Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Neon Vomit
Nu zit ik met de volgende vragen...
Heeft dual channel geheugen een meerwaarde?
Heb ik voor audio, in de toekomst, wat aan PCI express of heb ik voldoende aan firewire?
Systeem B heeft meer op het mobo zitten (o.a PCi express, meer firewire, meer lan poorten).
Deze extra poorten ga ik waarschijnlijk niet gebruiken, maken deze extra poorten het systeem minder stabiel?
En dan de belangrijkste vraag, i.v.m. het verschil in geheugen, systembus en processor snelheid:,90
Welk systeem is stabieler en/of welk systeem zou meer vst plug ins tegelijk kunnen draaien (meer kracht) ?

Niemand enig idee ?

Dual channel heeft in de praktijk geen meerwaarde (wel qua prijs).
PCI-e is voorlopig alleen voor videoplanken.

Meer SATA/LAN etc maakt niets uit voor het systeem, als je geen IRQ conflicten krijgt tenminste. Maar software IRQ's moet tegenwoordig wel kunnen. (Zou ik niet op durven vertrouwen met UAD/Powercore/geluids kaarten)

@Neon, had je ook nog naar mijn mobo keuze gekeken? Hij is nu besteld en ik vond het een interessante kaart voor mensen die aan firewire wilden beginnen. Het is geen A-merk maar wel een van de betere B-merken.

En een SLI bord lijkt me leuk voor gamers maar het kost extra plus een 2e GPU maakt het wel een heel exclusieve gamersbak. Dan maar wat FPS minder hoor.

Sneller?

Sneller?

Als ik niet zo veel aan dual channel heb
Is het dan verstandig om toch geheugen in een twin pair te kopen (2x 512mb) of kan ik net zo goed 1X 1 GB erin doen?

Btw, enig idee welke processor sneller of beter is?

Processor A :
Socket 754
Snelheid 2,4 GHz
Systeem Bus 800 MHz

Processor B :
Socket 939
Snelheid 2 GHz
Systeem Bus 1.000 MHz

2 losse repen is altijd nog goedkoper dan een van 1Gb.
Maar om heel eerlijk te zijn weet ik niet of je perse 2 repen nodig hebt met dual channel.

En CPU1 en 2. De rating van die AMDs verschilt 6% (daar moet je op letten ipv Mhzen) dus maakt weinig uit.

CPU te traag, die knalt regelmatig naar de 80/90 % met het bijbehorende gekraak...

mijn pc wordt dus echt te traag maar wat is het handigste???

Mijn PC bestaat nu uit een P4 1,6 ghz, 512 sdram.....

Het goedkoopste zou een nieuwe CPU zijn denk ik, maar hoeveel extra snelheid krijg ik daar door?
en wat is de maximale Processor die ik erin zou kunnen gooien?

Of moet ik gaan kijken voor een nieuw mobo+CPU+ddrram???

Hulp!

Origineel geplaatst door Alex Omega
CPU te traag, die knalt regelmatig naar de 80/90 % met het bijbehorende gekraak...

mijn pc wordt dus echt te traag maar wat is het handigste???

Mijn PC bestaat nu uit een P4 1,6 ghz, 512 sdram.....

Het goedkoopste zou een nieuwe CPU zijn denk ik, maar hoeveel extra snelheid krijg ik daar door?
en wat is de maximale Processor die ik erin zou kunnen gooien?

Of moet ik gaan kijken voor een nieuw mobo+CPU+ddrram???

Hulp!

hay alex

je moet kijken of je moederbordchipset de northwood p4 ondersteund, die zijn nog te koop
voor weinig centen
die draait op 533 en gaan tot ongeveer 3.2 , dat knalt genoeg

als je moederbord alleen de 400mhz bus ondersteunt wordt het moeilijker
als je rdram had genomen had het op zeker gekund maar met sdram weet ik het niet

en mr fuse volgens mij is dualchannelgeheugen wel met twee plakken.
ik heb het bij een systeem gehad met 4x1gb geheugen, dat starte niet op
terrugebracht , ze moesten in die winkel verscheidene plakken proberen voordat die werkte
kennelijk moeten de plakken echt goed matchen

greetz turtel

Origineel geplaatst door turtel
hay alex

je moet kijken of je moederbordchipset de northwood p4 ondersteund, die zijn nog te koop
voor weinig centen
die draait op 533 en gaan tot ongeveer 3.2 , dat knalt genoeg

als je moederbord alleen de 400mhz bus ondersteunt wordt het moeilijker
als je rdram had genomen had het op zeker gekund maar met sdram weet ik het niet
greetz turtel

Daar heb ik zeker de specs van mijn mobo nodig..... laat ik die papieren niet 1,2,3 te kunnen vinden...
Dat wordt zoeken......

(of kan ik dat via het config. scherm vinden??)

Daar heb ik zeker de specs van mijn mobo nodig..... laat ik die papieren niet 1,2,3 te kunnen vinden...
Dat wordt zoeken......

(of kan ik dat via het config. scherm vinden??)

hay alex

dat is foute boel als jij niet weet wat er in je pc zit.
als je hem opstart zie je in het biosmenu vaak merk en type voorbij komen
ik weet zo 123 niet waar je het in windows kan zien

als je dat hebt moet je is kijken of er geen updates voor je systeem hebt
dan draait die waarschijnlijk gelijk beter

greetz turtel

@turtel:

Tja, het is een pc-prive dingetje uit 2002... bij mijn toenmalige bedrijf moesten we allemaal uit 3 verschillende Compaq systemen kiezen.....

mag ik dan nu HIER wel reageren op het buitengewoon interessante topic over geruisloze pc-kasten? wat een raar heen en weer gedraai met threads allemaal. dit is toch een topic dat z'n eigen thread verdient of ben ik nou gek. enfin.

Ik heb dus een Nexus kast gekocht

http://www.nexustek.nl/breeze.htm

en die is behoorlijk stil, en ik heb er een zalman slient cooler in gestopt en een HD die gelukkig vrij stil is (want dat kan ook een grote boosdoener zijn hoor)

ik had alleen over het hoofd gezien dat mijn Yamaha A5000 sampler best wel een teringherrie produceert dus toen moest ik natuurlijk ontzettend lachen...

maar goed het scheelt uiteindelijk wel veel en op den duur is het zeker minder vermoeiend om in je studeootje te verblijven. dat moet je niet onderschatten.

@turtel:

Tja, het is een pc-prive dingetje uit 2002... bij mijn toenmalige bedrijf moesten we allemaal uit 3 verschillende Compaq systemen kiezen.....

Hay

is toch aardig een pc prive dingetje
maar als het een compaq is staat er ook een type ergens, compaq pressario2345 ,ofzoiets
check dan bij de website van compaq, voor updates

compaq kennende zal die 533 cpu er niet kunnen, en alleen de 400

en als een sampler teveel herrie maakt kan je er een doos overzetten:D

greetz turtel

:stupid

er zit een sticker op de zijkant van de kast die ik nooit zie!!!

ben nu drivers aan het downen...

Vind het ook een beetje vreemd dat oude threads gesloten worden en alles naar deze wordt doorgestuurt. Maar goed, als het maar consequent gebeurt dan weten we tenminste waar we aan toe zijn.
Nadeel is wel dat deze thread een grote PC meuk vergaarbak wordt.

Ik sta zelf op het punt een nieuwe PC inelkaar te gaan flanzen.
Heeft iemand ervaring met de "Silentium T1" of "T2"-behuizingen van "Arctic Cooling"?

Volgens reviews op inet een prima kast. Alleen een rare opzet binnenin, althans bij de T2... Nu zal dat allemaal wel, maar kan iemand me uit eigen ervaring vertellen of deze kast stil is? Er van uitgaande dat de coolers/fans/heatpipes etc voor de CPU en GPU stil zijn en ik een stille harddisk erin heb zitten [momenteel ga ik voor een Seagate Barracuda] ... ???

Plus mogelijk een nieuwe kast want denk niet dat je een gemiddelde ATX mobo in een uATX kast krijgt.

o.k. de qaudbus speed is dus 400mhz...

Volgens mij is de snelste processor hier voor 2,2 ghz

dit is dus mijn pc

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=us&os=228&dest_page=softwareCategory&tool=softwareCategory&dlc=en?=en&product=93250&docname=c00030958

Volgens mij moet ik dus aan een nieuw mobo+cpu+memory gaan denken...

hay

dat is best een leuk pc tje , maar als die het niet meer trekt
zou je de zooi moeten vernieuwen , die kast is ook wel verstandig
bouw er gewoon een ander naast , dan heb je er twee

misschien een pc prive projectje , of bestaat dat niet meer

greetz turtel

Schrok ik ff van de week :confused: ableton trekt mn aantal tracks niet meer, maar dat mag niet! Ik heb t nu dus voormekaar gekregen dat ableton CPU usage op 99% komt. Nu kan ik al mn midi tracks wel bouncen naar audio, maar dat zie ik niet heel erg zitten. Andere optie is dus nieuwe processor. Er zit nu een AMD 2600+ in (2 gig) en wil er dus een nieuwe in. Deze is socket A, en processoren die hierin passen gaan niet veel hoger. Dat wordt dus nieuw moederboard. Waus, dan kunnen we kiezen tussen Intel of AMD.. en daar zit ik dus vast :) Zou iemand mij hier wat mee opweg kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Intel vs AMD.

Joh, zoek dat zelf maar uit. Want binnen de kortste keren hebben we daar weer een rel over.

Mijn motto is:
Als die het maar doet en blijft doen wattie moet doen.

Is het niet een idee een sticky PC-topic te openen ofzo... Met als threads:
(Stille) cases; Geluidskaarten; Gehele systemen; Overigen

Dit schiet niet meer op deze thread...

Vooral aangezien de PC een steeds belangrijkere plaats inneemt in een studio.
Steeds meer mensen stappen over van hardware naar Softsynths... Lijkt me vrij netjes om dan een degelijk ingedeeld PC Hardware-subforum ofzo toe te voegen; alleen op audio gericht natuurlijk...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back