Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door diskonext
Ik ben ook heeeel blij met m'n FA-101, was voor die prijs en gezien mijn werkwijze echt ideaal.

Heeft 'ie 'm aan zijn laptop hangen? Zo ja, wat voor chipset gebruikt hij als FW-interface?

-diskonext

yups, TI chipset

Origineel geplaatst door diskonext
Klinkt goed Olaf,

weet je wat voor samplerate(s) hij zonder problemen gebruikt?

-diskonext (gelukkig mens)

44.1 en 48 ... de andere hebben we wel es getest, geen enkel probleem, maar die gebruikt ie verder niet

Wat is zon FA 101 eigelijk precies ?
Een geluidskaart van goede kwaliteit verpak t in een boxje met een aantal ins en outs ?
Hang ik bijv; mijn mixertje aan zo'n ingang of een hoodtelefoon/ micofoon ?

Zit hier ook een software programmatje bij ?

Graag wat meer uitleg wat dit is... aub...

En is het vervolgens de bedoeling dat ik daar rechtstreeks mijn synths op aansluit/ of ...
Ik wil hem gewoon doorlinken naar mijn mixertje denk ik... dan ?
Kan ik hem ook niet gewoon puur gebruiken als geluidskaart om uiteindelijk op afte mixen?

Je krijgt sowieso 8 analoge INs. Je kan die optioneel doormengen, zonder tussenkomst van PC, naar 2x mono (!) uit, een soort van monitor functie.

Je krijgt tevens beschikking via je PC over 8 discrete analoge mono uits. Die je dus inderdaad naar je mengpaneel kan routen, of naar de INs van je synths of effect-boxen, wat jij wil.

De bijgeleverde software is minimaal, echt niet meer dan een driver-config met twee opties.

Je kan wel via de ASIO-standaard een klein beetje mixen via de FA-101, maar ik vond dat niet erg mooi klinken. Aan de andere kant heb ik dat alleen in Max/MSP gebruikt, dus wellicht in andere software beter geregeld.

Ik heb nu bijvoorbeeld zes uitgangen naar m'n mixer, ik gebruik vier ingangen voor m'n Virus en MicroModular en twee voor de sub-out van m'n mengpaneel, zodat ik ook een hele mix kan opnemen.

De digitale ins/uits gebruik ik (nog) niet.

-diskonext

firewire audio interface...

firewire audio interface...

na een dik 2,5/3 uur op dit forum te hebben rond gekeken onder de zin;

''firewire audio interface'' is mij een hoop dingen duidelijk geworden, een paar dingen echter nog niet

dus vandaar een paar kleinere gerichte vragen t.a.v de fiirwe wire audio interface....

Een paar dingen zijn mij duidelijk geworden;

Ik wil via firewire gezien de vele positieve recenties hier over wat betekend dat ik 100/200 euro meer betalen tav; usb -audio interfaces.....

Maar ik heb niet zo veel inputs nodig; ( is weer kosten besparend)gezien het feit dat ik er een mixertafel tussen heb (analoog) dus er komen geen rechtstreekse synths direct op de interface...

ga er 350/450 euro aan besteden....

nu paar vraagies;

1.Waar ga ik zoveel outpouts ( meestal 6 tot 8, op de interfaces ) voor gebruiken?
2. verschil tussen 96 en 192 kHz ? (Wanneer nodig)
3. Wat ga ik met Adat doen ? waar idient dit voor ? ( geen ervaring mee)
4. Ik heb firewire op mijn laptop ( packard bell 1,8 Ghz,40 gb, wordt 512 mb RAM)
maar ben bang dat het niet gaat passen ( kleine ingang, zo lijkt het)

5 . BELANGRIJK; wat gaat er dalijk verbeterd worden wanneer ik samples ( loops,scatts,vocal,fx) van samples cds gebruik ? Wat ga ik er in combi met deze kaart op vooruit ?

6.Welke merken zijn gezien mijn budget het beste ?

wacht vol spanning af :W

welke geluidskaart voor: sample > midi > keyboard/orgel

welke geluidskaart voor: sample > midi > keyboard/orgel

Beste forumleden,

Het is mijn bedoeling om samples met "helion" via midi naar mijn keyboard of orgel te sturen.
Nu is mijn vraag welke geluidskaart ik het beste kan aanschaffen om de vertraging te minimaliseren.

Hee Papzy,

..... zo werkt het niet. Met MIDI verstuur je geen audio of samples, alleen noot-informatie. Gebruik de zoekfunctie eens om over deze onderwerpen iets te lezen, daar valt al veel te leren

Vreemd, ik weet 100 % zeker dat ik al zo'n 15 jaar geleden met mijn Amiga1200 met midi interface samples verzond van o.a kirrende-babygeluidjes naar mijn toenmalige Wersi Delta DX500.

Nu verstuur ik sounds van mijn keyboard naar mijn orgel.
Dus alleen maar nootjes gaat volgens mij niet helemaal op.

Origineel geplaatst door Papzy
Vreemd, ik weet 100 % zeker dat ik al zo'n 15 jaar geleden met mijn Amiga1200 met midi interface samples verzond van o.a kirrende-babygeluidjes naar mijn toenmalige Wersi Delta DX500.

Dat werkt middels de zgn. Midi Sample Dump standaard.
Moet het apparaat waarheen je wilt sturen dit natuurlijk wel ondersteunen (samplers, bijv.)
En oh ja, het werkt tergend langzaam...

Welke geluidskaart heb ik nodig?

Welke geluidskaart heb ik nodig?

Ik wil een nieuwe geluidskaart kopen (ik werk nu met een simpele onboard kaart die in m'n pc zit, welke is aan te bevelen, ik heb de volgende eisen/wensen:

midiaansluiting 1 stuks (voor module dus in/out is voldoende)
audio analoge lijn in- en uitgang
interne kaart (dus geen USB kaart)

wat zijn mijn wensen?
lage latency: ik gebruik FM7, Absynt, Edirol HC i.c.m. Cubase (enkele midi en enkele audiokanalen), latency die ik nu haal voor dat de boel gaat kraken is 95 ms, ik wil graag naar 40/50 ms.
behoorlijke audiokwaliteit (16bit 44khz), mijn huidige kaart heeft nl. wel wat 'basisruis' ook met goede kabels.

verder het liefst zo simpel nodig, geen uitgebreide software o.i.d.

Wat moet ik kopen?

Origineel geplaatst door Papzy

Nu verstuur ik sounds van mijn keyboard naar mijn orgel.
Dus alleen maar nootjes gaat volgens mij niet helemaal op.

OK, nog even voor de duidelijkheid: je wilt niet gewoon je samples afspelen met je keyboard dan wel orgel (in welk geval je gewoon nootinformatie van je keyboard naar je computer stuurt), maar echt samples dumpen vanuit je computer naar je keyboard/orgel? Zijn er orgels die dat accepteren? (ik raak benieuwd)

Anyway, wat je denk ik in de eerste instantie zoekt is een MIDI-interface (nu zit die ook op veel moderne geluidskaarten), maar met die vertraging waar jij het over hebt bedoel je denk ik met audio latency, d.w.z. de vertraging van het moment dat je een toets in drukt en het moment dat je geluid hoort, maar een audio en geen MIDI-probleem.

M-audio...

M-audio...

1.Wat is het verschil tussen de M-audio audiophile en de solo ( allebei firewire).... ( snap het niet echt op hun site)

2..Wat zou nog meer een goede audio interface zijn?

eisen;

- voor XP
- firewire
- 4 outputs
- 2 iputs...
- hoofdtelephone mogelijkh.

max. 300 euro's

Re: M-audio...

Re: M-audio...

Origineel geplaatst door jaccis
1.Wat is het verschil tussen de M-audio audiophile en de solo ( allebei firewire).... ( snap het niet echt op hun site)

2..Wat zou nog meer een goede audio interface zijn?

eisen;

- voor XP
- firewire
- 4 outputs
- 2 iputs...
- hoofdtelephone mogelijkh.

max. 300 euro's

hoe kan je dat verschil nu niet snappen? :confused:

de audiophile heeft 2rca cinch in, 4 rca cinch out, sdif in&out en midi in&out
de andere heeft een pre-amp xlr input en jack inputs (niet simultaan te gebruiken) en jack outputs, spdif, geen midi

er deden nogal wat geruchten over slechte drivers (althans met mac). sommige hadden problemen, andere niet. er is nu pas een nieuwe driver uitgebracht, dus veel kans dat we er snel vanaf zijn/al vanaf zijn

m-audio bekend altijd z'n fouten, en doet ook z'n best om alles te fixen. goeie support, etc...

Re: Welke geluidskaart heb ik nodig?

Re: Welke geluidskaart heb ik nodig?

Origineel geplaatst door toetsenistje
Ik wil een nieuwe geluidskaart kopen (ik werk nu met een simpele onboard kaart die in m'n pc zit, welke is aan te bevelen, ik heb de volgende eisen/wensen:

midiaansluiting 1 stuks (voor module dus in/out is voldoende)
audio analoge lijn in- en uitgang
interne kaart (dus geen USB kaart)

wat zijn mijn wensen?
lage latency: ik gebruik FM7, Absynt, Edirol HC i.c.m. Cubase (enkele midi en enkele audiokanalen), latency die ik nu haal voor dat de boel gaat kraken is 95 ms, ik wil graag naar 40/50 ms.
behoorlijke audiokwaliteit (16bit 44khz), mijn huidige kaart heeft nl. wel wat 'basisruis' ook met goede kabels.

verder het liefst zo simpel nodig, geen uitgebreide software o.i.d.

Wat moet ik kopen?

m-audio audiophile pci bijv.
www.m-audio.com

of ivm de toekomst toch een firewire bakje. omdat pci er wel uitgaat op een gegeven moment.
dan een m-audio fw of een terratec fw bakje?

die audiophile kost tegenwoordig nieuw rond de 125 euro d8 ik zo.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back