Origineel geplaatst door mc_kwok
1. Ja, daar zit wel verschil tussen. Een notebook is over het algemeen compacter dan een laptop. Toch heb ik de indruk dat beide termen vaak als synoniemen worden gebruikt. What's in a name.
2. Centrino is een energie zuinige processor, speciaal voor mobiele doeleinden ontwikkeld. Daar ligt het belangrijkste verschil als je het vergelijkt met een pentium 4 processor. Centrino's hebben ook niet zo'n grote cooler nodig, zodat de laptop is afmeting kleiner kan zijn. 't Is eigenlijk een combi van intel pentium M met wifi component.
3. Er vanuit gaande dat je bedoeld: "hoe gebruik ik een audio geluidskaart in een laptop?". Daar zijn verschillende mogelijkheden voor. Extern ligt het meest voor de hand. Via PCM/CIA, USB2 of firewire. Keuze genoeg.
4. Hangt helemaal af van de door jou te gebruiken applicaties. 1gig is een mooi uitgangspunt
5. Define gemiddeld.
Over elk van je gestelde vragen zijn topics op dit forum. Zoek maar eens rond!![]()
1. Ok, verschil lamptop/notebook is niet groot.
2. Maar welke processor is het geschiktst? Pentium of Centrino? Heb gehoord dat Pentium's beter zijn, maar waarom zou ik niet weten.
3. Ben idd dus opzoek naar een externe kaart (firewire USB maakt niet uit). Wat zijn goede modellen, een standaard kaartje als de maya op een pc, tot maximaal 200 euro?
4. zal 256 MB ook voldoen?
5. Gemiddeld is niet goedkoop en niet duur
, rond de € 800 is gemiddeld, toch?Greetz.