren.

ben aant twijfelen of ik nu bij pc zou blijven, of een powerbook aanschaffen

welke PC laptop zouden jullie aanraden?

gebruik reason, live en diverse plugins
liefst ook een mooi:D en klein model (14" of eronder), maar geef maar alle goeie opties....

CPU , waar staat dit voor...

Het is dus wel mogelijk om een speciale geluidsskaart voor de laptop te hebben... lees ik hier
Alleen is dit nog een redelijk iets, toch ?

Wat zijn die PCMIA sloten precies, net zoals de PCI sleuven op een gewone computer-kast ?
Is dit dan meteen via Firewire ?

Kan daar een kaart in met audio-uitgangen ?

Ik zou hier graag wat meer over weten....

Sony Viao?

Dat zijn wel geinige bakkies, tenminste als je daar de centen voor over hebt.

CPU = Central Processing Unit, wordt meestal de hoofd-processor mee bedoeld (de Pentium / AMD etc.)
PCMCIA = een standaard formaat insteek-kaarten voor o.a. laptops, op creditcard formaat, voordeel is dat je meestal zonder de laptop open te maken kan inbrengen, ook terwijl de laptop aanstaat

Je kan bijvoorbeeld een PCMCIA firewire kaart kopen, om daar je Firewire audio-kaart aan te hangen. Weet niet of er ook multi-in / multi-out audio-kaarten voor PCMCIA bestaan, denk 't eigenlijk niet.
En ik weet dus niet of deze kaarten goed genoeg zijn om mijn FA-101 aan te hangen (of mijn FA-101 te slecht).

-diskonext

Sommige mensen denken dat het enige wat SP2 brengt die firewall problemen zijn. Er zit ook tal van bugupdates in welke crashes voorkomen (even simpel gezegd). Dus altijd installeren. Daarna eenmalig firewall uitschakelen en veel 'problemen' opgelost.

Wat betreft AMD64 CPU keuze ga ik mee wat Fuse erover zegt. Het geld wat je uitspaart zou ik investeren in geluidsisolatie.

En de laptop Mac vs. PC discussie .... sja ik twijfel ook ieder half jaar weer. Zo'n Powerbook is toch wel heel erg vet en easy. Maar aangezien een tweedehands Powerbook nogsteeds meer kost als een nieuwe AMD64/centrino notebook, is de keus natuurlijk snel gemaakt zou je zeggen. Niet dus, want als ik dan weer zie wat voor een 'vaste' PC setup ik kan kopen voor het geld. Tjinkie ;) : Dubbele schermen, veel HD capaciteit, etc.

VIA chipset (timing) problemen is toch iets van jaaaaren geleden? Speelt dat nogsteeds?!

Wel grappig om te lezen trouwens dat hier PC's worden gebouwd waar tweakers.net een puntje aan kan zuigen. Beetje onzinnig hoor. Een doorsnee PC van de Aldi is meer dan voldoende. Je zou dan alleen nog goede PCI kaart erbij moeten kopen en klaar. Best bang for the buck!

bedankt diskonecxt,

Nu weet ik al wat meer....

Is jammer dat dit allemaal nog wat in de kinderschoentjes staat...;{

Maar kan het beste dus een externe/kaart boxje kopen wat compidable is met firewire?

Nou,

dat is dus een beetje de vraag. Denk afhankelijk van de audio-kaart. Voor de FA-101 heb ik maar een(1) review gelezen van iemand die 'm daadwerkelijk met een laptop gebruikt, en die was maar middelmatig enthousiast.

Nou dacht ik van RME te weten dat ze hun eigen interfaces meeleveren, maar weet niet of ze dit ook in PCMCIA-formaat doen. Dat is natuurlijk een redelijk zekere combinatie. Voor de rest ben je dus overgeleverd aan de kwaliteit van interface en geluidskaart en hun interoperabiliteit.

Ik wacht het geduldig af ;)

-diskonext

Origineel geplaatst door diskonext
Nou,

dat is dus een beetje de vraag. Denk afhankelijk van de audio-kaart. Voor de FA-101 heb ik maar een(1) review gelezen van iemand die 'm daadwerkelijk met een laptop gebruikt, en die was maar middelmatig enthousiast.

Nou dacht ik van RME te weten dat ze hun eigen interfaces meeleveren, maar weet niet of ze dit ook in PCMCIA-formaat doen. Dat is natuurlijk een redelijk zekere combinatie. Voor de rest ben je dus overgeleverd aan de kwaliteit van interface en geluidskaart en hun interoperabiliteit.

Ik wacht het geduldig af ;)

-diskonext

vriend van mij is heel blij met z'n FA101

Ik ben ook benieuwd naar de mensen die de nieuwe edirol gebruiken, de fa-66, met combinatie laptop&pcmcia kaart, maar kunnen we nu al de conclusie trekken dat de fa-101 en de fa-66 hetzelfde zijn in samenwerking met een pcmcia kaartje? omdat qua budget ik toch wel voor de fa-66 wil gaan :) ben ik daar wel benieuwd naar..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back