Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Amd 64 Moederbord... WELKE!!

Amd 64 Moederbord... WELKE!!

Dag heren,

Ja ben bezig met nieuw systeem en wil eigenlijk de amd 64 kant op.
Nu welk moederbord en hebben jullie al wat ervaringen met Amd 64 op 939 chipset?

En heb al gezocht naat artikelen op sforum maar vond vooral P4.

Graag uwer antwoorden,

in blijde verwachting

Scan

Dan treedt de algemene regel weer in werking dat een A-merk moederbord in het algemeen meestal beter en stabieler werkt.

En naar verluidt worden de toekomstige Athlon 64 dual core ook voor S939 geschikt gemaakt mits het BIOS van het moederbord dit aan kan. Dat zou een optie zijn die interessant genoeg is om op te letten. Dan kun je als je meer CPU kracht nodig hebt in de toekomst een dual core niet te duur is (voor wat je er mee wilt) scoren.

:doei: Hallo ik zou graag wat advvies willen hebben bij de keuze voor een ideale audio inteface.

Voor de duidelijkheid even een situatieschetsje
Ik heb een electribe sx en sinds enkele weken een synth.
Nu wil ik het een en ander gaan opnemen of uitwerken tot geheel nummer, wat met enkel de electribe niet geheel soepel verloopt.
Ik heb tevens een laptop. de geluidskaart is echter zeer beperkt.
Nu wil ik de mogelijkheid creeren om geluid en midi op te nemen en af te spelen, en tevens de audio van en naar diverse in en uitgangen van en naar elkaar te kunnen routen.

Nu is mijn vraag wat of welk product zich hier het beste voor leent. Het liefst tegen een schappelijke prijs.

Alle info hierover is meer dan welkom.

Zijn er firewire kabels met aan de ene kant 4 pins en aan de andere kant 6 pins...?
Zodat ik deze aan een m-audio audiophile firewire audio interface kan aansluiten ( 6-pins) en de andere kant op mijn
laptop ( 4 pins) ? Kan ik die gewoon in een computerzaak bestellen?

Geeft dit problemen?
De m-audio audiophile heeft toch ook gewoon voeding he ?

Origineel geplaatst door jaccis
Zijn er firewire kabels met aan de ene kant 4 pins en aan de andere kant 6 pins...?
Ik heb er nog 2 over. Als je interesse hebt kan je er een krijgen.

krijgen altijd !!!:D

nee, wacht maar effe. Ik wil effe nog verder kijken, ik zag net interessante dingen over Edirol
FA 66, als deze dadelijk bijv; 300/320 euro gaat kosten ?

Ben bang dat het tegen gaat vallen.... z'n grote broer is 500 euro's ? dAs mij te veel...

Re: Amd 64 Moederbord... WELKE!!

Re: Amd 64 Moederbord... WELKE!!

Origineel geplaatst door scan
Dag heren,

Ja ben bezig met nieuw systeem en wil eigenlijk de amd 64 kant op.
Nu welk moederbord en hebben jullie al wat ervaringen met Amd 64 op 939 chipset?

En heb al gezocht naat artikelen op sforum maar vond vooral P4.

Graag uwer antwoorden,

in blijde verwachting

Scan

Ikzelf heb een amd 64 maar met socket 754. Dit werkt prima. Waarom zou je een 939 chipset willen als ik mag vragen?

Omdat daar evt een AMD64 dual core op past (genaamd Toledo).

Wat zelf ook al aan het kijken geweest.

Wat mij betreft was de Gigabyte GA-K8NF een interessant moederbordje. Met een X300 PCI-e videoplank erop.
Losse CPU erbij zoeken in de prijsklasse wat je interessant vindt. Nog wat Ram d'rop en klaar. En een 800/1394b firewire controller met een TI chipset.
Niet te dure configuratie voor een schappelijke prijs. Ik kwam uit op iets van 450€. Wat helemaal niet slecht is voor een upgrade naar iets wat bijna dubbel zo snel is. (voor mij dan)

Ik heb net weer een edirol fa101 geinstalleerd, wat een "brakku" driver.

ik zou voor de maudio gaan, nooit gezeur.

en met 2 fw kabels 6pin/6pin en een 6pin/4pin

Ik ben van plan om deze asus te kopen linkje

ik wil er voornamelijk reason 2.5 en fl studio op laten lopen.
Is dit een beetje een goede laptop? snel zat? stabiel?
uiteraard wil ik er ook een andere geluidskaart bij zodat ik em wel op mijn moniotoren kan aansluiten, wat moet ik dan kiezen?

ik ben een absolute n00b op het gebied van laptops

andere suggesties zijn welkom mits het in deze prijsklasse valt..:erm:

:biertje:

Beste Jongens nu dient het volgende probleem zich weer aan.... :(

Ik heb alleen firewire 4-pins op mijn flaptop :stupid

Nu heb ik geinformeerd naar een computerzaak bij mij in de buurt en die zegt dat een xtra
6 pins PCMIA boardje ongeveer 60/70 euro kost maar dat het nog maar de vraag is of het compidable is
enz... en dat het allemaal ingewikkeld is om die ( indien hij niet werkt met mijn laptop) werkt terug te nemen en zo...
omdat deze soort PCMIA kaartjes heel erg weinig worden verkocht
:confused:

Wel nu, ik ben van plan om bijv; voor zo'n FA 66 ( edirol) te gaan, heb je ook nog de mogelijkheid
om een 4 pins kabeltje te gebruiken... MAAR, nu lees ik weer dat wanneer je met 4-pins gaat werken de
voeding gebruikt moet worden ( ?) en niet wanneer je met 6 pins werkt...:bekdicht:

En dit schijnt niet helemaal optimaal te lopen?

Wat weten jullie hiervan? Van vinden jullie ( eigen ervaringen?)iemand van jullie die gebruikt maakt van 4 pins aansluiting
incombi met de voeding ( zou geen genoeg stroom trekken ?)

Thanks !

Origineel geplaatst door t-con
Ik ben van plan om deze asus te kopen linkje

Kijk nog eens verder. Er zijn andere laptops die meer voldoen aan wat je wilt.

Beste Jongens nu dient het volgende probleem zich weer aan.... :(

Werkt toch ook?
Maar losse voeding is irritant, misschien kun je een USB stekker gebruiken om daar de voeding af te tappen. Er zijn PCMCIA kaarten voor videobewerking/TV die dat ook doen.

welnu, ik ben van plan om bijv; voor zo'n FA 66 ( edirol) te gaan, heb je ook nog de mogelijkheid
om een 4 pins kabeltje te gebruiken... MAAR, nu lees ik weer dat wanneer je met 4-pins gaat werken de
voeding gebruikt moet worden ( ?) en niet wanneer je met 6 pins werkt...:bekdicht:

En dit schijnt niet helemaal optimaal te lopen?

Thanks ! [/B]

hoe optimaal dit loopt weet ik niet maar die 4 pins isvolgens mij express gedaan op je laptop. Waarschijnlijk is de voeding niet zwaar genoeg om ook nog die geluidskaart te trekken. Ik denk dat je liever een externe voeding gaat gebruiken zodat je later niet met doorgebrande voeding of defecte accu's van je laptop gaat zitten.
Ben zelf ook op zoek. Persoonlijk lijkt mij de yamaha 01X wel ideaal. behalve de prijs dan maar goed.

Ik ben van plan om een nieuw systeempje te gaan bouwen dat ik voornamelijk zal gebruiken met Sonar voor harddisk recording en om VSTi/ DXi plug ins te draaien.

Na heel wat filteren hou ik 2 configuraties over die mij aanspreken.
Het grootste verschil is dat het ene systeem PCI express heeft en dual channel geheugen ondersteund.
Verder is bij het ene systeem de processor 400 mhz sneller maar heeft die ander weer een 200 mhz grotere systembus.
Het prijsverschil is bijna nihil.

Nu zit ik met de volgende vragen...
Heeft dual channel geheugen een meerwaarde?
Heb ik voor audio, in de toekomst, wat aan PCI express of heb ik voldoende aan firewire?
Systeem B heeft meer op het mobo zitten (o.a PCi express, meer firewire, meer lan poorten).
Deze extra poorten ga ik waarschijnlijk niet gebruiken, maken deze extra poorten het systeem minder stabiel?
En dan de belangrijkste vraag, i.v.m. het verschil in geheugen, systembus en processor snelheid:,90
Welk systeem is stabieler en/of welk systeem zou meer vst plug ins tegelijk kunnen draaien (meer kracht) ?

Ik hoop dat iemand kan helpen... hier de 2 keuzes die ik heb:

Systeem A (623,90 euro)

Moederbord:
Merk ASUS
Type K8N-E Deluxe
Platform Socket 754
Chipset NVIDIA nForce3 250Gb
Systeem bus 800 MHZ
Dual channel ondersteuning? Nee
PCI Express x1 Geen
Firewire 2
Geheugen banken 3
Lan Poorten 1
S/PDIF out 0
Sata aansluitingen 6
Prijs € 114,95

Processor:
nummer 3400+
Snelheid 2,4 GHz
Systeem Bus 800 MHz
Prijs € 249,00

Geheugen:
Merk Corsair
Type CMX1024-3200
Snelheid XMS-3200
Latency 3-3-3-8
Aantal modules 1
Heat spreader Zwart
Totaal geheugen 1 GB
Prijs € 259,95

Systeem B (613,96 Euro)

Moederbord:
Merk MSI
Type K8N Neo2 Platinum
Platform Socket 939
Chipset NVIDIA nForce3 Ultra
Systeem bus 1.000 MHz
Dual channel ondersteuning? Ja
PCI Express x1 1
Firewire 3
Geheugen banken 4
Lan Poorten 2
S/PDIF out 1
Sata aansluitingen 4
Prijs € 144,95

Processor:
nummer 3200+
Snelheid 2 GHz
Systeem Bus 1.000 MHz
Prijs € 219

Geheugen:
Merk Corsair
Type TWINX1024-3200C2PRO
Snelheid XMS-3200
Latency 2-3-3-6
Aantal modules 2
Heat spreader Zwart XMS ProSeries
Totaal geheugen 1 GB
Prijs € 250,00

Ps: Sorry voor de lange post...

Ok net een nieuw sysyteem gebouwt, en getest:

Asus a8n sli deluxe: 165
amd 64 3200+: 175
1024 [2*512] dh corsair 3200: 218
2x hd's seagate elk 80 gb: 125
club fx 6600 pci-expres: 125
kast: 55
Zalman cpu cooler: 45

Daarnaast winxp en rest dingetjes.

Werk met Ableton.
Heb hiernaast een P4 2.4.
Nummer vergelijk: met vst's audio op 24 bit, powercore element [90% dsp vol]
amd: 32%
P4: 74%
Elk 1024 mb werkg.
En de edirol Fa 101. [op beide bakken]

Dus zeeer tevreden, kost wat, maar had dit keer geen zin in iets qua bezuinigen.
Vandaar.

Groet scan

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Koop de esi esp 1010!!!

299,- bij thomann en echt een super kaart met super drivers!

Geen MAC drivers
:stupid

Maarja wie heeft er nou een mac!:D

hoor veel positieve dingen over dit kaartje

nou heb ik 300,- euro te besteden voor een geluidskaart en de vraag luid als volgt

is dit the best deal i can get?

oja misschien wel handig om te weten wat ik tot nu in heb kast heb gepropt

atlhon 3,4 HT, 1024mb dual channel, matrox millenium p750 64mb triplehead, 150gb 8mb
fire wire en usb zijn inbegrepen verder een evolution mk-249 keyboard en een folio mengpaneel die ik snel wil inruilen voor een betere mengtafel (any tips)

nu wil ik zoveel mogelijk programma's leren kennen om zodoende de beste ervaring op te doen en uiteindelijk een compleet overzicht heb gekregen in het grote paradijs en de slapenloze nachten

verder wil ik thuis een goeie productie kunnen klaarspelen met wat ik heb aangeschaft

wat raden jullie aan?

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Ik ben van plan om een nieuw systeempje te gaan bouwen dat ik voornamelijk zal gebruiken met Sonar voor harddisk recording en om VSTi/ DXi plug ins te draaien.

Ps: Sorry voor de lange post...

SYSTEM FAILURE NO HARDDISK INSTALLED

Origineel geplaatst door champ
hoor veel positieve dingen over dit kaartje

nou heb ik 300,- euro te besteden voor een geluidskaart en de vraag luid als volgt

is dit the best deal i can get?

oja misschien wel handig om te weten wat ik tot nu in heb kast heb gepropt

atlhon 3,4 HT, 1024mb dual channel, matrox millenium p750 64mb triplehead, 150gb 8mb
fire wire en usb zijn inbegrepen verder een evolution mk-249 keyboard en een folio mengpaneel die ik snel wil inruilen voor een betere mengtafel (any tips)

nu wil ik zoveel mogelijk programma's leren kennen om zodoende de beste ervaring op te doen en uiteindelijk een compleet overzicht heb gekregen in het grote paradijs en de slapenloze nachten

verder wil ik thuis een goeie productie kunnen klaarspelen met wat ik heb aangeschaft

wat raden jullie aan?

Geluidskaart is nutuulk afhankelijk van hoeveel i/o's je nodig denkt te hebben... Als je gaat voor 8x i/o zou ik die 300 euri besteden aan een m audio delta 1010 (eventueel 2e hands), dan werk je iig. stabiel mbt. drivers. De ESI ken ik niet...

Als geluidskaarten geen Mac drivers hebben dan zegt het wat over het commitment van het bedrijf. Want als je nu een kaart koopt en die 5 jaar mee moet gaan kom je nog 2 obstakels tegen. Windhoos Longhorn en 64 bits drivers.
Dus als je van die cheapo asiatische merken koopt moet je je heel sterk afvragen of zij die drivers ook gaan ontwikkelen voor ouwere modellen of dat je dan een hele nieuwe geluidsinterface moet kopen. Je kunt die fabrikanten trouwens ook vragen of ze bezig zijn met ontwikkeling van Longhorn drivers. Als ze dat niet weten dan betekend dat hun organisatie een zooitje is.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back